Inaktiv
Musarm

Känner ibland smärta med grova problem i underarmen. Kan man stämma spelbolagen?8)

Hursomhelst svårt sluta spela pc spel. Ett folkhälsoproblem? Läste att minst varannan person har problem med musarm.

Medlem

Börja träna och bygga muskler.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Börja träna och bygga muskler.

Tveksamt. Högerarm lär bli överansträngd. Har tränat mycket ,inte överviktig.

Medlem

Hur placerar du armen på bordet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Börja träna och bygga muskler.

Min polare som är "bodybuildare" fick sluta spela på sin PC i månader tackvare musarm, så tror inte att det är problemet. Sitter man tillräckligt länge så blir det slitage även om man än köper för skydd o annat.

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Hur placerar du armen på bordet?

Du vet spel, en dålig vinkel framåt. Försökt spela med armen närmre. Går ju dåligt man missar.
:heart:

Medlem

Jag har aldrig upplevt musarm, än om jag har ett snitt på 3h/dag


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Själv använder jag handrörelser och inte arm. Har då aldrig fått musarm och använder datorn ganska ofta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har problem med höger axel samt runt halsen/nacken på höger sida. Det enda som hjälper för mig är att ta en paus från datorn och se till att kroppen för utföra omväxlande rörelser i det partiet.

Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

Jag har aldrig upplevt musarm, än om jag har ett snitt på 3h/dag

Inte mycket, sitter minst 8h/dag. plus spel ett par timmar minst. Problem ja minst sagt. Försökt byta till vänster. Funkar inte såklart.Lägga av helt med spel kanske funkar.

Medlem

Dra en runk varje kväll eller börja träna.

Medlem

Snittar 6-7 timmar varje dag, styr endast musen med handen och fingrarna.
Har aldrig haft problem med musarm.

Vila i frid

Skaffa en sånhär boob mousemat.

Eller liknande handledsdildo.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WaltX:

Börja träna och bygga muskler.

Min polare som är "bodybuildare" fick sluta spela på sin PC i månader tackvare musarm, så tror inte att det är problemet. Sitter man tillräckligt länge så blir det slitage även om man än köper för skydd o annat.

Hur mkt är mkt då ? Jag spelade sjukt mkt förut och jag kände aldrig av musarm:O


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

har fått musarm på vänsterarm. Men jag använder höger. Vad kan det vara......


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Skaffa en sånhär boob mousemat.

http://i41.tinypic.com/12692te.jpg

Eller liknande handledsdildo.

coolt
Archer från Fate stay Night.


signatur

/Frågvis :)

Medlem

Har haft musarm en gång men det gick över ganska snabbt. Konstigt att jag inte har fått det fler gånger.

Medlem
Skrivet av MacNille:

har fått musarm på vänsterarm. Men jag använder höger. Vad kan det vara......

Har märkt likadant, man använder ju vänsterarmen en hel del ochså, att styra gubben, byta vapen, hoppa medmera, det blir ju en hel del tryckningar på t bordet.

Medlem

Som tur vad så ligger hela min arm alltid och vilar på bordet medan jag spelar. Sen så rör jag enbart handleden.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Handen och underarmen ska väl helst vara i en rak linje för att slippa musarm.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Aldrig, aldrig, upplevt musarm. Och då sitter jag här waaay många timmar per dag. Antar att det beror på hur man använder musen, jag rör inte armen i princip nånting när jag spelar osv.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

min handled är paj, och jag får ont ibland i höger skullderblad.
har ett aktivt jobb å tränar 3gånger i veckan, men det hjälper inte, så jävla mycket man sitter här så kan jag förstå de :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Min fråga är: Vad fan är en musarm?


signatur

Wai

Medlem

Precis vad är musarm. Men mitt tips är att sitt rätt, du sitter förmodligen fel med kroppen och armen om du får musarm och så träna lederna, bygga muskler som någon sa är bara intelligensbefriat sagt hahah men träna lederna är viktigt, gör armövningar, se till att du känner att du tränar lederna mer än pumpa muskler, det kan du göra hemma. Vet inte vad åldern är men är man över 21-23? nåt sånt så måste man träna på nåt eller annat sätt.

Medlem
Skrivet av sniffern:
Skrivet av Shrudder:

Jag har aldrig upplevt musarm, än om jag har ett snitt på 3h/dag

Inte mycket, sitter minst 8h/dag. plus spel ett par timmar minst. Problem ja minst sagt. Försökt byta till vänster. Funkar inte såklart.Lägga av helt med spel kanske funkar.

Jag spelar 3h/dag i snitt. annan slötid gills inte

Körde ett spel 4h utan att sluta igår.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Aldrig, aldrig, upplevt musarm. Och då sitter jag här waaay många timmar per dag. Antar att det beror på hur man använder musen, jag rör inte armen i princip nånting när jag spelar osv.

Många timmar per dag, men i hur många år har du gjort så ?
Själv har man suttit många timmar per dag också, ända sen typ 1995 När man började lira Doom.

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av BudoWhoopass:

Aldrig, aldrig, upplevt musarm. Och då sitter jag här waaay många timmar per dag. Antar att det beror på hur man använder musen, jag rör inte armen i princip nånting när jag spelar osv.

Många timmar per dag, men i hur många år har du gjort så ?
Själv har man suttit många timmar per dag också, ända sen typ 1995 När man började lira Doom.

Tja, vad kan det vara... 10-12 år kanske. Med eskalerade utveckling de sista 8 åren.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Hoho, vad är en musarm?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Hoho, vad är en musarm?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Musarm


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar