Uppgraderings hjälp!

Medlem
Uppgraderings hjälp!

Hej, min dator har börjat kännas rätt slö så jag tänkte uppgradera den lite. (Ny dator blir det när dollarn har blivit stabil (och lägre) igen.)
Just nu sitter jag på följande:
Dell dimension e521 chassi utan chassi fläkt. Blir VARMT!
athlon x2 4200+
Vanlig moderbräda med en pci-e x16 ej 2.0
en8600gt
305 watt nätagg
3gb minne i 534mhz dock är 2gb av minnet 667mhz men det andra saktar ner.

Budgeten är upp till 3000kr helst runt 2200kr.
vad rekommenderar ni?

Tack på förhand
Victor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Om det är prestanda i spel du är ute efter så är det enklaste och billigaste lösningen att köpa ett nytt grafikkort. Köp dig ett 4850 för typ 1400 så får du ett bra lyft där i alla fall.
Spara övrigt slantar till nästa system så har du en processor eller moderkort betald redan

Släng in en fläkt i chassit också, finns det inget fläkthål får du ta fram dremeln och ordna det


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Kolla upp så nätagget verkligen klarar av o dra ett 4580. Annars är det en billig lösning för tillfället. Får fina fps med mitt från asus, rekommenderas, bra kylare.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Tack för svar nätagget är ett vanligt 305watts dell original. Hittar inte om det klarar ett 4850 eller inte :/. Föresten, hur mycket prestanda tappar jag om det inte orkar med?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Asså, tror de stod att man helst skulle ha 450W .. men de beror ju självklart på hur mycket dina andra delar drar. Vågar inte uttala mig om huruvida du behöver köpa nytt eller ej.

Om nätagget inte orkar med tappar du all prestanda i princip, de kommer inte starta. I vissa fall kanske de startar men sen crashar när du drar igång nått spel eller liknande.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar