Diablo 1 - Nostalgi trip och förbannad

Inaktiv
Diablo 1 - Nostalgi trip och förbannad

Jag fattar varför Diablo 1 dog så snabbt som det gjorde även om grafiken är helt okej för att vara ett tio år gammalt spel... Det där med att man tappar alla items och att man inte kan trycka på nån knapp för att highlighta sakerna på marken är två av några grejer som gör Diablo 1 till ett spel som inte håller i längden.. Jag och en polare har typ lirat i nån vecka och inatt kom den dagen jag hoppades aldrig skulle komma... Båda dog nere i Caves på Nightmare och lyckades aldrig få tillbaka våra saker.. Jag tröttnade på spelet och tog bort min karaktär medans min polare sitter sitter fortfarande och farmar nya saker i Church... Börjar förstå varför så många fuskade i det spelet... Om man vill ha en nostalgi trip är Diablo inget att rekommendera faktiskt.. Jag blev så grovt förbannad att jag tillochmed avinstallerade spelet. Tror att jag håller mig till ändra Diablo 2 eller Titan Quest om jag vill ha ett Action RPG spel

Medlem

Ni måste självklart ha en backup-Sorcerer på lvl 50 som kan komma in och rensa upp ifall det där händer. Värre är det om man i stridens hetta trycker Save & Exit ögonblicket efter man dör...

Inaktiv

Jo jag vet.. Glömde bort allt sånt där Försökte hitta nåt cheat som gjorde mig godmode men allt jag hittade var en gammal version av Bobafett's Diablo Trainer... Ändrade livet till typ 2000 hp, sen gick jag ner och försökte rensa upp men då krashade spelet samtidigt som min polare blev utslängd...

Medlem

Varför spela diablo 1? När du kan spela 2an .
d2 är ju inte sämre än d1 iaf..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

2an är ju så mycket bättre


signatur

This is the Time of Times

Inaktiv

Fråga min polare... Jag hade föredragit 2:an eller Titan Quest som jag lirar numera istället för det där värdelösa spelet... Nu har han typ fått mig att starta en ny sorcerer fast jag lirar inte särskilt mycket med den... Tröttnade rätt hårt efter den gången i Caves.

Inaktiv

blev faktiskt lite sugen att testa 1an igen (på psx) så mycket fulare på svenska=P

Inaktiv

Tvåan är på bättre på det praktiska, grafiska, och livslängdsmässiga sättet.
Men ettan har mycket mer stämning. Så är det bara.
Tvåan är kul och beroendeframkallande, och jag kan hålla på i evigheter bara för att hitta bra grejer.
Men ettan spelade jag inte så mycket för sakerna utan för storyn och känslan, mystiken.
Blir fortfarande lite skraj när jag tänker på helveteskatakomberna med Succubus och de andra godingarna.

Medlem

Vetefan, är jag den enda som tyckte att d1 var snyggare än tvåan? Effekterna var ju lite sämre, men allt annat menar jag.

Inaktiv

Nu har jag testat lite engång till. Ja på Psx och kan säga att jag blev glatt överraskad.

Jag tyckte det var hur skoj som hällst, speciellt när man kan ha på svenska. Sen går det ju att ändra hastigheten så att det går fortare. Vet ej om det går på pc versionen?...

Grafiken: ja den var jävligt kass, typ 5 färger och så, MEN!!
Nånting som kom som en totalt chock för mig var att ens spegelbild synns i vattnet i staden om man står på vänster sida om det (märkte när jag skulle prata me tanten uppe till höger)

"Jag känner en själ som letar efter svar"

"Wirt pojken med träbenet"

Medlem

Ska man ha en nostalgi tripp med Dibbe så ska man juh köra Single player, slipper man tappa sina prylar, och det är mycket mysigare att köra i singleplayer, slipper man alla PKs och PKKs. :D. Aah, gamla goda tiden.

Nej men, körde Diablo 1 + Hellfire för inte så länge sen, men var tvungen att sluta pg.a att jag lånade min skiva till en kompis, och hans dvd spelare grillade min Diablo 1 orginal skiva från 97... ><. Inte velat köpa ny sen dess, sörjer än. :(.

1
Skriv svar