C++ tips, lära sig på bästa sätt.

Inaktiv
C++ tips, lära sig på bästa sätt.

Hej ja har precis börjat med c++ och jag skulle vilja veta på vilket sätt man lär sig snabbast.
Jag har sökt på internet o kollat på youtube o så.

Jag skulle vilja ha typ en lista med vad saker betydde typ: cout = blablabla nått sånt skulle vara bra någon som vet om det finns något liknande skriv gärna en kommentar.

Medlem

Jag skulle föreslå att skaffa en C++ bok som lär dig grunderna. När jag började lära mig på gymnasiet använde vi en grundbok skriven av Bjarne Stroustrup som jag vet har fått mycket bra kritik. Tycker själv den var väldigt bra men har inte direkt kollat några andra grundböcker.

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ Där kan du finna listor på en del bibliotek och funktionerna.

Medlem

Har hört mycket bra om Accelerated C++. Du kan ju kolla in den. Annars har Association of C and C++ Users mycket bokrecensioner.


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv

Bästa sättet att lära sig tror jag är att koda.

Börja med något litet konsolprogram som gör något specifikt.
Kan hjälpa till med tips om du har svårt att komma på något.
Min email står i min profil.

Kan föreslå lite böcker på svenska också. Verkar popis med videos etc. men jag tror inte på sånt och jag känner inte till några.

Inaktiv

Jag börja också med C++ för ett tag sedan. En bra bok på svenska är C++-programmering skriven av Stephen Prata (Finns på enelska också om jag inte mistar mig), Vilken IDE använder du när du programmerar själv använder jag Bloodsheds dev-C++ som är väldigt lätt om man är nybörjare. Vad vill du lära dig för sorts programmering? Spel programmering etc?


signatur

/A.K.A seerzack

1
Skriv svar