Mus och starta om datorn

Medlem
Mus och starta om datorn

hej jag ska snart på Dreamhack och nörda Left 4 Dead, jag har problemet att min dators prestanda har sjunkit, Spel som funkade perfekt innan laggar nu.
Någon som har någon ide vad jag skulle kunna göra för att få tillbaka prestandan.
Skulle de löna sig att Ghosta om datorn eller kanske jobba mer med hårdvaran??

Snälla hjälp mig.

Sen har jag en annan fråga.
Jag ska köpa en prisvärd mus någon som har en bra prisvärd modell?

Tack i förhand

Har du testat och formatera om hårddisken? Annars så kan det vara hårdvaran. Vad har du för dator specc?

En prisvärd och bra mus... En gaming mus: Roccat Kone, dyr men imo, en av dom bästa på marknaden efter Logitech G9.
Ifall du vill ha en bra och inte alltför dyr dator mus, då rekommenderar jag Microsoft IntelliMouse 3.0. Ganska bra för gaming också...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Har du testat och formatera om hårddisken? Annars så kan det vara hårdvaran. Vad har du för dator specc?

En prisvärd och bra mus... En gaming mus: Roccat Kone, dyr men imo, en av dom bästa på marknaden efter Logitech G9.
Ifall du vill ha en bra och inte alltför dyr dator mus, då rekommenderar jag Microsoft IntelliMouse 3.0. Ganska bra för gaming också...

Formatera hårdeisken= ghosta om eller ?

Vad skulle jag kunna göra med hårdvaran (borsta av dammet kanske )

Ifall det är mycket damm på fläktarna och så är det en väldigt bra idé och borsta av dammet. Annars kan datorn bli lite långsammare.

Aldrig hört talas om "Ghosta" för att vara ärlig.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Ifall det är mycket damm på fläktarna och så är det en väldigt bra idé och borsta av dammet. Annars kan datorn bli lite långsammare.

Aldrig hört talas om "Ghosta" för att vara ärlig.

Förlåt om jag är otydlig, betyder om installera allt

Aha, där lärde jag mig något nytt.

Men, du ska inte installera om den, du ska defragmentera den. Datorn placerar alla filer lite överallt i hårddisken, och ifall du defragmenterar så flyttar den filerna så dom hamnar lite mer samlat, och inte huller om buller.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Angående mus kan jag varmt rekommendera MX518 som nu finns för typ 260 kr på Siba. Den är riktigt bra.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Angående mus kan jag varmt rekommendera MX518 som nu finns för typ 260 kr på Siba. Den är riktigt bra.

Tack har tänkt länge på den här mussen, behöver jag någon avancerad musmatta eller?

Inaktiv

Kylning. Är bryggan bra kyld? Den ger också lagg.

MX518 och matta SteelSeries


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Steelseries Ikari optical, sjukt grym mus!

Btw, unix, är bryggorna det enda du tänker på, det verkar vara det enda du skriver om.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Steelseries Ikari optical, sjukt grym mus!

Btw, unix, är bryggorna det enda du tänker på, det verkar vara det enda du skriver om.

Svar: Brygga, brygga.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar