Medlem
Bildskärm 22"

Hola chicos y chicas.

Dags att köpa ny datorskärm då man fått lite cash till övers och har hittat 2 sjukt snygga billiga Benq 22" skärmar..
Numero uno
Numero dos

Okej, enda skillnaderna på dem där skärmarna är att den dyrare har 2 ms istället för 5 och HDMI + DVI kontakt istället för bara VGA.

Vad tycker ni och vad har ni för synpunkter om Benq, eller har ni kanske några andra förslag? Vill helst att skärmen ska vara snygg.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Den där skärmen är värdelös

Inaktiv

Du ska definitivt köpa den dyrare av dom två iaf. Då tänker ja i första hand inte på responstiden utan på att det är värt de extra pengarna att fixa dvi /hdmi.

Rekomenderar dock att du inte köper BenQ, aldrig haft en själv, men har hört om endel småfel av kompisar. Kolla om du hittar en likvärdig LG, dom brukar ha bättre kontrast också.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

LG L227WT ligger kanske en bit över din smärtgräns på plånboken, men den är i alla fall värd att ta en titt på!

Inaktiv

En bildskärm är nog den delen av sin datorsetup som man behåller längst och offrar mest tid att titta på. Därför bör man köpa något man är riktigt nöjd med. Hellre lägga 2500 kr på en hyfsad skärm än 1500 på en man hatar efter en månad. Det gäller ju givetvis inom samma kategori av skärmar. Resonemanget sträcker sig inte så långt som att man måste ta en skärm för 10 000 kr för att den är mycket bättre än den för 2500 kr, någonstans måste man vara resonlig och inse att man inte är gjord av pengar samt att det finns bra produkter billigare. Idag kostar ju en skaplig skärm knappa 2000 kr och även om den av videofiler och bildmakare skulle ratas som Hin Håles avföring så duger de oftast utmärkt för de flesta.

Min skärm är jag jättenöjd med, haft den i över två år och idag finns det bättre skärmar för 1990 kr. Vill man ha bra grejer skall man med automatik hålla sig undan från de billigaste produkterna och istället lägga de där hundringarna på något beprövat bättre. Samsung tycker jag gör bra grejer vad jag har sett, tex.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Håller med Paddan, jag valde Samsung 2253BW och är helnöjd än så länge (har haft den i en månad ungefär). Glömde jag säga att den är snygg också, riktigt snygg


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Kan hålla med om Samsungs 22", riktigt bra skärm, funkar perfa.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Kan nog får fram 2500 kr till en skärm men gillar Benq'n för att den har hög upplösning och den är sjukt snygg, har också en polare i klanen som har en exakt likadan och är skitnöjd med den.

Tror dock jag ska köra på den lite dyrare, kollade på skärmar på Siba igår och jämförde 2ms med 5ms och lite skillnad är det ju endå, sedan är det rätt skönt med både DVI och HDMI + VGA istället för endast VGA.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Är också ute efter 22" skärm så jag lånar tråden lite.

http://www.digitalversus.com/article-358-3984-35.html

Verkar bra men någon som har egna erfarenheter av den.

Medlem

Kan bara säga att jag är sjukt nöjd med skärmen än så länge, spelat lite CoD5 hittills och det är bra mycket bättre än med 19".


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Lånar tråden,

sitter och funderar på en samsungskärm. har kollat en del på 2493HM och 2693HM och ska titta närmre på dessa imorgon när jag ska till Netonnet. ska köpa en av dem, det har jag nästan bestämt.

tanken är att jag ska använda den till en hel del film och tv. spelar de extra 1.5" roll när man sitter 3-4m ifrån skärmen och tittar på film? är det värt de extra 600kr?
kommer att spelas en del på den också, men inte så mkt just nu då min grafikkort inte klarar av några nyare spel i 19x12 upplösning.

tacksam för snabba svar

Medlem

Själv klarar jag av att kolla på film 3 m ifrån skärmen på min 19" så 24" ska nog räcka.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar