Laserkanon-USAs nya supervapen

Inaktiv
Laserkanon-USAs nya supervapen

Vet ej om det har skrivits nån tråd om detta innan men USA har nu lyckats skjuta ner obemannat flygplan med laser som är osynlig för blotta ögat.

vet att Tessla utvecklade iden för laser vapen redan i början på 1900 talet, men vad tycker ni om utvecklingen då de säger att man kommer använda detta i krig om 5-10 år ? Tjuvar som använder laserpistoler som dödar utan att vi ser var de kommer ifrån ?

den var för övrigt ljudlös, vilket gjorde mig lite lessen när man vill ha lite star wars feeling ! Piooooooioong

diskutera !

artikeln

Medlem

will some one please think of the tanks!!!!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Är det bara jag eller hade US exakt en sådan där tank i C&C Generals?

Någon som vet hur den skulle fungera på en människa?
Typ brännskador på huden eller blir det bara ett hål rakt igenom?

Medlem

Nästa steg blir att göra allt lite mindre och sätta hela skiten på ett handtag.
Sen kommer hela USAs arme att springa runt och leka Star Wars

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:

Är det bara jag eller hade US exakt en sådan där tank i C&C Generals?

Någon som vet hur den skulle fungera på en människa?
Typ brännskador på huden eller blir det bara ett hål rakt igenom?

Microwave Tank? För den var ju awesome.
Avenger hade inte osynliga lasrar vad jag vet, om det är den du tänker på.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Dr.Muller:

Är det bara jag eller hade US exakt en sådan där tank i C&C Generals?

Någon som vet hur den skulle fungera på en människa?
Typ brännskador på huden eller blir det bara ett hål rakt igenom?

beror på hur kraftig den är, men den som tog ner ett flygplan gör ju definitivt ett hål i en människa ;/

Medlem

Har dom snott rekvisitan från star wars nu också... suck.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Dr.Muller:

Är det bara jag eller hade US exakt en sådan där tank i C&C Generals?

Någon som vet hur den skulle fungera på en människa?
Typ brännskador på huden eller blir det bara ett hål rakt igenom?

Microwave Tank? För den var ju awesome.
Avenger hade inte osynliga lasrar vad jag vet, om det är den du tänker på.

Hm låter som de hade inside information den har samma namn och ser likadan ut som i generals-


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Dr.Muller:

Är det bara jag eller hade US exakt en sådan där tank i C&C Generals?

Någon som vet hur den skulle fungera på en människa?
Typ brännskador på huden eller blir det bara ett hål rakt igenom?

Microwave Tank? För den var ju awesome.
Avenger hade inte osynliga lasrar vad jag vet, om det är den du tänker på.

Hm låter som de hade inside information den har samma namn och ser likadan ut som i generals-

Haha, den såg ju ut lite som en Avenger från Generals också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Skulle vilja ha en Ion Cannon som i C&C: Tiberium Wars


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

När laservapen blir vanligt så får Sverige kasta bort sina vapenlagar, det är ett brott mot naturen att inte tillåta folk att leka Han Solo.

Woho! Långdistans mikro! Äntligen kan man popa popcorn utan och behöva flytta sig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kommer den komma till användning? Nej.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av Jericho:

Kommer den komma till användning? Nej.

Tänkte att de kunde bli ny sportgren, liknande som höjdhopp.

Fast nu är lasern höjden(som jobbigt nog är osynlig) som du inte riktigt vet var den är, så om du hoppar fel kanske du loosar en arm eller så

va tycks ?

Medlem

såg ett reportage om det här förut på discovery, typ 2007 eller något

där visade dem också om ljudvågs vapen, dem riktar en parabol mot människor, så blir dem helt förlamade av ljudvågorna, skrämmande som fan

sjukt, tror jag föredrar ''traditionella'' skjut vapen istället haha
men lite eftekter och pew pew ljud på laservapnet så skulle jag nog bli helt hookt

Medlem
Skrivet av Jericho:

Kommer den komma till användning? Nej.

Ungefär som att projektil ammunition till tankar en gångs inte ansågs ha en framtid, och hur ser det ut med det idag? Alla använder det.

Medlem
Skrivet av Jericho:

Kommer den komma till användning? Nej.

Varför inte?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Jericho:

Kommer den komma till användning? Nej.

