IceMan - Ägd av 118 100

Medlem
IceMan - Ägd av 118 100

Jag är helt paff och stum! O_O

Vi snackade om 118 100 på jobbet, och skickade div frågor, och alla fick svar, jag tänkte skicka nått som dom inte kan svara på, så jag skickade det här nån gång förra veckan:

Hur många fästen måste jag sätta på ett Y1 skåp byggd på en Hilux, om jag har nitat fast portalen i ramen?

senare samma dag fick jag ett SMS om att det kan ta lång tid och svara på, jag var ju säker på att jag hade ägd dom, och skulle få en gratis fråga. Vem faan kan veta det här?
Jag bygger såna skåp, jag vet, min ledare vet, och våran konstruktör. vi byggde oxså det här skåpet på ett litet uppdaterat sätt, normalt sett fäster vi skåpet på littet annat vis, så det här var ju mer eller mindre unikt!
Skåpet vart klart idag på morgonen föresten.

iallafall, idag vid nära kl 4 pirrade det till i fickan och jag fick det här svaret:

Om du ska sätta ett Y1 skåp byggd på en Hilux måste du nita fast med 2st fästen imot framstam, höger och vänster sida med 4st 6.5mm popnitar i varje fäste. 118 100 ber om ursäkt för det sena svaret.

Och vad dom skrev var EXAKT så jag gjorde O_O
hur faaan kunde dom veta det, jag bara stog och glodde på smset och var helt paff! det är helt otroligt, helt overkligt sjukt!
HUR gjorde dom?
Jag är välldigt imponerad och om det är nån här som jobbar där, eller nån som känner nån så säger jag/hälsar jag:

Wow! ni är helt otroliga! ni borde få Medaljer allihopp! tack tack galet imponerande!

/ Ice - Total ägd.

btw:
Hilux = http://img.alibaba.com/photo/11113169/Armored_Toyota_Hilux_Do...

Y1 skåp = http://www.bistamekan.se/PopUp.asp?ID=45

så ni hajar vad jag pratar om (jag jobbar med att bygga skåp alltså )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Haha jag visste inte att de tog frågorna på så stort allvar Jo lite ägd blev du


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Inaktiv

Fråga hur dom kan veta allting.

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Fråga hur dom kan veta allting.

Google ?

Medlem

För att äga en totalt, så är det bara att fråga "Hur många tropies har aiek"
eller nått ;).

Medlem

slår vad om att det sitter en liten Kines som googlar upp alla svar. Antagligen därför ditt svar kom så sent det var helt enkelt svårt att söka upp...

Medlem
Medlem

Fråga dem "vad är en rosa strumpa"... kul svar. Men ät innan du läser svaret.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hahaha, hm, får nog klura på en lurig fråga själv;)

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Fråga dem "vad är en rosa strumpa"... kul svar. Men ät innan du läser svaret.

Eller så googlar man det och sparar 18kr!

Kul svar


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Ouch... att man ska vara så korkat nyfiken,
nu vet jag också vad en rosa strumpa är...
*ryser*

Medlem

Vad är en rosa strumpa ? 18+

Svar:

Uppstår när ändtarmens väggar faller ut genom analöppningen, ett slags analt framfall (prolaps). Den lilla biten av ändtarmen som tittar framliknar då en rosa socka. Detta brukar kunna ske bland annat vid analsex då penis dras ut plötsligt.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Snacka att dom nötar Google och Wikipedia

Övrigt var det ganska kul IceMan


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Avstängd

Skulle vilja ställa en totalt onödig fråga, som typ hur många personer Bamse har kastat upp i luften. ^^

Skrivet av nagash:

Vad är en rosa strumpa ? 18+

Svar:

Uppstår när ändtarmens väggar faller ut genom analöppningen, ett slags analt framfall (prolaps). Den lilla biten av ändtarmen som tittar framliknar då en rosa socka. Detta brukar kunna ske bland annat vid analsex då penis dras ut plötsligt.

Det där kände jag redan till, men jag hade ingen aning om att det kallas så. Har hört av en bekant inom äldrevården att det kan hända så för gamla om de är förstoppade. Inte kul.

Medlem

http://www.vemihelvete.se/2009/01/118-800-ger-svar-p-tal.html

Det fick mig att respektera 118 800 för all framtid.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

http://www.vemihelvete.se/2009/01/118-800-ger-svar-p-tal.html

Det fick mig att respektera 118 800 för all framtid.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av bjosarn:

http://www.vemihelvete.se/2009/01/118-800-ger-svar-p-tal.html

Det fick mig att respektera 118 800 för all framtid.

aa jag vet älskar!!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av bjosarn:

http://www.vemihelvete.se/2009/01/118-800-ger-svar-p-tal.html

Det fick mig att respektera 118 800 för all framtid.

Dagens IRL-Garv


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Avstängd

Visste inte att 118 800 också svarar på frågor. Appropå det där blogginlägget så tycker jag att artikeln i Dagen var bättre. Där är hela intervjun med, samt en kommentar från Holke.

Medlem

Vad är det som är bättre i den?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vad är det som är bättre i den?

En präst berättar hur han ljuger!
+ Att den har en teckning som förlöjligar ägaren, win win.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Undra vad de (kristna fundamentalisterna) hade godkänt som svar?
Edit: Roligt att de kristna verkar helt chockade att alla inte tror på deras mumbojumbo.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Undra vad de (kristna fundamentalisterna) hade godkänt som svar?
Edit: Roligt att de kristna verkar helt chockade att alla inte tror på deras mumbojumbo.

aaa ja vet men dom bor ju i en liten bubbla och varken ser eller hör nåt annat.. suck.


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd

Men lol. Det jag tyckte var bättre med artikeln var att alla frågorna som ställdes stod där, samt att man fick en kommentar från Holke. Jag kollade ens aldrig på länkarna på sidan.

"+ Att den har en teckning som förlöjligar ägaren, win win."

Är du seriös?

Idén de (118100, 118800, 118118) har är ändå smart. De tar 12-18 kronor för att svara på en fråga. Det är ganska saftigt i min mening. Ifall jag nu lyckas ställa en fråga de inte kan svara på, vilket inte är särskilt svårt, så får jag ställa en ny, och då lär jag fortsätta för att se hur många frågor jag kan hitta som de inte kan svara på, men snart lessnar jag och de har tjänat 12-18 kronor. De betalar ju nämligen inte tillbaka några pengar.

Bjosarn: Du fattar ju inte. En sån här tjänst ska ge objektiva svar. Om jag frågar en fråga och betalar för att få ett vettigt svar vill jag att det ska vara objektivt.
Det lustiga är ju också att svaret, enligt VD:n, var vetenskapligt, även fast det inte hade några argument eller belägg och inte hade något med vetenskap att göra överhuvudtaget. Svaret var en raljering.
Ett exempel på ett vettigt objektivt svar på den frågan: "Enligt Bibeln är Jesus Kristus Guds son. I Bibeln berättas det om hur han helade sjuka och gick på vattnet.".

Svaret från 118800 är ett svar man kan förvänta sig från en privatperson, men inte från en betaltjänst. Det där fick mig att förlora den respekt jag hade för företaget.

Medlem

EliasN:
Så vad hade du godkänt som svar?

Edit: Tänk på att ett sms är 160 tecken långt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Jag gav ett exempel på ett objektivt svar i mitt inlägg.

Jag tycker att Half-Life 2 är världens bästa spel, men jag hade ändå inte gillat ifall jag hade skickat ett sms till 118800 med frågan: "Vad är Half-Life 2?" och fått svaret att det är världens bästa spel. Då vill jag ha ett objektivt svar. Det är mycket viktigt. Sådana svar ska man nämligen inte kunna ifrågasätta (inte riktigt rätt ord, men kort och gott får det inte vara en åsikt). Om det är ett svar som ändå måste vara en åsikt kan man svara: "Vissa tror att ... och andra tror att ... ". Det skulle man kunna svara på en fråga i stil med "Finns utomjordingar?".

Edit: Eller så gör man som 118100 skriver på sin hemsida:
"Svarar ni verkligen på allt?"
"Ja, vi försöker verkligen svara på allt. Känsliga åsiktsfrågor, främst om politik och religion, och frågor som väcker anstöt eller kan skada en privatperson, uppmuntrar till droger eller olagliga aktiviteter kommer vi dock undvika att besvara."

Medlem

"Det är han som i den påhittade religionen kristendomen ska vara frälsaren. Sagan säger att han levde för 2000 år sedan och gick på vatten och hade sig."

"Enligt Bibeln är Jesus Kristus Guds son. I Bibeln berättas det om hur han helade sjuka och gick på vattnet.".

Du håller med i att det är kristendomen och att det är i Bibeln och att han gick på vattnet. Precis det som det första svaret ger dig.
Och varför ska dom fästa sig vid Bibelns uppfattning om de ska vara vad du kallar "objektiva"? Ska dom prata om hur islam ser på Jesus, eller hur marxistiska vetenskapsteorier ser på det?
Vad säger att du har tolkningsföreträde än någon annan på vad som är "objektivt"?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fråga: Vem är Harry Potter?

Svar: Enligt Harry Potter-böckerna berättas det om hur han är en elev på Hogwarts och använder sig av sin trollstav för att trolla, t.ex lyfta saker genom besvärjelsen "Wingardium Leviosa". (eller nått sånt)

EliasN, skulle du godkänna det som svar på den frågan?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Avstängd
Skrivet av bjosarn:

"Det är han som i den påhittade religionen kristendomen ska vara frälsaren. Sagan säger att han levde för 2000 år sedan och gick på vatten och hade sig."

"Enligt Bibeln är Jesus Kristus Guds son. I Bibeln berättas det om hur han helade sjuka och gick på vattnet.".

Du håller med i att det är kristendomen och att det är i Bibeln och att han gick på vattnet. Precis det som det första svaret ger dig.
Och varför ska dom fästa sig vid Bibelns uppfattning om de ska vara vad du kallar "objektiva"? Ska dom prata om hur islam ser på Jesus, eller hur marxistiska vetenskapsteorier ser på det?
Vad säger att du har tolkningsföreträde än någon annan på vad som är "objektivt"?

Skillnaden är att i mitt svar tas ingen ställning huruvida Bibeln är sann eller inte. Det är en mycket viktig skillnad.
Ja, varför ska man då inte ta upp t.ex. Islams synpunkt? För att det är irrelevant i det sammanhanget. Jesus omnämns i Bibeln och därför är det Bibeln som ska tas upp. Du har inte tänkt igenom det hela så mycket, va?

Skrivet av Zelaxe:

Fråga: Vem är Harry Potter?

Svar: Enligt Harry Potter-böckerna berättas det om hur han är en elev på Hogwarts och använder sig av sin trollstav för att trolla, t.ex lyfta saker genom besvärjelsen "Wingardium Leviosa". (eller nått sånt)

EliasN, skulle du godkänna det som svar på den frågan?

Det svaret tycker jag är dumt. Jag skulle svara något i stil med: "Harry Potter är huvudpersonen i romanerna i Harry Potter-serien, skriven av J.K. Rowling." Det kan också nämnas att han är en trollkarl, men jag orkar inte tänka ut en bra formulering till det ändåmålet just nu, och jag tror du fattar vad jag menar ändå.

I det här fallet är det irrelevant vad han egentligen gör i böckerna, och han är en påhittad person.
Jesus däremot är en person som det står om i en bok som har anspråk på att vara sann och vilken många människor anser är sann.

Medlem
Skrivet av EliasN:

"+ Att den har en teckning som förlöjligar ägaren, win win."

Är du seriös?

Hehe, nej, skulle kanske gjort en smiley där för att förtydliga

Skrivet av EliasN:

I det här fallet är det irrelevant vad han egentligen gör i böckerna, och han är en påhittad person.

Men i fallet med Jesus är det högst relevant vad han gjorde?
Vad är det som bestämmer att Jesus inte är en påhittad människa?
Bara för att han gör anspråk på att vara en guds son och för att det står i en gammal bok gör det inte mer sant, om så vore fallet så borde ju Herkules (som var Zeus son) vara minst lika sann, eller hur?

Skrivet av EliasN:

Jesus däremot är en person som det står om i en bok som har anspråk på att vara sann och vilken många människor anser är sann.

Om Harry Potter hade gjort anspråk på att vara sann, och många människor hade ansett att Harry Potter var sann, skulle det också vara okej då?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

123
Skriv svar