Medlem
Chassi i trä?

Hej där!

Jag fick en tanke om att bygga ett eget chassi i trä.

Tanken är väl att själva chassit ska vara i trä med lite hål etc men att insidan kommer kräva metal för upphängning för olika saker.

Det jag tänker blir störst problem är väl faktumet att jag måste fixa en hel del med upphängning för HDD och speciellt moderkortet måste ju verkligen sitta på plats. Krävs en hel del fin snickeri tar jag för givet men det kan jag få hjälp med ifall detta projekt skulle verka genomförbart...

Vad tror ni? Möjligt eller inte?

00a
Medlem

Möjligt är det helt klart, men lite trixigt kan det nog bli.

Inaktiv

Joo, helt klart genomförbart. Skulle verkligen velat göra något liknande, om jag hade tid, och typ .. kunskapen.

Du får posta bilder om de blir nån ^^


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Möjligt är det helt klart, finns någon eller några på Sweclockers som gjort det. Kan rekommendera att du köper en separat moderkortsplåt från t.ex. Lian Li, det går också att köpa hårddiskburar från de så slipper man jobba med metall.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Hur klarar trä värmen som en dator avger? Kan det inte mjukna och ändra form och sånt?
För övrigt låter det ganska kul, skulle gärna vilja se resultatet om det går vägen

Medlem

ett annat alternativ vore att slakta något chassi du redan har, behålla de bitar du vill ha och slita av resten. då kan du fokusera på det rent estetiska istället, men det är kanske fusk?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

00a
Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

ett annat alternativ vore att slakta något chassi du redan har, behålla de bitar du vill ha och slita av resten. då kan du fokusera på det rent estetiska istället, men det är kanske fusk?

Ingen dum ide! har själv gått i tankar på att bygga ett chassi i trä men det har aldrig blivit av. kanske man ska få tummen ur backen och göra som du föreslog. som sagt bra förslag!:)

Medlem

Ska bli kul att följa ditt bygge!

Gör en bygglogg på SweC!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Trä chassi = http://sweclockers.com/album/?id=3085

Finns förmodligen fler om man söker på trä.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Coolt. Får se hur det blir med bygget. Krävs en del planering och så!

Blir det av så ser jag till att dokumentera det hela!

1
Skriv svar