Felskrivning på webbutik

Medlem
Felskrivning på webbutik

Surfade runt lite på olika webbutiker idag och hittade en hemsida med en vara där jag tyckte att priset inte alls stämde.

Ska inte nämna vad hemsidan heter så folk inte missbrukar detta, men jag kan säga att priset på varan var ca. 60kr, men jag insåg ganska snabbt att man hade blandat ihop priset och vikten då vikten var på 11000kg (11000kr och 60kg skulle vara mer realisktiskt på den varan)
Sidan hade bra omdömen och verkade vara seriös i övrigt.

Vad händer om någon beställer denna varan med direkt kortbetalning? Finns det någon speciell lag för detta? Jag letade överallt på hemsidan men kunde inte hitta någonstans att dem reserverade för stavfel eller fel priser och att kunden isåfall skulle kontaktas.

Troligtvis kontaktar dem ju kunden ändå men kan man begära att den rätta summan ska betalas in eller att ordern avbryts när det inte står någonstans i avtalen eller vid info om hemsidan?
Vad jag vet så brukar det stå på andra webbutiker.

Sen hade det varit kul att veta ifall ni varit med om någon konstig prissättning/felskrivning?

Medlem

En kompis beställde en massa grafikkort som var felmärkta en gång, tror det var när voddo3 kom... han fick köpa dem för det felmärkta priset.

Men det är skillnad på att sälja något som kostar 1900:- för 600:- och att sälja något som kostar 11000:- för 60:- men du kan ju alltid häva köpet om de vägrar ge dig det pris de gav dig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Om frakten baseras på den angivna vikten så lär du få betala rätt mycket ändå.

Medlem

Jag såg en webbbutik som solde ett Hannah Montana spel för typ 9999kr xD


signatur

Rawr

Medlem

Jag fick betala 410:- för min mobil istället för 4100:-, men jag var ärlig och gick in och betalade resten.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

En kompis beställde en massa grafikkort som var felmärkta en gång, tror det var när voddo3 kom... han fick köpa dem för det felmärkta priset.

Men det är skillnad på att sälja något som kostar 1900:- för 600:- och att sälja något som kostar 11000:- för 60:- men du kan ju alltid häva köpet om de vägrar ge dig det pris de gav dig.

Okej, där ser man. Jag gjorde istället så att jag drog iväg ett mail till dem och berättade om felet som nu verkar vara löst.

Skrivet av Margy:

Om frakten baseras på den angivna vikten så lär du få betala rätt mycket ändå.

Enligt hemsidan så uppgick frakten inte över 75kr, så det hade inte blivit alls farligt.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Jag fick betala 410:- för min mobil istället för 4100:-, men jag var ärlig och gick in och betalade resten.

Alltså fick du betala 4100:-.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har inte hänt mig personligen men mina föräldrar betalade 22kr för en tvättmaskin som skulle kostat 2200kr. De gjorde dock rätt för sig och betalade resten. Vet inte om jag skulle ha gjort det själv.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Jag fick betala 410:- för min mobil istället för 4100:-, men jag var ärlig och gick in och betalade resten.

Är du seriös?

Medlem

Dagens I-landsproblem.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Pliskin:

Jag fick betala 410:- för min mobil istället för 4100:-, men jag var ärlig och gick in och betalade resten.

Är du seriös?

Japp, när jag kom hem så upptäckte att det stod 410:- på kvittot och strax därefter ringde dem mig och berättade vad som hade skett.
Telefonen var så ny att de inte hade lagt in prisuppgifterna i apparaten så de fick skriva in priset manuellt, och råkade missa en nolla.
Som tack för att jag gick in och betalade så fick jag en helt ny bärbar telefon gratis

Medlem

då BattleField Bad Compny skulle komma så gjorde Komplett.se fel å skickade ut spelen typ 1-1,5 vecka innan releas, så jag känner ett par som beställde spelet å fick det innan releas


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

1
Skriv svar