Jag är den största av alla idioter online!

Medlem
Jag är den största av alla idioter online!

Det är få av er som läser detta som är ett rikspucko av samma kaliber som mig, tro mig.

Jag satt och slöade framför datorn och klickade runt utan större eftertanke, en banner eller liknande frågade om jag ville veta när jag skulle dö och jag klickade på den med minnet av en sida "back in the day" som hette deathclock eller liknande.

Man kunde logga in på sidan med användarnamn och lösenord men längst ner fanns en stor knapp där det stod "STARTA TESTET" så jag klickade där. De bad om min mailadress som jag givetvis inte gav dem, jag minns inte vad som stod sedan men de bad om mitt personnummer och jag... mitt dumma äckliga lufthuvud skrev det.

Jag gjorde testet som var riktigt dåligt men vadå, jag hade ju tråkigt, time to kill, liksom.

Du skall dö då du är 81 år säger testet efter en stund och jag tänker något i stil med; Najs, då kommer jag hinna spela om fallout 3 en gång till innan jag dör - stänger ned fönstret med testet och fortsätter ut cyberrymden.

Idag när jag kommer hem från jobbet ligger det en faktura i min brevlåda på 249:- för ett stycke ålderstest. Jag skrattar högt förstås, detta löjeväckande krav får mig att slungas mellan blind ilska och snurrande komedi.

Orka... Detta måste bestridas tänker jag och kollar upp företaget bakom fakturan på nätet och upptäcker att det är massor av folk som blivit lurade av samma människor i detta företag, man blir fintad då man inte läser det finstilta.

Många som har fått denna faktura struntar i att betala den och de får krav som de struntar i men sedan händer det inget mer - företaget är byggt kring idén att skrämma folk till att betala då man inte vill ha en anmärkning hos kronofogden.

Personligen är jag outröttlig i ärenden som dessa, om jag anser mig har rätt ger jag mig aldrig - saker skall drivas till sin spets och sedan några meter till. Jag är inte särskilt rädd för betalningsanmärkningar och ganska intresserad av att få prata med eller träffa en människa bakom en sån här skamlös företagsidé men jag tror att jag skall betala denna faktura. Dels är 249:- inga pengar att bråka om (det är deras affärsidé uppbyggd kring) och dels skall jag spara fakturan som en påminnelse om att aldrig släppa garden på nätet. Det som gör ont, det som känns fel i hela denna situation är att personen som lurat mig och så många andra kommer att få mina pengar. Missförstå mig rätt, jag har en massa saker jag skulle vilja ge dessa personer, pengar dock är inte en av dem.

Passa nu på att lära er, kära vänner, lär er av mitt misstag och låt mina 249 riksdaler gälla för er också, tänk er för när ni slösurfar, lämna ALDRIG ut personuppgifter och för gudars skymning LÄS DET FINSTILTA!

Jag tänker varna er genom att dela med mig av länken så ni vet vad ni skall undvika men var noga med att inte besöka den - informera era vänner, skratta åt mig på rasten eller i fikarummen, berätta för mamma men vad ni än gör... gör inte testet!

VARNING!!!
www.livsprognos.se

De har fler adresser till samma scam så ha ögonen skalade.

Skojarnas bolag heter Maranta AB och det är registrerat på adressen Långarödsvägen 47, 291 92 KRISTIANSTAD.

Funktion: Styrelseledamot, Ordförande
Namn: Walder, Robert
Adress: KRISTIANSTAD

Funktion: Styrelseledamot
Namn: Loidl, Andrea
Adress: KRISTIANSTAD

Funktion: Styrelsesuppleant
Namn: Börjesson, John Martin
Adress: MALMÖ

Funktion: Revisor
Namn: Andersson, Hanna Kerstin Ingegärd
Adress:KRISTIANSTAD

Funktion: Revisorssuppleant
Namn: Ström, Lars Mikael
Adress: MALMÖ"

Sensmoralen, om det finns någon skulle kunna vara att står du i bajs hela dagarna kommer du förr eller senare få lite i munnen. Om du spottar eller sväljer är upp till dig, jag kommer svälja och tro mig när jag säger att det smakade bättre när personen innan mig åt skiten.

MVH
Bortgjord idiot


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dom andra som blev lurade kanske uppgav mailaddress också, så dom är kanske dummare än dig?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Det stod tom direkt på sidan med stor text när man klickade på Starta Testet . 249:- med underline och allt

Citerat:
"Jag förstår att jag har full ångerrätt tills jag har avslutat testet. Vi fakturerar endast en gång 249:- i efterskott för testresultatet"

Galenskaper, det är vad det är...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Scam och scam, det står ju med stora bokstäver i rutan som poppar upp att det kostar 249 kronor. Det är bara ren och skär lathet.

Medlem

bra att du varnar andra!
internet är ett farligt ställe. :/

jag håller mig till FZ å lite porr, så är man på den säkra sidan


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag skulle inte betala den, då kan han tycka att det är värt att låta verksamheten fortsätta.
Problemet är också att man kan skriva in personnumret på vem som helst för att jävlas, så det ska inte vara så lätt att fakturera folk för den här typen av tjänster.


signatur

thank you, come again

Medlem

Sånt där är surt. Även om det står vad det kostar. Det är ju lätt att se i efterhand när man vet vad man ska leta efter - men nog så lätt att missa vid första besöket.

Tyvärr är nog detta vanligt. Det finns ju företag som skickar fakturor hej vilt och hoppas på det bästa.


signatur
Medlem
Skrivet av IceMan:

bra att du varnar andra!
internet är ett farligt ställe. :/

jag håller mig till FZ å lite porr, så är man på den säkra sidan

den vise mannen har talat!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Detrol:

Det stod tom direkt på sidan med stor text när man klickade på Starta Testet . 249:- med underline och allt

Citerat:
"Jag förstår att jag har full ångerrätt tills jag har avslutat testet. Vi fakturerar endast en gång 249:- i efterskott för testresultatet"

Nej, det fanns ingen stor text på sidan. I samband med att jag skulle skriva min adress så stod det en massa hänvisningar till paragrafer, bland dessa var det inpetat en siffra, ok den siffran är i fetstil men har man varit online mer än 12 minuter så har man slutat läsa alla dessa oftast meningslösa texte - jag läste inte ordentligt och därav rubriken.

Skrivet av s3ng:

Scam och scam, det står ju med stora bokstäver i rutan som poppar upp att det kostar 249 kronor. Det är bara ren och skär lathet.

I min browser poppar ingenting upp och som jag skrev, jag såg ingenting som skulle få mig att tro att jag skulle få betala - jag har ALDRIG betalat för detta om jag hade vetat, jag är alltså, tillsammans med MÅNGA andra LURAD.

De gör ingenting olagligt dessa skojare med de handlar oetiskt och de räknar med att man inte läser siffran, de har säkerligen lagt ner mer tid på att gömma kostnaden i texten än själva testet. Det handlar inte om lathet, dumhet visst men inte lathet. Det vore som att säga att man är lat för att man inte en viss sträcka man kört i bilen hem från jobbet tidigare samma dag, har man gjort en sak, som att köra samma sträcka med bil eller fyllt i en bogus mailadress på nätet för att komma vidare, har man gjort detta hundratals gånger tidigare så slutar hjärnan att hålla koll... man släpper ner garden och då händer det olyckor i trafiken och man får räkningar från skojare i brevlådan.

Det äcklar mig lite att det finns människor som försvarar detta beteende. Jag är tuff, jag skyller mig själv främst, jag kan hantera detta med humor men för fel person kan företag som dessa ställa till med riktiga problem. Om du, eller någon annan, tycker att det är ok att det får gå till på detta sätt så hoppas jag att du och de dina drabbas också. Så kan vi prata vidare då om jag kan få fram någon mellan mina gapskratt.

Huxflux, jag orkar inte bråka om 249 kronor. Jag skulle inte ens gå ner i källaren och hämta dem om jag visste att det låg så mycket där. Jag ser det lite på samma sätt som när en person inte betalar tillbaka en skuld... det kostade X kr att bli av med personen. Lånade ofrivilligt ut 450 kr till en person en gång, en riktigt jobbig lirare som hade alla ursäkter i boken men några pengar såg jag inte till men från att ha varit ett störande element i mitt arbetsliv såg jag honom knappt på ett år då han var skyldig mig dessa pengar... jag fick dem något år senare och vips var han en fluga i mitt ansikte igen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av bajssidan:

Visste du?
Att ditt personnummer inte bara innehåller ditt födelsedatum men också information om ditt kön samt för dom födda innan 1990 kan man även utläsa var man är född.
Denna information är nödvändig för oss när vi beräknar din livslängd.

de glömmer nämna att informationen är nödvändig även för fakturan

vore intressant att fylla i nån av deras personnummer


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

vore intressant att fylla i nån av deras personnummer

enkelt, bara att mata in uppgifterna: [http://www.upplysning.se/] 8)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Farsan min gjorde likadant hos [http://www.fordonsvarderingen.se], han skrev in sina uppgifter i rutan och missade helt texten "skriftligt intyg för endast 399:-".

399:- är föresten mer än 249:- så suck it!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hur kan dessa företag fakturera en på pengar med endast att ens personnummer har skrivits in på en hemsida!?...

Borde väl bara vara att neka att det var en själv som genomförde testet!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Distansavtalslagen, som de själva åberopar gällande ångerrätt säger följande:

Skrivet av Justitiedepartementet:

Konsumentens ångerrätt

9 § Konsumenten har rätt att frånträda distansavtalet
(ångerrätt) genom att till näringsidkaren lämna eller sända ett
meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 10 §
(ångerfrist). Konsumenten har alltid rätt att lämna eller sända
meddelandet inom sju arbetsdagar från den dag som anges i 10 §.

10 § Vid distansavtal om överlåtelse eller upplåtelse av en
vara börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten tar emot
varan eller en väsentlig del av den. Vid distansavtal om en
tjänst börjar ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås.

att jämföra med:

Skrivet av Livsprognos:

Ångerrätt enligt Distansavtalslagen

Ångerrätt tills detta test har påbörjats.

Det ska tilläggas att min juridiska skolning begränsas till jöken (juridisk översiktskurs) som jag läste för några år sen - men det här verkar inte helt lagenligt...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

usch vilka typer, har en hemsida som drar in pengar åt dom å själva lyfter dom inte ett finger.

Kristianstad, här bor jag ju... ska allt dra ut TP kablen för dom.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ska bli intressant att kika på deras företagsrapport så fort 2008 års deklaration är inne. Förresten heter firman Marantana AB med org-nummer: 556752-5679

Medlem
Skrivet av Tetris||:

Ska bli intressant att kika på deras företagsrapport så fort 2008 års deklaration är inne. Förresten heter firman Marantana AB med org-nummer: 556752-5679

Glöm inte att rapportera det du läser.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

249:- Det är ju hur mycket pengar som helst. Det är två stycken veckohandlingar på Willys under rea-veckor!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

249:- Det är ju hur mycket pengar som helst. Det är två stycken veckohandlingar på Willys under rea-veckor!

Jag är en idiot vad gäller att handla också, jag handlar nästan dagligen på min lokala ICA butik, den är ganska dyr jämfört med willys som ligger 100 meter därifrån men jag väljer ICA främst för de har gratis parkering, orka leta kronor varje gång man skall handla.

Jag kastar dessutom fulla mjölkpaket och andra färskvaror hela tiden då de hinner bli gamla.

En kompis kom för något år sedan på besök, han var hungrig och skulle steka pyttipanna - när han stod vi spisen läste han på det flytande margarinet han tagit ur min kyl - Exakt ett år sedan bäst-före gick ut. Han åt ändå, gotlänningar är tuffa.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

a fan mjolk o shit hinner bli gamla nar man typ har mkt jobb ibland o sa o knappt hinner ata o fixa hemma

Medlem

Själv så har jag precis svarat på ett sk "Nigeriabrev", ska försöka att driva så mycket jag kan med den som ligger bakom det.

Medlem

Fan, jag som fick upp mina förhoppningar att det skulle va mitt favorit bolag "trom brom from" som hade varit ute igen.

Men annars får jag grattulera dig över denna bravad.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Ragganof:

Fan, jag som fick upp mina förhoppningar att det skulle va mitt favorit bolag "trom brom from" som hade varit ute igen.

Men annars får jag grattulera dig över denna bravad.

Tackar, tackar. Som en jobbarkompis sade idag angående detta;
"Nu är du jämnställd med en medelålders kärring som skaffat bredband för att en reklamfilm sade att hon skulle det och som har klickat på vartenda banner hon sett sedan hennes grannes son fixade uppkopplingen åt henne"

Jag kan inte annat än hålla med.

Jag vill inte tro på "hokuspokus" men jag förlitar mig nog ändå lite på karma. Förhoppningsvis drabbar cancer rätt person nästa gång någon drabbas. Karma is a bitch.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar