Neverwinter Nights - Resurser

Inaktiv
Neverwinter Nights - Resurser

Här kommer jag samla länkar till bra och aktuella resurser för Neverwinter Nights.

Neverwinter Nights
Skaparna av Spelet

The Neverwinter Vault
Främsta sidan för Community-moduler och tillägg

DLA
Skaparna av Premium modulen Wyvern Crown of Cormyr. Har sitt ursprung i communityn.

The World of Amon
En Persistent värld, kräver en hel del downloads.
Spelar där ibland.

Three Towns
Three Towns Persistent värld. Inga download-krav! Fortfarande mycket spelare online (för NWNs mått mätt..)

Medlem

Jag trodde Neverwinter Nights var rätt utdött... sitter och väntar på 2:an själv. Mm vilka fina minnen när man satt och lira coop med polarn 8)

Inaktiv

Oj oj oj vad fel du har om att vara utdött!!

Visst om du ser till grafikmotorn och mäter spelets värde genom den så kan jag hålla med om att spelet är föråldrat.

Men sen då???

Spelet har en av de största (ej MMORPG inräknade) communitys som finns, en av de mer dedikerade communitys som finns och har getts ut av ett av de mer dedikerade spelmakarna som går att hitta.

Tack vare en aktiv och trogen community har spelet säkert överlevt längre än alla analytiker trott från början. Det ligger idag, fyra år efter utgivning, vilket anses som dinosaurie-dåtid (typ) i spelvärlden, fortfarande på Gamespys topplista över de mest spelade spelen, månad efer månad.

Nu efter årskiftet har en virtuell propp lossnat, då spelskaparna alltid har givit stor support till custom content (hemsnickrat innehåll) har de som fortfarande förstår spelets storhet trixat å grejat runt och gjort saker med spelet som det från början inte ens var avsett eller tänkt att kunna göra.

Med NWN2 kommer den sista patchen till NWN definitivt att släppas och därmed antagligen oxå förlora officiell support, men ännu idag skapas nya officiella moduler du kan köpa på deras hemsida.

Har du spelat spelet i singleplayer eller i multiplayer, har du spelat på olika 'Persistent Worlds' på nätet?
Har du spelat det senare, på en PW, eller en bra sådan, förstår du vad man verkligen kan göra med spelet, jämförbart med det enkla singleplayer-läget.

En stor nackdel som nyligen uppdagats med uppföljaren NWN2, är just den grymma grafikmotorn. Idag i NWN laddar spelet upp hundratals områden i serverns ramminne, vilket inte blir så himla tokigt jobbigt för medelsvenssons dator då spelet ursprungligen utvecklades för Windows 95 och 98 stöd, dvs lägre nivåer ram var standard på den tiden.
Idag är det så att NWN2 drar på alla växlar när det gäller grafiken bland annat och det är ju väldigt ballt för oss som älskar spelet och stått ut med lite kantiga gubbar och smetiga detaljer.
Problemet uppstår då istället när en multiplayer värld ska ladda upp en mängd utomhusområden, ett enda sådant kan idag sluka ett gig i ram. Om de världar som idag finns ska konverteras till NWN2 kommer burkarna sätta i halsen och dö bara de ser den där .mod-filen den ska ladda upp.

Det är just det som nämligen är NWNs styrka, åldern, det finns gott om servrar därute, många har någon halvdan gammal burk som duger att köra server på. Det kommer kanske ta slut när NWN2 släpps, med andra ord kan det bli ett schysst singleplayer eller co-op lir om man så vill, men som gratis onlinespelande på coola multiplayervärldar uppe 24/7 'äger' NWN.

Som sista replik, communityn, som jag refererar till i början flera gånger, har skapat massor av innehåll till NWN.
Kolla in;

Community Expansion Pack
Har även förärats en officiell länk på Biowares sajt..
Community Tileset Pack
Har ännu inte släppts, har gjort officiella buggfixar till spelet
Neverwinter Nights eXtender
En wrapper som gör det möjligt att koppla en MySQL-databas till sin modul

Jag kan som du säkert anar hålla på i en evighet, och om just du som läste det här, redan visste allt detta, PM:a mig så lirar vi någonstans!
Du som inte visste allt detta, sätt igång och lira igen eller köp spelet med expansionerna och sätt igång!

Må gott!
/Grov

Inaktiv

Fan vad sugen man blev på att lira NWN igen. Kommer ihåg hur jag fastnade totalt av storyn. Ska nog installera det och värma upp till NWN2 kommer.

Medlem

har tänkt länge på att börja me nwn igen,, mest för jag haft jevligt kul i många persistent Roleplaying servers förr, synd bara att nwn skivorna e trasiga och så har man tyvär ej råd att köpa nwn plus så måste man väl ha alla expansions för kunna köra på dem bästa dedicated servrarna?, Får vänta nån månad tills man har pengar att skaffa spelet plus tilläggen.

Men undrar om någon kanske vet någon riktigt grym persistent Roleplaying server som har sin server här i sverige eller nära(tänker på pingen)? skulle vara jäkligt kul att nörda sig rejält nu när man inte kört nåt online rpg på länge.

Inaktiv

www.worldofamon.com
Läs lite och följ anvisningarna för hakpaks

The Three Towns rekommenderas varmt då de inte kräver några utterligare nedladdningar och nästan alltid är fulla. Bra ställe att träffa folk på.
Three Towns A, 217.158.246.33:5121
Three Towns B, 217.158.246.63:5121

De är mina favvosar just nu iaf.

Inaktiv

Nwn kommer i september, jag har redan börjat ladda med att köpa nwn deluxe edition, som ghoul sa, de gamla skivorna är för länge sedan brutna...tyvärr..nwn2 ser riktigt ballt ut.

Inaktiv

Jag lirar fortfarande NwN, oftast single player moduler. Har letat efter nån intressant server nu dock. Testade Three Towns för ett tag sedan men fastnade inte, tyckte area layoutsen var rätt knepiga och konstig design.

Medlem

Kan rekommendera Ravenloft: Prisoner of the mist

http://www.nwnravenloft.com/

en riktig hardcore roleplaying server. skicka PM om du har lust att köra,

själv rollspelar jag en bandit/thief och skulle gärna vilja se fler banditer i servern

Inaktiv

Får väll ta en titt.. vad heter du?

Medlem

Spelar en rogue vid namn Morden Kross. verkar som det är stor brist på folk som rpar som banditer, så skulle vara ganska kul om du har lust o rollspela som tjuv eller liknande

Inaktiv

Uppdaterat med tre länkar. NWN lever !

1
Skriv svar