Inaktiv
Hell unleashed

Läste på diabloii.nu om en mod som verkar kul

http://arimyth.planetdiablo.gamespy.com/hell.htm

Edit.

Testat lite. Det är en ganska liten community. Servern ligger i Canada Så pingen blir väl runt 3-400. Verkar inte va nått fusk eller "ebay-runor" vad jag har hört från några.

Medlem
Inaktiv

Testa lite mera. Diablo världen är typ dubbelt så stor. Inga townportals så man får ju knata lite om man ska dit. Annars är ju stachen och inventoryn mycket större. På mercen kan man sätta dit lika mycke armour som på en vanlig char, även ringar o amus. Mer monster och ny "fet" rockmusik vid fallen raven t.ex. Tristram är gigantisk, typ hur det såg i Diablo1, så det är inte den "lilla" tristram.

Alla verkar känna alla med. Ingen noobmentalitet

Inaktiv

hur får man tebax sitt diablo2 till vanligt sedan när man testat klart det då utan att behöva installera om ?


signatur

Bullen is back :)

Inaktiv

Du tar bort Data mappen, och sen uppgraderar till 1.10 sen bara connecta till bnet så installeras 1.11. Tar typ 2 min att göra allt.

I början fick jag lite felmeddelande när jag skulle installera HU. Men det är bara att.
Ta bort Data mappen, installera 1.10 i en ny data mapp. Sen extracta UHfilen i data och sen köra installUH.bat eller va den heter och sen bara köra igång. precis som vanligt bnet med skapa konto mm.

Medlem

hmm den nerladdningen av HU ja laddade ner var korrupt.
Name: Hell Unleashed 1.15f FULL
använder WinRar.

vet du något?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

nvm.. stog att man ska använda IE och deaktivera sin Download manager.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Såg precis Tarins bilder från moden. OMFG vad sugen på Diablo jag blev igen, krämade ner kalsingarna direkt :D.
Vilken Char etc etc heh. Klassiska tankegångar tog fart i mitt huvud.

Medlem

Jo det ser intressant ut.

Nu ska jag iväg till London i en vecka. hejs!

Inaktiv

Har börjat spela HU lite nu men det kraschar titt som tätt och orka instalera om d2 och all sån skit.
Lite jobbigt att hitta nya spel med eftersom det är en liten community. Ganska svårt och tråkigt at spela solo...

Inaktiv

Jag hade också några krashar i början, men det var fört att jag hade installerat i fel ordning. Japp, liten commynity, men de är mer hjälpsamma än vanliga d2's spelare. Ganska svårt, ja ibland omöjligt svårt, men det är de jag är ute efter. D2 var ju för "lätt"

Inaktiv

Jag har fåt rätt på det nu och små spelar lite då och då när det blir för varmt ute i solen ;P
Har en lvl 16 soso på g.

Inaktiv
Inaktiv

Tarin du spelar inte nu så jag frågar här istället ^^
Hur kan där vara så många på hu som är lvl 99 och har alla items typ? "Fuskar" de eller? Är det lättare att "fuska" i Hu än Lod på B-net? Känns ju lite tråkigt att kämpa för sina saker ifall alla spelare runt omkring en får sina serverade... Nä nu ska jag sova godnatt

Inaktiv

De har inte startat om laddern sen de körde igång tror jag. Har hört det snackas om att det ska bli en resset i sommar, vilket kommer innebära fler normalgame än som nu mest hellgame.

Medlem

Någon som kan legga screen på dom nya bossarna?

Inaktiv

Jag fick virus i datorn efter för mycket porrsurfande så jag har fått installera om allt...
Anyway om det blir ladder reset i sommar kan man ju nästan kasta sin nuvarande char i soptunnan? Man kan ju inte spela med alla andra människor på den nya laddern med den väll?

Medlem

finns det en ladder:S

Inaktiv

Japp finns ladder.
Necro, nej men på HU's ladder.

Inaktiv
Inaktiv

Den är uniqe Tarin. 1 av 3 cursed items. Man behöver purification glyphs för att ta bort förbannelsen. Har du inte tjuvläst på hu forumet ;P
Jag har en också ^^

Inaktiv

Nja bara lite men hade ingen aning om detta

Inaktiv

Diablo han själv i act 4 normal var ju ingen lättviktare precis ;P
Jag leechade mig förbi han i en grupp iallafall omöjlig och ta solo med soso ifall man inte är riktigt high lvl.
Men nu när man äntligen är i act 5 med sin soso börjar abstinensen efter en ny char som vanligt tilltaga men det är nu prövningen börjar ifall man kan vara diciplinerad på den char man valt ;I

Inaktiv

bara spela lite assa eller druid arrrggh.... Nej!

Inaktiv

Det är mycket viktigt att spela med en grupp i Hell Unleashed. Om man inte har alla uber-items och är lvl 90+ kan man inte klara sig själv, exempelvis kan en sorceress inte använda två olika element utan att vara tok-dålig.

Jag spelar själv ganska ofta, med samma account namn som användarnamn här.

Inaktiv

Jo man känner ju att ett party igäntligen är ett måste för Hell Unleashed marathon. Men jag spelar så oregelbundet, ibland mycket, ibland inte på en vecka så det skulle vara svårt att ha med mig i en grupp. Trots det kan jag inte hålla mig borta. Så underbara plateser i moden. Shenks Pinacle ytterligare en bergstopp förutom mt arreat

Inaktiv

Vad har du för acct på HU ? Jag hjälper gärna s gott jag kan.
Har själv bara nått till slutet av act 5 NM, eftersom jag ganska ofta byter karaktär.

Jag spelar själv inte heller med nån regelbunden grupp, det är nog främst på de riktigt jobbiga ställen (efter worldstone keep) som det är 100% nödvändigt.

Det finns en viss charm med en mindre community, där man är lite "närmare" varandra.

Inaktiv

Jag har fastnat på act 3 med båda mina necrogubbar. Lirar också rätt ibland. Men om 2 veckor har jag min semester då blir det mera. Och sen har jag upptäckt www.youtube.com där jag "måste" se alla gamla musikvideos är på 1994 nu

Inaktiv

Mitt account är: *Energidrink3

Mina chars:

Quetzalcoatl Sorc lvl 46 tror jag

Vega Assasin lvl 18 Spelar jag md just nu.

Cirkus Druid lvl 10 typ ;P

På tal om druid, populariteten på shapeshifting är ganska skiftande tror jag. Ibörjan gillade jag det (Lod 1.08-1.09 typ) men fan va ful design det igäntligen är speciellt på wearbear. Magrutor på en björn? Wtf? Hade det inte varit coolt om wear bear var mer lik summon grizzly. Man sprang och gick på alla fyra, men i närkamp stodpå bakbenen.
Hade det varit så skulle säkert alla varit druid bara för sakens skull... Istället för bara jag kunde vara en sådan druid ;P

Medlem

Ingen som vet en bättre sida att ladda ner HU ifrån en den länkad här? Går i 8kb/s för mig :\

12
Skriv svar