Fallout 1 och 2 problem

Medlem
Fallout 1 och 2 problem

Jo vi kan äll börja med ettan. I ettan får jag grafik buggar jämnt mest är det så att hela skärmen är vart och får "måla" fram spelet med musen. Men så fort något ändrass blir det svart igen.

Problemet med tvåan är att den klagar på för lite utrymme på disken men jag har massor kvar.

Hjälp uppskattas!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag har samma problem med ettan... Jättetrist. Jag tror jag löste det genom att lira tvåan istället Så jag är väl inte mycket till hjälp.

Medlem

har haft samma problem, kasst grafikkort gissar jag, hade ett slitet Voodoo2 tror jag, eller vad dom nu hette.

Men jag antar att du har ett nytt grafikkort?

Det här forumet är ganska aktivt, kolla där.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Jo vi kan äll börja med ettan. I ettan får jag grafik buggar jämnt mest är det så att hela skärmen är vart och får "måla" fram spelet med musen. Men så fort något ändrass blir det svart igen.

Problemet med tvåan är att den klagar på för lite utrymme på disken men jag har massor kvar.

Hjälp uppskattas!

angående installera fallout 2 på nyare dator så bruka det hjälpa om du starta om installations programmet nårga gånger ..

eller drar du hela skivan till valfri hdd och sen installera det därifrån så bruka den buggen försvinna

angående 1ans grafikbuggar så har jag aldrig fått dom ..testa att köra det i win98 läge eller nåt om du kör xp .. finns en patch till 1an du kan testa att installera


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Har haft samma problem.
Det där med 1an: Jag drog bara skärmen så långt bort det gick och sen när jag drog tillbaka så "målades" det om. svårt att beskriva men det var iaf inget avancerat bara ren tur att jag ens råkade göra det.

felet på 2an har jag haft men mitt minne sviker mig. Minns ej hur jag löste det smärre irriterande problemet.

Lycka till iaf


signatur

This is the Time of Times

Medlem

jag fixa det, för ett bra tag sen men kan skriva lösningen iaf.

1: höger klicka på fallout2.exe
2: Välj egenskaper
3: Välj fliken kompabilitet
4: kryssa i rutan "kör det här programet i kompabilitetsläga för:"
5: välja i rull listan "windows 98"

Och sen är saken biff!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

1
Skriv svar