Angående polisen och rasist anklagelserna!

Medlem
Angående polisen och rasist anklagelserna!

Här är ett mycket längre och mer övergripande klipp om i vilket sammanhang dom gjorde sina klumpiga ut tal...jag fick åtminstone bättre förståelse för vaför dom sa va dom sa.
http://svtplay.se/v/1433057/langre_sekvens_fran_polisens_egen...

Medlem

Det är fortfarande fel att uttala sig på det sättet. Det kunde lika bra vara "icke utlänningar" som kastade sten. Föresten, hur kunde dem se ungdomarnas ursprung i mörkret?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Killen i randig tröja hade ingen maskering.Uppviglaren nr1,samma kille som hejade på massorna och bröt upp betong plattor för att kasta på polisen.

Medlem

Poliserna blev bara människor för en kort stund, men helst bör polismän hålla sina personliga åsikter för sig själva.

Medlem

Att vara polis i sverige kan då inte vara lätt. Dom blir anklagad för allt dom gör mer eller mindre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Som ni säger, poliser borde inte yttra sig så men jag har förståelse för dom. Kan inte vara kul att gå ut och ta hand om folk som kastar sten och molotovs.
Det som skulle vara rasistiskt är alltså det en av poliserna citerar från han på ica? Tycker bara det låter som om någon hört det här och vill blåsa upp det.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

De är så klantiga va ? De spelar in för att visa hur de i Rosengård är och så säger de rasistiska saker på bandet... Som de sade att de hade byggt upp ett hyfsat rykte men nu är det helt fail.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

jag förstår inte vad som säger, utlänningar?

edit: jag förstår faktiskt inte vad dom säger mestadels, och hörde inget negativt, men kommer det lite fult språk har jag förståelse för på nåt vis. Det blir lätt en viss jargong i en grupp människor för att stötta varandra, behöver inte alltid vara illa menat...
stackars skåningar, de vet inte vad de säger och det vet nog inte nån annan heller.


signatur

thank you, come again

Medlem

dom var ju bra korkade som spelar in sina egna misstag men det är klart det är inte kul o ta emot sten o skit men börjar man säga blatte o apjävel så må jag allt tycka det är för mycket.

Tyvärr är ju malmö extremt infekterad , bara lyssna på skåningarna när dom sätter igång.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Det jag reagerade starkast på var den lilla tösen som var så pinsamt exhalterad och kacklade rakt ut om allt hon såg likt ett skolbarn. Där snackar vi om en kollega som skulle gå mig på nerverna!

Och ja, förjävligt att de beter sig som de gör. Men jag har aldrig haft högt förtroende för den svenska polisen så jag kan inte säga att man blir förvånad...

evh
Medlem

Big fucking deal. Det var väl dumt att säga nått sånt framför kameran, men att kasta sten mot polisen är väl för fan mycket värre.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Jag är 100% svensk, och jag har bevittnat under hela min uppväxt hur rasistiska svenska är, den som förnekar det är förmodligen en av dom. Svenskar är smygrasister, dom är fega och utrycker sina rasistiska åsikter när ingen annan är i närheten. Okunnighet.

Jag är stolt att vara svensk, älskar Sverige, vi är så kunniga om livet och vet att livet handlar om Människor och att alla är olika, men det finns dom som är okunniga och som inte klarar av eller orkar tänka ett steg längre och som tar genvägen genom att bara dra ett sträck över allt eller alla.

Skillnaden både i USA och i Sverige från 90-talet tills nu så har människor börjat lära sig mer och mer om att det handlar om enskilda människor och inte en ras, men utveckligen tar sin tid och slit har det varit för dom som har jobbat för det. Det är väl därför smygrasister och nynasister är så tysta om deras åsikter för i dagens läge vet dom att såna åsikter är bara rent av intelligensbefriat.
Så som sagt, det finns alltså bra poliser och dåliga poliser, det finns bra utlänningar det finns dåliga utlänningar.

Men jag kan hålla med att blandning mellan människor i världen är det bästa som finns, måste vara variation annars funkar inte livet, men, det är jobbigt för både svenskar och speciellt utlänningar som kommer till ett helt annat land och ska anpassa sig, speciellt unga. Men i slutändan så handlar ändå allt om hur en persons uppväxt har varit. Uppväxten är roten till människornas handlingar.
Godnatt.

evh
Medlem
Skrivet av nils45:

Jag är 100% svensk, och jag har bevittnat under hela min uppväxt hur rasistiska svenska är, den som förnekar det är förmodligen en av dom. Svenskar är smygrasister, dom är fega och utrycker sina rasistiska åsikter när ingen annan är i närheten. Okunnighet.

Så alltså måste man erkänna att man är en rasist för att inte vara en? :crazy:


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Jag tycker att media har förstorat upp hela grejen otroligt överdrivet. Visst ska de inte uttrycka sig sådär, men dessa människor blir trakasserade dagligen och får ta skit från varje hörn.

Nu är inte alla poliser likgiltiga robotar utan egna känslor och synvinklar på och om saker utan individer. Det är mänskligt att fela, be om ursäkt och forsätt håll gatorna fria från diverse vänsterextremister och "ungdomsgäng" i rosengård tack!

Medlem

Hursomhelst så blir det inget åtal eller nåt mot polisen, står i morgontidningarna.

Medlem
Skrivet av Tepz:

Hursomhelst så blir det inget åtal eller nåt mot polisen, står i morgontidningarna.

förvånad?

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Tepz:

Hursomhelst så blir det inget åtal eller nåt mot polisen, står i morgontidningarna.

förvånad?

Tur att man inte blir åtalad för vad man säger till sina kompisar i en sluten krets..men som det ser ut blir ju Sverige mer och mer likt stasi kontrollerade DDR,kanske bara är en tidsfråga innan det blir så:(

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Tepz:

Hursomhelst så blir det inget åtal eller nåt mot polisen, står i morgontidningarna.

förvånad?

Tur att man inte blir åtalad för vad man säger till sina kompisar i en sluten krets..men som det ser ut blir ju Sverige mer och mer likt stasi kontrollerade DDR,kanske bara är en tidsfråga innan det blir så:(

Däremot skulle jag inte ha någonting alls emot att en polisman blir avstängd/sparkad på grund av vilka åsikter han uttrycker i tjänst.

Som privatperson får man tycka vad man vill, men är man iförd polisuniform ska man fasen hålla tand för tunga.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Självklart bör polisen inte yttra rasistiska åsikter men man måste väl ändå ha en viss förståelse för vad dom sa. Var ju ändå inte så farligt mest machosnack. Sen så bör man ju ifrågasätta deras inteligens eftersom dom pratar så inför kameran.

Själv blir man ju jävligt chockad eftersom man bara bor några kilometer därifrån och större skillnad kan man ju inte tänka sig mellan områdena.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Som privatperson får man tycka vad man vill, men är man iförd polisuniform ska man fasen hålla tand för tunga.

Dagens sanning. Säger allt jag tänker på en ynka mening. Så jag lämnar inte en "wall of text" som folk ändå bara ignorerar sen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

kanske fel, men jag bryr mig inte så mycket, poliser är människor som du å jag med, fast säga sånt framför en kamera är rätt klantigt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Området ser ut som en krigszon men det mest chockerande är tydligen vad poliserna säger till varandra.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Klfh:

Som privatperson får man tycka vad man vill, men är man iförd polisuniform ska man fasen hålla tand för tunga.

Dagens sanning. Säger allt jag tänker på en ynka mening. Så jag lämnar inte en "wall of text" som folk ändå bara ignorerar sen.

Håller med

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Området ser ut som en krigszon men det mest chockerande är tydligen vad poliserna säger till varandra.

Hade inte spelat någon roll om ligisterna sprängt en vätebomb,för man säger inte som polisen gör under några som helst omständigheter i dagens Sverige.

Medlem

Det folket som håller på och förstör en hel stad är ju inte helt klara i huvudet...
Så jag skulle aldrig bry mig om en polis sa så...


signatur

Wai

Medlem

Frågan är varför man uttalar sej rasistskt om man inte är rasist.
Dessa poliser bör omplaceras så att dom aldrig mer har kontakt med invandrare. Har man fördomar så tar man med sej dessa i kontakten med dom man har fördomar emot. Därför är man då jävig på sätt och vis, man kommer helt enkelt inte att behandla alla människor lika.
Så visst, det fanns där idioter som förstörde och som var invandrare, men det ursäktar inte ett idiotiskt beteende från poliserna. Hade det varit svenskar hade poliserna knappast uttalat sej rasistiskt om dom.
Nolltolerans i diskriminering bland poliser måste vara ett krav.


signatur

yolo

Medlem

Folk reagerar på detta om om det vore gamla oskyldiga tanter man hoppat på... Jag förstår också poliserna och tycker att det är bra att de friades från misstankar om brott.
Däremot tycker jag att det var korkat och barnsligt att använda Neger Nigersson som exempel i en presentation av något slag.

Inaktiv

Mycket dumt av poliserna att säga så. Av det som sades tycker jag steriliseringsdelen är det som är helt klart värst. Att media inte tycker det är väldigt konstigt, eller inte egentligen, fast det borde väl ändå va kan man ju tycka.

Medlem

Fast det är skillnad på att begå ett brott och att ha olämpliga värderingar.
Dom begick inget brott eftersom det dom sa var i en privat konversation (som råkade bli filmat och visat för hela Sverige, men det var ändå ett privat samtal).
Frågan är om det är lämpligt att ha poliser med sådana åsikter i poliskåren, särskilt i invandrartäta områden. Jag skulle av samma anledning inte vilja att en manshatande kvinna skulle hantera t ex ett bråk mellan en man och en kvinna, eller att en böghatare tog upp en anmälan om diskriminering av en bög.

Det skulle ju kunna vara så att dom bara reagerade över situationen som rådde just då, kanske räcker det med tala om för dom att hålla käften i fortsättningen så att dom inte skadar hela poliskårens rykte.


signatur

yolo

Medlem

Jag är en humanist, jag tycker alla människor har lika värde. Någon här skrev:

"...Men jag kan hålla med att blandning mellan människor i världen är det bästa som finns, måste vara variation annars funkar inte livet..."

Det är det som är problemet, att människor inte vill ha blandning. För att en integration ska fungera måste det finnas ett intresse för denna integration, sverige, vårt samhälle och våra lagar - försöker å ena sidan förbättra en sådan fusion mellan olika kulturer, vad de flesta glömmer är att lagar är ord på papper, det är inte naturens ordning...

Skriv svar