Xbox 360 elite eller ps3?

Inaktiv
Xbox 360 elite eller ps3?

Hej!

Jag har tänkt att köpa en ny spelkonsol men vet inte vilken som passar mig bäst, Xbox 360 elite eller ps3.

Jag bryr mig inte om att xboxen "låter för mycket" och jag bryr mig inte om att ps3 har en blurayspelare.

Jag gillar rollspel, äventyr, action. Är inte så mycket för shooter, racing, skräck.

Vad råder ni mig till?

Medlem

Kolla vilka spel som finns tillgängliga, och vilka spel som kommer.
Men jag skulle gissa på att du skulle föredra PS3, men som sagt, kolla utbudet på dom båda konsollerna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Om konsolen inte spelar någon roll så är det enda du kan göra att kolla in spelen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

UTFSE!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Rollspel: 360 vinner stort enligt mig i denna genre som det ser ut nu och i framtiden gällande både japanska och västerländska rollspel.

Äventyr: Svårare, jag skulle nog personligen inte kunna bestämma mig t ex mellan Kameo(360) och Ratchet och Clank(ps3).

Action: Också svårt, med titlar som Uncharted på ps3an och Dead Rising på 360.

Vet ej om det hjälper, men spelar rollspel en stor roll för dig så skulle jag ta 360. My 5 cents.

Medlem

LittleBigPlanet är underbart. Och även vilken konsoll du köper.. Så fundera på skate 2. Ett underbart spel.

Medlem

Spel utbudet hos konsollerna avgör valet


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Tack för svaren!
Vet ni nån bra sida jag kan gå in för att jämföra spelen?

Och en fråga till: Jag har hört att xbox 360 bara går sönder. stämmer det? och borde det påverka mig till att köpa ps3 istället?

Inaktiv

Om du kommer köpa en helt ny så kommer du ha väldigt otur om den går sönder, då problemet är näst intill eliminerad, men inget är 100%, så även en PS3

Medlem
Skrivet av googolplexian:

Tack för svaren!
Vet ni nån bra sida jag kan gå in för att jämföra spelen?

Och en fråga till: Jag har hört att xbox 360 bara går sönder. stämmer det? och borde det påverka mig till att köpa ps3 istället?

1. Du kan gå in på vilken spelbutiks hemsida som helst och jämföra spelen.

2. Ja med dom äldre modellerna. Men modellerna som tillverkas idag ska vara i mycket bättre kvalitet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

^- gå in på gamespot, gamerankings och jämnför varje genre. Sedan är det bara att göra sin bedömning av vilka spel som verkar tilltala en personligen. Nya modellerna av 360 går inte sönder alls lika ofta, tror till och med att 360 idag ligger nära 5% felgränsen som den mesta elektroniken har.

PS3's kan också gå sönder. Jag fick en PS3 förra året och efter 2 månader så behövde jag skicka in den för att läsaren hade gått sönder.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Vila i frid

Om jag hade pengar skulle jag lätt köpa en PS3a.
Anledningarna lyder som följer:
1. Hatar Xbox-kontrollern. Oskön och oergonomisk.
2. Blu-Ray!
3. Ljudnivån, medan PS3an knappt brummar låter 360 som en dammsugare.
4. Spelen: LBP, Tekken, MGS, Ninja Gaiden, Rachet och Clank, Uncharted, samt alla multikonsolspel.
5. Mudkips
6. Passar bra ihop med min PSPa.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

5. Mudkips

i liek mudkipz!

Skämt åsido =G
Jag skulle välja en Xbox 360 ifall du bara tänker spela på den. Då jag anser att den konsollen har bäst spel (förutom PC såklart), skönast handkontroll (förutom PC såklart), den har bäst pris (jag skippar det den här gången), bra streamingmöjligheter (såsom att streama film, musik o.s.v är åtminstone likvärdig med Playstation 3. Om du har en PC vill säga.), bättre internettjänst än till PS3 (Men inte bättre än PC - såklart!), den är faktiskt än - om möjligt - ännu bättre brevpress än Wii (PC o.s.v).


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Spara pengar ett litet tag till och köp båda. Det gjorde jag och jag kan varmt rekommendera det. Då har du täckt alla vinklar samt att du slipper ta ställning i detta eviga konsolltjafs.


signatur
Medlem
Skrivet av the_maxx:

Om jag hade pengar skulle jag lätt köpa en PS3a.
Anledningarna lyder som följer:
1. Hatar Xbox-kontrollern. Oskön och oergonomisk.
2. Blu-Ray!
3. Ljudnivån, medan PS3an knappt brummar låter 360 som en dammsugare.
4. Spelen: LBP, Tekken, MGS, Ninja Gaiden, Rachet och Clank, Uncharted, samt alla multikonsolspel.
5. Mudkips
6. Passar bra ihop med min PSPa.

Jag har båda och skriver under på detta förutom att jag inte vet vad en muddkipp är.

PS3 känns som en maskin för 2009 och fram, xboxen är mer oldschool.

Även om du struntar i det ber jag dig att tänka på att xboxen låter förjävligt - det går dock att ordna till nu eftersom man kan lägga spelen på hårddisken, det hjälper en hel del.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ja, även om du struntar i det så vill jag ändå säga det. X-boxen låter ej så mycket om du installerat spelen.

Men jag skulle ta ps3 faktiskt.
Har starta spel som uncharted och snart killzone 2.

Ibland kan multiplatformspel på ps3 vara lite sämre (sämre optimerade än x-box) sen har x-boxen mer DLC som kan vara ganska kul ibland men jag skulle valt ps3 då de har bra spel.

Vila i frid
Skrivet av hicktor_91:

Ibland kan multiplatformspel på ps3 vara lite sämre (sämre optimerade än x-box) sen har x-boxen mer DLC som kan vara ganska kul ibland men jag skulle valt ps3 då de har bra spel.

Ja, multiplatformspel kan vara marginellt sämre och fulare på grund av att spelen slaktas för att kunna köras på Xboxen.

DLC är kul, om man för tillfället glömmer bort att det kostar massa extra pengar.

Hursomhelst, jag menar inte att Xbox360 är ett dåligt köp, men jag anser att PS3an är bättre på många sätt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Ja, multiplatformspel kan vara marginellt sämre och fulare på grund av att spelen slaktas för att kunna köras på Xboxen.

DLC är kul, om man för tillfället glömmer bort att det kostar massa extra pengar.

Hursomhelst, jag menar inte att Xbox360 är ett dåligt köp, men jag anser att PS3an är bättre på många sätt.

Men ge dig...

Måste varenda tråd som handlar om konsoller sluta med tjyvnyp och tröttsamt tjafsande?


signatur
Medlem

Xbox har Fable 2, inget mer man behöver säga

Medlem

Jag hade lätt tagit en PS3:a.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Vila i frid
Skrivet av Gortie:
Skrivet av the_maxx:

Ja, multiplatformspel kan vara marginellt sämre och fulare på grund av att spelen slaktas för att kunna köras på Xboxen.

DLC är kul, om man för tillfället glömmer bort att det kostar massa extra pengar.

Hursomhelst, jag menar inte att Xbox360 är ett dåligt köp, men jag anser att PS3an är bättre på många sätt.

Men ge dig...

Måste varenda tråd som handlar om konsoller sluta med tjyvnyp och tröttsamt tjafsande?

Haha, jadu. :heart:

Lite diskussion måste du ju kunna tåla, detta är faktiskt ett forum. Skillnad hade varit om jag skrev nått i stil med "lol xbox sug0r!!1111elva".


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

ps3 låter inte som in i helvete!
Skaffa Ps3


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Haha, jadu. :heart:

Lite diskussion måste du ju kunna tåla, detta är faktiskt ett forum. Skillnad hade varit om jag skrev nått i stil med "lol xbox sug0r!!1111elva".

Suck...


signatur
Medlem
Skrivet av the_maxx:

Om jag hade pengar skulle jag lätt köpa en PS3a.
Anledningarna lyder som följer:
1. Hatar Xbox-kontrollern. Oskön och oergonomisk.
2. Blu-Ray!
3. Ljudnivån, medan PS3an knappt brummar låter 360 som en dammsugare.
4. Spelen: LBP, Tekken, MGS, Ninja Gaiden, Rachet och Clank, Uncharted, samt alla multikonsolspel.
5. Mudkips
6. Passar bra ihop med min PSPa.

Jisses, du låter ju värre än den värsta fanboyen ju,

man kan faktiskt nuförtiden instalera spelen på hdn till 360 om man nu tycker maskinen låter,

Tekken kommer faktiskt till 360 också nu,

Blu- Ray var faktiskt helt oviktigt för den som ställde välja konsol tråden,
och att ps3 passar bra ihop med din psp, vad har det att göra med val av konsol för frågeställaren?

Den här personen verkar föredra den konsol som har spel han gillar,
och då får han ju välja den konsollen efter det, och om det sen blir ps3, xbox 360 eller Wii är ju hans avgörande, inte billigt hat från personer som är partiska.

Du ska vara forumadmin ? Ska inte en forumadmin vara opartisk istället för att klanka ner på det du inte gillar ?

Jisses, du sänkte dig ner till värsta fanboy nivå.

Medlem

men lolizzz, alla vet att PC äger 1337 troffelkopptherz.

För att du ska veta vilken konsol du sak köpa, det är otroligt LÄTT.
du kollar upp "alla" spelen till var och en, sen när du märker "ah den har flest spel jag nog gillar" Den köper du.

Det är enkel logik.

en del folk tror tyvärr att bara för att en konsol är "bra" så ska man köpa den... det är SPELEN som gör att man använder en konsol.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

men lolizzz, alla vet att PC äger 1337 troffelkopptherz.

För att du ska veta vilken konsol du sak köpa, det är otroligt LÄTT.
du kollar upp "alla" spelen till var och en, sen när du märker "ah den har flest spel jag nog gillar" Den köper du.

Det är enkel logik.

en del folk tror tyvärr att bara för att en konsol är "bra" så ska man köpa den... det är SPELEN som gör att man använder en konsol.

Förklara det för the_maxx .

Medlem

Errrr... Jag tror han har rätt att vara partisk till sin egen åsikt, när det gäller hans eget val av konsol.

Och ja... PSP kan man syncha upp till PS3an och göra massa lattjo grejer med.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Xbox har Fable 2, inget mer man behöver säga

Gears of war 1/2 för fan. Halo 3 också.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Perequin:

Errrr... Jag tror han har rätt att vara partisk till sin egen åsikt, när det gäller hans eget val av konsol.

Och ja... PSP kan man syncha upp till PS3an och göra massa lattjo grejer med.

Den som startade denna tråden är ute efter en konsoll som har spel han kan tänkas gilla,

inte en persons personliga dyrkan av sin kära konsol.
Det har inget med trådskaparens fråga att göra.

12
Skriv svar