Titan Quest: Behöver hjälp

Inaktiv
Titan Quest: Behöver hjälp

När jag väl har gjort dessa punkter:
1. Use Daemon 4.03 to load the mini-image found on gcw
2. Use Pr0t.St0p to hide the drive
3. Change asr.exe to runme.exe (because starsh*t checks if asr.exe is running)
4. Use the runme.exe to load the titan quest.exe
5. Voila, no crashes anymore!
(asr.exe= SecuROM Loader

Så funkar det inte. Jag kommer så långt att det startas men sedan kommer det upp en ruta där det står:
Fatal Error
Couldn't initialize graphics engine

Undrar bara vad som är felet ?
Är det mitt grafikkort som inte klarar av det eller ? :\

Inaktiv

Tror inte att det är grafikkortet som inte klarar av spelet utan att det är nåt fel på rippen... Själv kör jag Reloaded rippen och jag har haft rätt många problem med den som krashar lite här och var i spelet som också finns i originalet... Även grafikbuggar där grafiken inte hinner laddas och vissa texturer dyker upp utan grafik.. Har tillochmed haft problem med marken som försvinner helt så det bara blir en svart/genomskinlig mark istället för jord och gräs Bäst att köpa spelet... Jag ska köpa nog det när patchen som tar bort random krasharna kommer ut vilket är imorn

Inaktiv

> Guzilla

Jag har också Reloaded och jag tycker det borde funka eftersom det funkar någolunda för vissa
Jag vill bara se hur det ser ut och om det är värt att köpa det, men eftersom det värkar finns så många buggar så vet man inte

Medlem

Couldn´t initialize graphics engine är en bugg i spelet, inget fel på den "pirat" version :S läs på officiella forumet där finns massa tips för att lösa just det där problemet!

Medlem

stötte på samma problem när jag installerade min orginal dvd idag... enda jag behövde göra var att installera om nvidia drivisarna så funkade det! Och till min förvånda så har inte orginalet hängt sig någon gång och jag har lirat 10 timmar i streck nu, varav 4 timmar med en kompis i multiplayer och det funkar utmärkt

men en patch som tar bort vissa lagg skulle inte vara helt fel!

Medlem

För mig funkade spelet när jag ställde in genvägen till win98 kompabilitet!
Innan crashade det hela tiden och mina gubbar som jag sparat förstördes!


signatur

8)

Inaktiv

Det funkade för mig ett tag också LePrish men nu krashar det kanske en gång varje 10:e minut... Jag har gjort allt som folk har tipsat om.. Packat upp filerna, tagit bort dialog ljudet, ändra upplösning, ändrat om olika saker i settings etc etc.. I slutändan krashar det iaf... Det skulle ha kommit en patch idag men jag har varken sett eller hört nåt om den än så länge.

Medlem

Som jag upplevt det så har det mycket med om kan kör crackad eller orginal version, som lePrish sa så funkar det oftast att köra i win98 kompabilitetsläge... ETT TAG, sen börjar det krasha igen! Tror helt enkelt det har något med SecureRom skiten att göra att det kruppar! Sen grafiska buggar har jag inget svar på! Gör det enda rätta, köp orginalet, funkar inte DET då kan du börja skicka hot-mail till Ironlore

Skrivit detta tusen gånger innan, men mitt orginal funkar utan ett enda problem och har inte hängt sig en enda gång! Jag haft spelet ingång sedan fredagsmorse när jag installerade det och endast alt-tabbat till windows ungefär 10000 gånger under helgen, inte startat om datorn en enda gång, däremot stängde jag ner spelet en gång när jag patchade det, startade upp det igen sen har det varit igång tills för 5 min sedan när jag stängde ner det och INTE en enda crash under hela tiden! så låt säga att jag haft spelet igång 45timmar förrutom när jag patchade som sagt! tjohoo... hoppas dom fixar lite mera preformance issues bara i nästa patch?

Lär tillägga att det är sjukt kul att spela i multiplayer, körde 8-10h med en kompis igår med headset! Vi har dock lyckats lösa det så att det går att spela med "crackad" version över nätet också! Fast det är en hemlis

Medlem

Hur kan inte denna tråd vara lika låst som Fort Knox vid det här laget?

Medlem

Du vet, dom har orginalet med bara det att det var kul att tanka det också :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar