USB enheten känns inte igen.

Inaktiv
USB enheten känns inte igen.

Har tragglat hur länge som helst för den lilla vita rutan i hörnet ska försvinna.
Men vad jag än försökt med att inaktivera meddelandet fortsätter ljudet och meddelanden ständigt ljuda och visa sig.
Har provat koppla ur allt och det försvann inte då heller. Detta uppkomm inte direkt utan kanske några veckor efter jag köpt PC paketet.

Det konstiga är att ingenting ens sitter i den porten :S

Är det fel på mina USB portar?

Finns det något sätt att avaktivera meddelandet?

Nyköpt dator för inte länge sen.

MVh Gurra

Medlem

Testa att möblera om i dina USB-portar, så att säga. Alltså byta plats på eventuella saker du redan har där. Det fick jag göra när min mus gav ifrån sig såna där. Blir fortfarande likadannt om jag sätter tillbaka musen i "den" porten -.-


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Mitt tangentbord var trasigt så jag bytte det på onoff sen dess har mitt fungerat.

Annars testa detta, kom ihåg har du vista kör cmd som administratör.

Från "Start" > "Kör" skriv cmd. I kommandofönstret skriver du:
set DEVMGR_SHOW_DETAILS=1 (Retur)
set DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES=1 (Retur)
start devmgmt.msc (Retur)
Från "Visa" menyn väljer du "Visa dolda enheter".
Bläddra ned till "Universal Serial Bus controllers". Avinstallera samtliga, starta om datorn utan något anslutet till någon av USB -portarna. Låt datorn hitta dina USB-portar på nytt.


signatur
Inaktiv

Funkar att avinstallera porten men installerar den så fort man hinner blinka precis XD
"Okänd enhet" har intallerats
Skitirriterande går de inte att stänga av just de meddelandet?

1
Skriv svar