Jo då, när USA behöver något från något annat land kommer vapnen i vanlig ordning till användning


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Star Wars <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Inte det minsta förvånande, utvecklingen går ständigt framåt, det som var fantasi för några år sen är realitet idag,
månbaser och baser på mars är ju långt framskridna planer,
om typ 100 år eller så kommer människan kunna köra sin fina bil eller ta bussen till månen och handla på mellandags rea.

Det finns ju redan rymd turism, folk med tjock plånbok kan åka upp med ett rymdskepp nånstans i amerika och i ryssland,
och det blir inom en snar framtid reguljära rymdresor från vår svenska rymdbas Esrange enligt samma bolag som gör turist resor från usa.

Medlem

Det här är ganska old. Finns redan sånna system installerade på flygplan som kan förstöra missiler på flera mils avstånd.

Medlem

Hoppas dom snart hittar på ett sätt att se med röngtensyn också, granntjejen är ruskigt snygg...

Medlem
Skrivet av Tepz:

Inte det minsta förvånande, utvecklingen går ständigt framåt, det som var fantasi för några år sen är realitet idag,
månbaser och baser på mars är ju långt framskridna planer,
om typ 100 år eller så kommer människan kunna köra sin fina bil eller ta bussen till månen och handla på mellandags rea.

Det finns ju redan rymd turism, folk med tjock plånbok kan åka upp med ett rymdskepp nånstans i amerika och i ryssland,
och det blir inom en snar framtid reguljära rymdresor från vår svenska rymdbas Esrange enligt samma bolag som gör turist resor från usa.

http://www.paleofuture.com/2007/04/postcards-showing-year-200...


signatur

thank you, come again

Medlem

Det där Combined Ship and Railway Locomotive är nåt så enormt genialiskt ju,
det skulle kunna funka hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Tepz:

Hoppas dom snart hittar på ett sätt att se med röngtensyn också, granntjejen är ruskigt snygg...

Håller fan med =D men kanske inte så kul om pedofilen bredvid spanade in dagisbarnen.


signatur

Rawr

Skrivet av Crawller:
Skrivet av Tepz:

Hoppas dom snart hittar på ett sätt att se med röngtensyn också, granntjejen är ruskigt snygg...

Håller fan med =D men kanske inte så kul om pedofilen bredvid spanade in dagisbarnen.

Haha, ne, det skulle vara både en praktisk mojäng samt en dålig. Fast jag tror att granntjejen skulle kalla dig "Snuskhummer" då.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Ofta när vapenindustrin gör framsteg så blir det förutom ett nytt spännande vapen för discoverychannel att göra ett program omkring en massa nya spännande uppfinningar som vi har nytta av i "det civila".

En fungerande laser kan säkert komma till nytta på hundratals områden utanför ett slagfält.

Exempelvis härstammar streckkoden från vietnamnkriget då man märkte upp containrar med stora streckkoder som man kunde "scanna" från helikoptern och man tog aldrig fel container.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Tepz:

Hoppas dom snart hittar på ett sätt att se med röngtensyn också, granntjejen är ruskigt snygg...

mhhm ge mig !

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ofta när vapenindustrin gör framsteg så blir det förutom ett nytt spännande vapen för discoverychannel att göra ett program omkring en massa nya spännande uppfinningar som vi har nytta av i "det civila".

En fungerande laser kan säkert komma till nytta på hundratals områden utanför ett slagfält.

Exempelvis härstammar streckkoden från vietnamnkriget då man märkte upp containrar med stora streckkoder som man kunde "scanna" från helikoptern och man tog aldrig fel container.

Det är nästan sorgligt att många stora uppfinningar kommer till under eller till följd av krig. Bevisar hur ivriga vi människor faktiskt är att döda varandra.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv
Skrivet av Oddman:
Skrivet av CastorFiber:

Ofta när vapenindustrin gör framsteg så blir det förutom ett nytt spännande vapen för discoverychannel att göra ett program omkring en massa nya spännande uppfinningar som vi har nytta av i "det civila".

En fungerande laser kan säkert komma till nytta på hundratals områden utanför ett slagfält.

Exempelvis härstammar streckkoden från vietnamnkriget då man märkte upp containrar med stora streckkoder som man kunde "scanna" från helikoptern och man tog aldrig fel container.

Det är nästan sorgligt att många stora uppfinningar kommer till under eller till följd av krig. Bevisar hur ivriga vi människor faktiskt är att döda varandra.

you do whatever it takes to survive

1
Skriv svar