Vilken film såg du senast?

Medlem
Skrivet av Gortie:

Spanade just in Final Fantasy VII - Advent Children Complete.

Man blir bra sugen att dra igång spelet igen hehe. Jag skulle helt klart kunna tänka mig ett Final Fantasy VII-2. Det blir lätt 9/10 till filmen - jag faller pladask för sånt här hehe.

^^ otroligt snyggt gjord film.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av WaltX:

The Last House To The Left (2009)

Den här skräckfilmen skapar inget nytt spår i skräckgenren, utan går i precis samma spår som alla andra typiska skräckfilmer. Jag blev väldigt uttråkad.

Filmen var väldigt våldsam med en hel del obehagliga scener (i klass med SAW-filmerna). Men så ska det vara. Handlingen är väldigt tunn och tjatig.

Kan faktiskt inte komma på någonting bra med den här filmen.

Betyg: 1/5

Skapar inget nytt spår?! Det är ju en banbrytande film, det du ser är en remake på en gammal film av Wes Craven som gett oss allt från freddy kreuger till scream. Jag har inte sett den nya ännu men tänker lätt göra det.

Filmen är allt annat än banbrytande. Det finns så sjukt många kassa skräckfilmer som liknar denna på pricken.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Last House on The Left var banbrytande när den kom. När det nu var, i slutet på 70talet. Jag kan hålla med om att remaken inte är någon höjdare dock.


signatur
Medlem

Come drink with me (Da zui xia)

Klassiker från legendariska Shaw Brothers. Cheng Pei-pei, som numera kanske mest är känd för sin roll som Jade Fox i Crouching Tiger Hidden Dragon, spelar här Golden Swallow. Hon får i uppdrag att rädda sin kidnappade bror och ta hand om banditerna som tänkt använda honom som utbyte mot sin fängslade ledare.

Allt i filmen, från kostymer och kulisser till skådespelarnas prestationer, andas kvalité. Fightscenerna är mycket välgjorda, speciellt med tanke på att filmen är från 1966. I dessa jämställdhetens tider är det dessutom intressant att man redan då kunde ha en stark kvinnlig rollfigur som lätt besegrade sina manliga motståndare.

Som kuriosa kan nämnas att en 12-årig Jackie Chan kan ses i en liten biroll tillsammans med Mars (medlem i Jackies stuntteam).

Betyg: 4/5

Medlem
Skrivet av Gortie:

Last House on The Left var banbrytande när den kom. När det nu var, i slutet på 70talet. Jag kan hålla med om att remaken inte är någon höjdare dock.

Jo just det. Det har du rätt i. Kanske var fel av mig att skriva att remaken inte var någonting nytt för det är ju en remake. Tänkte inte på det just då. My bad.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Måste ha varit "Public Enemies". Helt okej film!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Inglourious Basterds.
Riktigt underhållande.. Rejäla skrattstunder i den.

Medlem

Senaste filmen jag såg var nog Harry Potter och den flammande bägaren.

@IceMan köpte den i söndags med Aftonbladet, så vi såg på den.. Och den filmen är faktiskt hyfsat bra. Men har ju sätt bättre filmer i mina dar..


signatur

,, lita på rosa

Medlem

Benjamin Button.

Bra film.

sorgligt slut, väldigt sorgligt ;_;

Betyg: 4/5


signatur

Rawr

Medlem

The Abyss

James Cameron är riktigt bra på sci-fi filmer. Den här filmen ligger bland hans lite svagare verk, men det är inte så konstigt då konkurrensen är väldigt tuff (Alien, Terminator, Titanic).

Filmen har ett väldigt bra och sann budskap. Jag vill inte avslöja någonting om utomjordingarna, för utomjordingarna är ju filmens höjdpunkt.
Mycket bra skådespeleri, snygga effekter (för att vara en film från åttiotalet) och bra budskap.

Betyg: 4/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Day of the Dead ( 2008 ).

Detta är alltså en remake på originalet från 1985. Blev otroligt besviken på denna, då jag tidigare har sett remaken på Dawn of the Dead (originalet är från 1978 ) och tyckte den var grym.
Även om man har haft bra råmaterial att jobba med så faller filmen totalt platt. Stämningen har inte mycket gemensamt med originalet. Den är otroligt tråkig och ofta skrattretande. Hela filmen är skrattretande, speciellt rollprestationerna och specialeffekterna.

Huvudrollen görs utav Mena Suvari (American Pie, Loser) vilket redan där borde tända några varningslampor. Hennes sidekick, som är den typiske mörkhyade hårdingen, känns mer som en gnällig mespropp.

Specialeffekterna är bland dom konstigaste jag sett. Istället för att de snabbfotade zombierna verkligen springer så snabbspolar man istället deras haltande gång. Ja, det är svårt att förklara hur illa det ser ut, men jag satt i soffan och sa "vad f*n är det här för effekter?" högt för mig själv.

Oh yeah..det finns även en zombie som är vegetarian. Pfft.

1/5

Medlem

Inglourious Basterds (bio)

Filmen hade sina liknelser med mästerverket Pulp Fiction. Till exempel att mördaren hade en grymt bra och fängslande dialog med offret innan klimaxen. Spänningen bara ökar och ökar under samtalet och till sist hör man ett obehagligt ljud (liknar Jokerns ljud i TDK) då man vet att någonting ska hända. När som helst.

Och som alltid, så är skådespeleriet fruktansvärt imponerande i Quentin Tarantino's filmer. Jag log vid flera tillfällen p.g.a att skådespeleriet var alldeles för bra. Höjdpunkten och min favorit karaktär i filmen var spelad av Christoph Waltz. Hans skådespeleri var helt wunderbar!

Musikvalet i filmen var kanon. Precis som i resten av Tarantino's filmer. Musiken bara smälte in i scenerna.

Och så har vi det fantastiska (och obehagliga) slutet. Jag tänkte avsluta med filmens allra sista mening: "This might just be my masterpiece".

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Reservoir Dogs

Filmen började med en dialog bland skurkar som var hur fängslande, rolig och bra som helst. Typisk Quentin Tarantino alltså. Men sedan började filmen bli mindre intressant och jag väntade hela tiden på en kvalitetsscen. Vilket jag fick då och då, men det räckte inte för ett toppbetyg från mig. Skådespeleriet från samtliga skådespelare höjer betyget rejält.

Betyg: 3,5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Batman Begins
Måste vara tredje eller fjärde gången jag såg filmen men den är fortfarande lika bra. Man blev inte mindre sugen på att köpa arkham asylum precis.

9/10

Medlem

Prison Break: The Final Break

Prison Break känns bara löjligt numera. Så även filmen.
Dock känns denna löjligt onödiga våldtäkt som äntligen är över som en otrolig lättnad. Ett IMDb-betyg på 8,2 för den här filmen känns också det löjligt. Allting med filmen känns löjligt. Löjlig film helt enkelt. Jättelöjlig.

Fast sevärd ändå.
Men fortfarande löjlig.

Betyg: 6/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Fighting

En vanlig kille som gillar att slåss får betalt för fighter av en man som blir hans manager, där har ni hela storyn på en mening.
Den såg ut att vara bättre på trailern. Så nja, lite B var den allt nog

2/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

The electric Mist

well... Thriller stod det på förpackningen vilket ofta säger att jag ska tycka om filmen. Men denna var riktigt tråkig. Inte särskilt spännande eller så. Tråkig film i en tråkid stad.

Betyg: 1,5/5


signatur

Rawr

Medlem

Predator

Väldigt kass rulle. Arnold och hans anabola-gäng smyger runt i djungeln med en Predator i hälarna. Skådespeleriet var pinsamt dåligt, dialogerna var alldeles för simpla och... ja. Orkar inte anstränga mig mer för den här mini-recensionen.

Det enda som höjer filmens betyg är själva Predatorn. Jag älskar Predatorn's sätt att jaga och hans skräckinjagade utseende.

Betyg: 2/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Predator

Väldigt kass rulle. Arnold och hans anabola-gäng smyger runt i djungeln med en Predator i hälarna. Skådespeleriet var pinsamt dåligt, dialogerna var alldeles för simpla och... ja. Orkar inte anstränga mig mer för den här mini-recensionen.

Det enda som höjer filmens betyg är själva Predatorn. Jag älskar Predatorn's sätt att jaga och hans skräckinjagade utseende.

Betyg: 2/5

Va i hela! Den är ju kult! Hur skön rulle som helst. Skäms på dig. Arnold for president!

Nuff said.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av WaltX:

Predator

Väldigt kass rulle. Arnold och hans anabola-gäng smyger runt i djungeln med en Predator i hälarna. Skådespeleriet var pinsamt dåligt, dialogerna var alldeles för simpla och... ja. Orkar inte anstränga mig mer för den här mini-recensionen.

Det enda som höjer filmens betyg är själva Predatorn. Jag älskar Predatorn's sätt att jaga och hans skräckinjagade utseende.

Betyg: 2/5

Va i hela! Den är ju kult! Hur skön rulle som helst. Skäms på dig. Arnold for president!

Nuff said.

Det är ingen film för folk med höga krav på skådespeleriet i alla fall. Nöjer man sig bara med en massa action så är det en annan sak.

Sylvester krossar Arnold btw.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag tycker inte skådespeleriet i Predator är dåligt (har sett betydligt värre). Det är passande med tanke på filmens och rollfigurernas karaktär. Det är trots allt inte ett gripande drama utan en testosteronstinn actionfilm från genrens gyllene era. Dessutom bygger mycket av filmens storhet på atmosfären den lyckas skapa. Men smaken är som baken.

Medlem

Land of the Lost - 5/5

Medlem

Princess Mononoke

Min andra Miyazaki-film jag sett (den första Totoro). Vilken film! Så vacker, gripande, magisk, spännande, smart och mycket mycket mer. Filmen sliter tittaren mellan en mängd olika känslor under filmens gång. Ett mästerverk som jag rekommenderar till alla, man behöver inte vara ett fan av anime (jag är inte det) för att uppskatta en sådan här film.

10/10

Medlem

American Beauty (jag vet, jag vet.. jag är dum i huvudet som inte sett den förrän nu och allt det där.) är sjukt bra. Kevin Spacey är helt underbar i huvudrollen ;D

Betyg: 9/10

The Usual Suspects (jag vet, jag vet.. jag är dum i huvudet som inte sett den förrän nu och allt det där.) är sjukt bra. Kevin Spacey är helt underbar i huvudrollen ;D

Betyg: 8(.5)/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Inglorious Basterds 9/10


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Miller's Crossing

Coen-bröderna är kanske mina absoluta favoriter när det kommer till att göra film och deras film Miller's Crossing ifrån 1990 är inget undantag. En av de bästa maffiafilmer som finns.

Betyg: 8(.5)/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av asdfg:

Princess Mononoke

Min andra Miyazaki-film jag sett (den första Totoro). Vilken film! Så vacker, gripande, magisk, spännande, smart och mycket mycket mer. Filmen sliter tittaren mellan en mängd olika känslor under filmens gång. Ett mästerverk som jag rekommenderar till alla, man behöver inte vara ett fan av anime (jag är inte det) för att uppskatta en sådan här film.

10/10

Eftersom att du gav full pott så måste jag se den


signatur

Rawr

Medlem

Million Dollar Baby

Clintan är helt suverän. Både som regissör och skådespelare. Den här filmen har fått Oscar för bästa film, bästa kvinnliga huvudroll, bästa manliga huvudroll, med flera.

Filmen var väldigt sorglig vid flera tillfällen, och det gillar jag verkligen. Om en film får mig att bli rörd så är det en jävligt bra film. Och det lyckades "Million Dollar Baby" med. Flera gånger om dessutom.

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Resident Evil

Givetvis inte första gången jag sett den. Det har allt blivit ett par zombiefilmsmaraton innan. Filmen är bra men dom kunde gjort den så mycket bättre om dom kört lite mer efter spelet.

Laboratory-delen är inte en så värst stor del av det första spelet. Det var ju i the mansion som större delen av skräcken utspelade sig.

Betyg: 3/5


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Step Brothers 5/5

Skriv svar