Ny dator, räcker den?

Inaktiv
Ny dator, räcker den?

Hej,
Jag ska nu köpa en ny dator, min förra klarar knappt Wow - TBC och då antar jag att den inte klarar WotLK. Jag är ganska usel på datorer och ber nu om hjälp! Har kollat på komplett.se och hittat nått som jag tror är bra, men jag vet inte. Skulle någon som vet kunna säga om detta räcker för att spela WotLK med minst 20 fps. tack på förhand.

Chassi: Cooler Master Centurion 534 Svart, Aluminium Front (utan nätagg)

Moderkort: 1333FSB MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2, 1600FSB, ATX, ICH10, PCI-Ex(2.0)x16

Processorer : Intel Core™ 2 Quad Q8200 2,33GHz, Socket 775, 4MB, 1333MHz, Boxed w/Fan

Optiska spelare/brännare: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

Multikortläsare/Floppy: USB2 multikortläsare 3.5" svart för CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

Nätaggregat: Corsair Powersupply 550W Bulk, svart, ATX/EPS, 120mm fläkt, 4xSATA, SLI
DDR2 minne Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Hårddisk: Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Grafikkort: Gainward GeForce 9800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP

Operativsystem 32-bit: Microsoft Windows Vista Home Premium Swe. Komplett, Endast användas i PC prod.

Tack igen!
/Jakob

Inaktiv

Joo, visst den klara helt klart WotLK. Du kan nog få hyfsade fps på vilken ny dator som helst idag, det är nog mest din uppkoppling som är avgörande.

Om du inte vill bygga själv så är det paketet från komplett ganska bra faktiskt. Själv skulle ja dock valt (det går o konfigurera antar ja) en E8400 eller E8500 istället, dom presterar i många fall bättre en den processorn du visar.

Jag skulle även valt ett ASUS HD4850 istället för 9800 GT, STOR SKILLNAD, och kanske bara ett par hundra lappar i skillnad.

För att sammanfatta, köp en billigare processor / mer prisvärd enligt mig, och ta ett bättre grafikkort. Totalt borde de gå jämt ut.

Om du känner att du kan tänka dig betala nån hundralapp mer tycker ja du gott kan slänga in lite mer ram minne. Om du mest ska spela wow så klarar du dig fint på 2GB. Minnen kan du alltid uppgradera i framtiden utan större problem.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Nej, du ska ha Core i7 920 med ett X58-moderkort och tre GTX280 i trevägs-SLI + 12GB DDR3 Ram.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Nej, du ska ha Core i7 920 med ett X58-moderkort och tre GTX280 i trevägs-SLI + 12GB DDR3 Ram.

Drömdator :$


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Zelaxe:

Nej, du ska ha Core i7 920 med ett X58-moderkort och tre GTX280 i trevägs-SLI + 12GB DDR3 Ram.

Drömdator :$

*Plötsligt händer det*


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Nej, du ska ha Core i7 920 med ett X58-moderkort och tre GTX280 i trevägs-SLI + 12GB DDR3 Ram.

Minimum requirement för Far Cry 3

Medlem

Jag skulle vilja byta Grafikkortet mot ett HD4850 samt att minimum 4gb ram och då pc6400 av något bra märke.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

1
Skriv svar