Vinka= sparken

Medlem
Vinka= sparken

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Afton "horan" bladet:

Hejade på Obama – miste jobbet

Tamburmajoren fick ögonkontakt med Barack Obama –nickade och vinkade snabbt.

Det räckte för att röra upp ett ordentligt liv.

Nu har han förlorat jobbet på grund av sin glada hälsning.

Det var dagen för Barack Obamas installation. Nära två miljoner människor var på plats. Över tv-apparater följde många hundratals miljoner till när USA fick en ny president.

John Coleman var tamburmajor i militärbandet Cleveland Firefighters Memorial Pipes & Drums som spelade för presidenten på installationsdagen den 20 januari.

Kameror följde Coleman när han tillsammans med bandet marscherade förbi Obama och de fångade även hans ansikte när han nickade åt presidenten och vinkade snabbt.

– Vi fick ögonkontakt och han log och vinkade åt bandet. Som en gest nickade jag tillbaka, har John Coleman förklarat.

Avstängd i sex månader
Hur något så oskyldigt som en hälsning har kunnat röra upp en sådan storm i USA kan vara svårt att förstå – men blåser gör det. Genom sin nick och vink bröt Coleman mot gällande militärprotokoll, mitt i direktsändning, och kritiken har varit enorm.

– Vi hade gått igenom reglerna om och om igen innan installationen. Det här var en militärparad och då måste protokollet följas, säger bandledaren Mike Engle, till CNN.

Coleman suspenderades från bandet i sex månader för sitt övertramp. I dag meddelar han dock genom CNN att han säger upp sig helt.

– Det har kommit till en punkt då jag inte vill bli förudmjukad mer, säger han.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Har man protokoll för sånt här så tycker jag nog man ska följa dom. Men visst, att bli avstängd i 6 månader kan jag nog tycka är lite hårt. Men sparken fick han väll ändå inte? Det står att han sa upp sig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Vill inte vara den som är den... Men tycker också man ska hålla på det.
Annars kan man ju lika väl skippa hela grejen, vilket vore synd.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Ordnig och reda!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

synd att bli avstängd för en hälsning, han borde istället ha visat rumpan eller fingret för att verkligen förtjäna det.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jävla idioter som styr och ställer i usa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

tycker han få skylla sig, han visst ju om att han inte fick vinka.

sen tycker jag att man borde börja citera om man ska hålla på och länka till aftonbladet och expressen hela tiden. vill inte ge dom pengar.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Är det de reglerna som gäller och man har gått igenom de noggrant så tycker jag inte det är mer än rätt att man följer dem.

För övrigt visar den här artikeln hur aftonbladet vinklar historier med sina rubriksättningar.

Medlem
Skrivet av Ragganof:

sen tycker jag att man borde börja citera om man ska hålla på och länka till aftonbladet och expressen hela tiden. vill inte ge dom pengar.

word på det!

om man nu har halva världens ögon på sig så tycker jag att man borde tänka lite mer på vad man gör... å andra sidan så känns 6 månaders avstängning lite väl hårt - måste ju finnas fler nyanser på straffskalan?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Shrudder:

citat

tack för det, utmärkt initiativ!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Waow


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Om han bröt mot direkta order av sina arbetsledare så är det förstås fel men sex månader känns väl en aning överdrivet.

Sex månader för att vinka till presidenten. Undrar vad som skulle hända ifall jag klappade kungen på axeln...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Eller om man gav honom en high five


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Han hade ett uppdrag med tydliga riktlinjer för vad man får och inte får göra, han följde inte dessa och fick ta konsekvenserna. Avstäng i sex månader. Hur många gånger missar han att gå runt och snurra med sin stav på sex månader? 1 gång? 2 gånger? Han slutade på eget initiativ, resten är media, media, media...

Vart är Nelson när de behöver honom?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

This shit made me LOL


signatur

Rawr

1
Skriv svar