Vilken film såg du senast?

Medlem
Vilken film såg du senast?

Hej

Här diskuterar vi de senaste filmerna vi kan börja med Valkyria eftersom det var den senaste filmen med premiär igår såg den själv idag mycket bra film och mycket lärorik film, får 7/10 av mig.

Skriv gärna betyg:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Trevligt, jag och min kompis ska se den inom en snar framtid!

Har dock inget att komma med själv men kan rekommendera att ni börjar se Chuck!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Ändra på rubriken till "Vilken film såg du senast?" så kan man skriva små recensioner på filmer man har sett senast. Man måste motivera och inte bara skriva filmens titel och betyg.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ok ska ändra nu.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Såg filmen 30 dagars natt för några dagar sedan. Väldigt bra film tycker jag. Lagom skrämmande och lagom slaktig och äntligen en film som har fått till vampyrerna.

http://www.imdb.com/title/tt0389722/

Medlem

Tropic thunder och monster house:P var det och just nu ser jag 28 dagar senare
Ps såg någon den gröna milen på 6an?

Medlem

Eagle Eye, riktigt bra action rulle hela filmen igenom.

9/10 får den på rankningsskalan

Kom på en till film som jag kollade på idag, eller ja, film och film, den heter Cannibal Ferox, ni kan definera ordet film när ni har sett/läst om den


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Såg nyss på Sagan om Ringen, Konugens återkomst.
10/10, som alltid.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kom precis hem från biografen där vi kollade på Valkyria.
En väldigt bra film imo. 8/10

Avstängd
Skrivet av MilleX:

Hej

Här diskuterar vi de senaste filmerna vi kan börja med Valkyria eftersom det var den senaste filmen med premiär igår såg den själv idag mycket bra film och mycket lärorik film, får 7/10 av mig.

Skriv gärna betyg:)

Såg den idag, men det är inte den senaste då jag såg Rambo (4) efteråt. ^^

Medlem

Beowulf, gick på TV innan.
6/10 - ingen ingen höjdare direkt, väldigt oengagerande.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av IceMan:

Såg nyss på Sagan om Ringen, Konugens återkomst.
10/10, som alltid.

Såg också den nyss. För bara några timmar sedan faktiskt. Jag och en kompis har gått igenom triologin den här veckan. Som filmer är de helt okej men jämfört med böckerna är de kassa.

Medlem

Pineapple Express Fan skön asså, Man kanske inte gillar humorn men jag gjorde det i fall Ger den 8/10 Och rekommenderar att se den.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Såg Another Gay Movie förra helgen, den var ganska extremt... gay.

7/10


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Såg ett ett par filmer denna veckan och kan rekommendera båda.

Slumdog Millionare: 7,5/10
The Curious Case of Benjamin Button: 8/10

Medlem

Seven Pounds 8/10 den var rätt sorglig

Medlem

Bikini hook ups på tv 1000 inatt, handlingen var väl inget vidare, men den var intressant ändå.

6/10

Medlem

Gran torino 10/10

Riktigt bra film

Medlem

"Religulous" av (och med) Bill Maher. Han menar (jag också för den delen) att religion, tveklöst, är det största hotet mot vår existens just nu och han gör det på ett sätt som är både roligt och bitvis riktigt otäckt. 10/10


signatur
Inaktiv

Har sett en uppsjö av nya rullar.

Det mesta är ju det gamla vanliga skräpet.

Seagals senaste är näst intill skrattretande, snacka om lågbudget och dåligt klippt. Så dålig så den är rolig.

Van Dammes senaste den där hans fru mördas är hyfsad.

Stallones senaste har väl de flesta sett. Behållningen där är krigsscenen som är makalöst bra gjord.

Snipes senaste (flera av dem) är patetiskt dåliga. Han har tappat både sting och kroppsvikt.

Wanted med Jolie. Hyfsad action där man inte vet hur det egentligen ligger till förrän mot slutet. Gillar egentligen inte rullen men man kan ju alltid se den

The day the earth stood still. Nya versionen av originalet från 1951. Bra ide' och så vidare men något tam rulle. Kunde ha hänt lite mer.

Med flera ......


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Har sett en uppsjö av nya rullar.

Det mesta är ju det gamla vanliga skräpet.

Seagals senaste är näst intill skrattretande, snacka om lågbudget och dåligt klippt. Så dålig så den är rolig.

Van Dammes senaste den där hans fru mördas är hyfsad.

Stallones senaste har väl de flesta sett. Behållningen där är krigsscenen som är makalöst bra gjord.

Snipes senaste (flera av dem) är patetiskt dåliga. Han har tappat både sting och kroppsvikt.

Wanted med Jolie. Hyfsad action där man inte vet hur det egentligen ligger till förrän mot slutet. Gillar egentligen inte rullen men man kan ju alltid se den

The day the earth stood still. Nya versionen av originalet från 1951. Bra ide' och så vidare men något tam rulle. Kunde ha hänt lite mer.

Med flera ......

Vilken Van damme film är det ?
Den senaste jag köpte med han var The Shepard, och den är helt ok, den är från 2008.

Medlem

Senaste filmen! inte en veckas förbrukning..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

X-Men: Last Stand, ganska ok.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Starship Troopers 3: Marauder 6/10, två av dom där poängen bara för att det är casper van dien, dom andra på grund av Jolene Blalock:$:crazy:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

Starship Troopers 3: Marauder 6/10, två av dom där poängen bara för att det är casper van dien, dom andra på grund av Jolene Blalock:$:crazy:

Uhm.. lol Starship Troopers 3 ?
jisses, har sett 2an och den var helt urkass, hur var trean ?

Medlem
Skrivet av Tepz:
Skrivet av Thumba:

Starship Troopers 3: Marauder 6/10, två av dom där poängen bara för att det är casper van dien, dom andra på grund av Jolene Blalock:$:crazy:

Uhm.. lol Starship Troopers 3 ?
jisses, har sett 2an och den var helt urkass, hur var trean ?

Det går inte att förklara hur dålig 3an är, allt jag kan säga att den är typ 20ggr sämre än 2an och då borde du ju förstå :).

Senaste filmen jag såg var dock Gran Torino(Clint Eastwoods senaste) och det var en jävligt bra film lätt 10/10.

Medlem

Såg The Mist som jag köpte på bluray. Gillade den starkt, några överraskande tvister och intressant story gjorde att den är en 7/10 Mysko kameraföring dock, ibland väldigt stilla, ibland extremt rörlig utan någon riktig mening (enligt mig iaf)


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Silvarn:

Gran torino 10/10

Riktigt bra film

Japp såg den förra veckan hos kussen riktigt bra film:)

9/10


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Passchendaele, 4/5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

The Mist (blu-ray)

Känslan av att vara instängd i en affär utan att kunna komma därifrån kändes obehagligt under hela filmen. Att man längtar efter att få se vad som verkligen gömmer sig i dimman ökar bara spänningen. Egentligen var filmen inte alls läskig, utan mer obehaglig. Psykopaten som bildade en sekt i affären var "obehagligt läskig". Slutet av filmen fick mig att tappa andan. Så Epic.

Bilden på Blu-Ray versionen var fantastisk. Riktig ögongodis. In mot slutet av filmen började det dyka fram gröna sträck på bilden ibland. Fel på TVn är det inte då det aldrig har hänt innan eller efter jag såg filmen. Blu-Ray versionen har 2 disc vilken jag tycker är lite dåligt. Jag menar, det är ju en BR skiva på runt 50 gb, så allt bör ju få plats på en skiva. Men dem ville väl utnyttja all utrymme på ena skivan enbart för filmens kvalitet.

Betyg: 8/10


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar