Värt att spela?

Medlem
Värt att spela?

Tjena! Jag har varken spelat Diablo eller Diablo II.
Men har sett det förut och läst mycket gott om dessa spel. Nu tycker ni säkert jag är lite efter, men tänkte nog börja spela Diablo II. Jag har inget problem med grafiken, däremot är upplösningen lite låg.
Det finns inte en "addon" som möjliggör högre upplösning? Det blir nog lite grynigt med 640x480 på en 1680x1050 TFT-panel.

Synd då spelet verkar det "bästa" RPG någonsin?
Testade en shareware version igår, väldigt simpelt men fastnade lite för det faktiskt..

Medlem

Lord of destruction(exp till d2) tillåter ju 800x600.
jag skulle nog inte börja spela nu. spelet är förstört av dupers just nu. dom har hållt på i nån månad. dupes är items som personer duplicerar.
jag skulle nog vänta till nästa ladder ( "säsong" då spelet gör en reset och man får börja från 0 igen).
men om blizz inte gjort något åt dupe metoden då så är det inte så lönt och börja spela.
du kanske borde kolla in Hell Unleashed istället


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Dupes är något du slipper i HU. För svårigheten denna gång är inte att hitta item, utan att överleva i spelet

Det droppas mer runor kan man säga för Nilhatak i hell släpper alltid minst 2 runor från ist till jah vad jag har hört. Men det ska tydligen va skitsvårt där

Men chansen finns att lättare göra runwords, plus alla de nya andra som tillkommit.

Inaktiv

Eller spela Single Player, då slipper du "dupers"...

Medlem
Skrivet av WipeClean:

Eller spela Single Player, då slipper du "dupers"...

Eller så lirar man tcp/ip med sina polare=)...

Medlem

Hmm, tror inte jag orkar spela i 800x600! :S

Medlem

Jag funderar också på ta att mig en runda på nätet och lira lite coop. Hur fungerar det i sig?, är det lätt att hitta spelare som startat nya chars osv?.

Går det mycket snabbare att levla i grupp btw?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Om man spelar i grupp går spelet mycket snabbare. Att lvla med andra på samma lvl ger också mer exp.

Jag skulle också starkt rekomendera Hell Unleashed, där MÅSTE man spela i grupp annars är spelet för svårt. Det kommer troligen också bli en ladder-reset någon gång i Augusti och då kommer alla börja från noll.

Om man väl provar HU kommer man aldrig att gå tillbaka till b.net.

Medlem

Användarantalet är stort i HU?, undrar pga. jag har inga polers som lirar D2 för tillfället - så man vill gärna hitta några att äventyra med


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Jag vet inte exakt hur många det är som spelar, men en hel del tycker jag. Nästan aldrig 8+ spel öppna samtidig men de som är det brukar vara mindre "partyn".

Det är också en annan mentalitet än på b.net, här hjälper man gärna varandra och eftersom items m.m är vanligare (alla act-bossar droppar ALLTID 3+ unika items) så brukar "rika" spelar gärna dela med sig till nybörjare.

Det brukar ofta gå att hitta någon att spela med, men det kan också vara tomt p.g.a att de flesta är från USA (tidsskillnader).

Jag tror att många just nu väntar på en reset, det borde bli ganska mycket folk då. Just nu så startar de flesta inga nya karaktärer.

1
Skriv svar