Erbjudanden allt farligare

Inaktiv
Erbjudanden allt farligare

Tänkte bara upplysa om ....

Det brukar ju dimpa ner diverse gratis hit och gratis dit, numera även i mailen.

Tidigare var det ju så att stod det gratis strumpor (till exempel) så fick man gratis strumpor.

Har sett på senare tid diverse giftiga ändringar.

Fick ett erbjudande om gratis tandblekning till exempel. Tänkte att "nah, jag läser villkoren" och i villkoren står att det är en bindningstid på 1 månad, vilket i och för sig inte gör något. Men där står även att under den månaden skickas ytterligare två laddningar blekmedel om 799 kr per laddning. Då blir det väldigt dyrt "gratis".

En upplysning bara. Det blir i vanlig ordning allt jävligare. Oseriösa bolag som inte alls fattar vad mervärde är.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

vissa "strumpföretag" ger ju bara ut strumpor jämt. Även fast man inte köper något, Höhöh (givande inlägg i diskutionen..)

Medlem

Jag fick brev ifrån tyskland för några dagar sedan om något tyskt premiumlottdragning... stod INGENSTANS om någon kostnad, men man hade chans att vinna allt från hundratusen kronor till en Porsche 911 varje månad man deltog....

stod Herr Jonsson överallt och eftersom dom kände sig generösa så skulle jag bli automatiskt deltagare i pensionärslottodragningen (WTF?)....

sådant spam jag bara trodde man fick i sin hotmail, inte i pappersformat...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Det här är väl inte direkt ett nytt fenomen? Har existerat så länge jag kan minnas och gäller allt från kläder, teknikprylar och livsmedel. Det finstilta har alltid varit det viktigaste och jag tycker inte att ditt exempel är värre än saker man sett tidigare. Ett "finare" sätt att säga: "Köp tre, betala för två".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det finns inget företag i världen som av ren välvilja ger bort något gratis. Det finns alltid en hake med dessa erbjudande.

Argumenterade detta med en telefonabonemangsförsäljare för en tid sedan. Han hävdade att om jag gick med på deras erbjudande så skulle jag få 30 gratis minuter i månaden. Jag försökte förklara att priset för de minuterna betalar man iom att man inte får ringa för månadsbeloppet (vilket jag får med mitt nuvarande abonemang) men han stod fast vid att det var gratis och mycket bättre. Definitionen av gratis kan vara väldigt lös.

Medlem

Man slänger bort "gratis" erbjudanden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det finns aldrig någonting som är gratis, säj nej till erbjudandet av dessa slag 10 gånger av 10 är mitt råd.

Innan jag nixade min telefon ganska nyligen ringde det flera gånger i veckan hem till mig och de vill "ge" mig allt möjligt - strumpor, kalsonger, tidningar osv, jag tackar alltid nej.

Det finns erbjudanden jag har nyttjat stenhårt dock, ett företag ville säja 4 DVD-filmer till priset av en förutsatt att jag köpte 2 filmer till inom ett år eller så. När man köpt fem filmer fick man en gratis. Filmerna kom i brevlådan och kostade 240 kronor ungefär men då var det nyrealeaser och alltid i specialutgåva med dubbla DVD osv.

Jag räknade ut att jag fick ett bra pris per film om jag uppfyllde minimumkraven så jag gick med, köpte film begärde urträde och fick någn vecka efter samma erbjudande igen. Jag har gjort detta många gånger, dessa filmer utgör större delen av min samling. En nöjd kund helt enkelt.

Idag dock är filmerna mycket billigare så jag skulle inte besvära mig kring att leta billiga alternativ online - de har ju skitbra film på ICA för 29:- (inte för att jag köper men ändå)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Har ni inte sett ett tv program som gick för ett tag sen om försäljare, dom får lära sig att ett nej är ett egentligen ett ja.

Har hört talas om flera personer som sagt nej till åtskilliga försäljare, men ändå fått premunation på kalsonger medmera,

Jag med flera har nog skaffat Nix, det som ska blockera / stoppa försäljare, vet inte hur det funkar,
men nuförtiden så är det ytterst sällan nån försäljare ringer, fast såna som Tele 2 ger sig aldrig.

Medlem

Att "Nej" är ett "Ja" har med övertalningsteknik att göra. Inte:
"Hej vill du ha två kalsonger för priset av tre?"
- Nej.
"Okey, då kommer dom på posten! Hej då!"

Utan i deras övertalningsteknik ingår det att fortsätta prata även om man får ett "nej" i början.

Säger du "nej" och lägger på så är det inte ett problem. Eller om du bara lägger på med en gång.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag burkar alltid påpeka snabbt och direkt att dom enbart kommer slösa min tid och därmed även deras egna tid på att försöka kommunicera med mig, brukar fungera fint.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Vissa saker är gratis.

Detta inlägget är gratis att läsa.

Du betalar inte mig en krona för att läsa detta.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Vissa saker är gratis.

Detta inlägget är gratis att läsa.

Du betalar inte mig en krona för att läsa detta.

internet?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Vissa saker är gratis.

Detta inlägget är gratis att läsa.

Du betalar inte mig en krona för att läsa detta.

Nej, jag betalar inget till dig men jag har betalat för skärmen jag läser inlägget på, datorn den är kopplad till, musen jag använder för att klicka fram inlägget, strömmen dessa apparater kräver, internetuppkopplingen, stolen jag sitter på, bordet skärmen står på, lägenheten jag befinner mig i osv. Så helt gratis är det inte.

Medlem

Fairfax: Flawless victory!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar