Baldur's Gate Superpack

Medlem
Baldur's Gate Superpack

Jag kan inte tänka mig att det är så många som missat dessa spel. Men de som gjort det, spring och köp det här så fort det kommer.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=58884

QRT
Medlem

Nästan att jag köper paketet.. men bara nästan. Har samtliga i orginalförpackning. Men till alla som inte provat Baldurs Gate - Köp!

Baldurs Gate 2 är världens bästa spel

Inaktiv

Baldurs Gate 1 = Njaaa
Baldurs Gate 2 = JAAAA!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Har man inte Baldurs Gate 1 & 2 + Expansionerna så är man en skam för det som kallas RPG.

Det är ett måste


signatur

This is the Time of Times

PaZ
Medlem

det står att man måste ha engelskspråkigt windows för att spela Baldur's Gate 1. WTF?

Medlem

Lirar faktiskt igenom BG1+TotSC igen för fjärde gången. Mycket bra spel, har man BG2 kan man ju även köra Tutu på det om man är grafikkåt.

Medlem

tutu?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

det står att man måste ha engelskspråkigt windows för att spela Baldur's Gate 1. WTF?

Köpte det där paketet och har nu kommit en bit in i Baldur's Gate, har inte haft några som helst problem med svenskt XP Home hittils.

Hade redan BG1, BG2 och ToB i original, men det är grymt skönt att slippa byta skivor 5-7 gånger per installation.

Pansarknekt

Ettan e skitgrym. 2an likaså. Tar dock ett tag o vänja sig vid graffen i ettan men när man kommer in i de så e de minst lika stämningsfyllt som 2an. Älska rollspel )


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Aldrig spelat BG. Vad går det ut på och så, finns det nåt demo??


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Står allt du behöver veta på http://www.bioware.com/games/baldurs_gate/ typ, vet inte om det finns något demo dock. tror inte det.

Medlem

nån som vet ifall detta bara har släppts i EU? Sitter i USA och försöker hitta skiten, men hittar bara BG1+exp i ett och bg2+ exp i ett annat pack.. drygt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Vet nån hur man fixar så att man kan spela BG1 i svenskt windows?

nj
Medlem
Skrivet av vice:

Vet nån hur man fixar så att man kan spela BG1 i svenskt windows?

För att citera vad som redan skrivits i tråden;

Skrivet av KazikluBey:

Köpte det där paketet och har nu kommit en bit in i Baldur's Gate, har inte haft några som helst problem med svenskt XP Home hittils.

Om jag inte missminner mig så släpptes Baldur's Gate i en specialversion för den asiatiska marknaden, och en för resten av världen vilket kan vara en anledning till kommentaren om engelskt operativsystem. Dock inte helt säker på detta.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

nån som vet ifall detta bara har släppts i EU? Sitter i USA och försöker hitta skiten, men hittar bara BG1+exp i ett och bg2+ exp i ett annat pack.. drygt.

E i Australien å här har de paketet på EBGames, de verkar gå väldigt snabbt dock varje gång de får in det för fick gå in å fråga typ 5-6 gånger innan jag fick tag på det å varje gång hade de fått in och sålt alla boxar

Medlem

Skumt, hittar inte ens superpacket på EBgames hemsida.. Är mest tråkigt att den enda vettigt spelaffären här i stan säljer har supersunkigt PC outlet.

Edit: Verkar inte som skiten släpptes i USA

post i ataris forum


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar