Inaktiv
Elbilar

Har väntat länge och det har rört sig lite.

Skamligt att bilbolag etcetera inte stödjer pionjärer som arbetar hårt för att utveckla alternativ.

Tesla Motors har en rätt trevlig bil, dock finansierad av en privat miljonär.

Eliica är en Japansk elbil som gör minst 370 km/h och 0-160 på cirka 7 sek. Japanen får heller inget stöd från biltillverkarna.

Länkar till en youtube-film där Eliica kör max bredvid en ny Porsche turbo.

http://se.youtube.com/watch?v=DzO7gI3oLGg


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

jo finns extremt snabba elbilar, har sett andra videos med andra elbilar som drar både Porsche och ferari

sen väger elbilarna inte så mycket å det känar dom massor på.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Top Gear - Honda FCX Clarity

Där har vi framtiden om vi bara kan komma på ett bra sett att tillverka och lagra väte. Problemet med elbilarna idag är ju att man måste fylla dom med massa batterier om man vill komma någonstans.

Edit: Att kunna köra snabbt med en elbil är knappast viktigt om man inte kan köra minst lika långt som man kan med bensin, dessutom lider batteribilar av problemet att det tar så lång tid att ladda.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Top Gear - Honda FCX Clarity

Där har vi framtiden om vi bara kan komma på ett bra sett att tillverka och lagra väte. Problemet med elbilarna idag är ju att man måste fylla dom med massa batterier om man vill komma någonstans.

Edit: Att kunna köra snabbt med en elbil är knappast viktigt om man inte kan köra minst lika långt som man kan med bensin, dessutom lider batteribilar av problemet att det tar så lång tid att ladda.

Just that att när man använder väte använder man även där batterier, mer komplicerad process, högexplosivt etcetera.

Tycker heller inte att toppfarten är väsentlig. Dock är det en fördel i konkurrens om den sccelererar hyfsat. Folk vill ju ha det så.

Om man tar elbil kontra en bensinbil med motsvarande prestanda kommer man betydligt längre i elbilen än man gör på en tank i bensinbilen.

Finns speciella laddningslösningar där det tar 1,5-3 timmar att ladda som vi nog får se mer av i framtiden. Jo generellt suger laddningstiden. Batteripacken kan man typ bära med sig, om de gör det så att man kan ta med batteripacken inomhus och ladda under natten tycker jag skulle vara en strålande ide´+ lägga till en speciell laddningsenhet som kortar ner laddtiden dramatiskt.

Priset på bilarna måste ner avsevärt det också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

http://se.youtube.com/watch?v=l5zoozLyXuw&feature=user&fmt=18

1000 Hk och 1100 Nm, Klart MVG
ladda fullt genom ett vanligt 220v-uttag på 10 minuter, overkligt MVG.

Men någon mattegeni(?) skriver där (med beräkningar) att 10 minuters laddning borde innebär full effekt (1000 Hk/1100 Nm) håller i 3 sekunder, sedan är det dags att ladda igen... så jag vet inte riktigt hur Shelby har tänkt där hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

En kompis till mig har köpt en hybridbil, han sade att bilen låter "homo-homo-homo-homo" på tomgång, och när han drar på lite "Gay,gay, gay, gaaAAAAAAAAAY, gaaaaaaaaaaay".

True story.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Coolt, avundsjuk man blir, är det du eller din kompis som är kompis med Jeff Dunham?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Coolt, avundsjuk man blir, är det du eller din kompis som är kompis med Jeff Dunham?

Han sade att han fått det av samma snubbe som har handen i röven på "i kill you" dockan. Så jag får svara "han".
För mig är han som Jamba och Crazy Frog - jag vägrar se eller befatta mig med det alla kategorier.

Det är baksidan med internet, alla dessa oftast helt mediokra filmklipp som blir svensson-vardagshumor i folks mobiler, mail osv.

"Shaddap, I kill you" ... *gäsp*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar