Hjälp med att gö ett spel

Inaktiv
Hjälp med att gö ett spel

Tjena jag är lite itresserad av att göra ett spel och jag har börjat lära mig c++.
Jag undrar bara hur man gör ett riktigt spel och vad som krävs.

Jag vet att man behöver utbildning o sån skit o att man måste va grymm på att koda o skit men ändå.

Medlem

Jag vill också lära mig.:D

Inaktiv

mm va bra då kan ju vi bilda klubb.

väntar förtfarande på seriösa svar. snälla

Medlem

Vilken platform ska du göra spelet till?
Är det i ren C++ eller vill du använda dig av bibliotek som DirectX och OpenGL när du ska göra ditt spel?
Man får skapa sig ett spelkoncept först och sedan en design av spelet.

Inaktiv

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=19836
(Borde vara helt rätt för dig när jag väl kommer igång)

Inaktiv

Började också lära mig C++ (dock bara på fritiden än så länge) för att jag har ett intresse av att lära mig spel-utveckling. Men du måste ha ett helt team för att kunna göra ett spel: Utvecklare,
Desinger, 3d artister mm.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem
Skrivet av Baze:

Började också lära mig C++ (dock bara på fritiden än så länge) för att jag har ett intresse av att lära mig spel-utveckling. Men du måste ha ett helt team för att kunna göra ett spel: Utvecklare,
Desinger, 3d artister mm.

Man kan naturligtvis fylla alla dom rollerna själv, beror väldigt mycket på hur omfattande spelet skall bli.


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv

Bwerf har en poang. Men om du vill satsa pa ett spel som halo eller hl2 sa maste du vara manga [riktigt manga typ ett helt foretag], Om du vill satsa pa ett indie spel sa fraga dina kompisar om dom ar intrsserade av att vara med. Annars "go opensource". URSAKTAR FOR ALLA FEL STAVNINGAR MEN JAG HAR SKRIVIT DETTA MED EN WII.:)


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv
Skrivet av Baze:

URSAKTAR FOR ALLA FEL STAVNINGAR MEN JAG HAR SKRIVIT DETTA MED EN WII.

hahaha
du är förlåten

Medlem

Clickteam har en del intressanta program för de som vill lära sig grunderna till spelutveckling utan att behöva tvinga sig igenom tjocka böcker om C++ först.

Medlem
Skrivet av asker:

Clickteam har en del intressanta program för de som vill lära sig grunderna till spelutveckling utan att behöva tvinga sig igenom tjocka böcker om C++ först.

För att göra såna spel som man verkar kunna göra med "Multimedia Fusion 2" behöver man inte använda C++ =P

Men skämt åsido verkar det vara ganska kompetent verktyg för 2d-spel. Fanns ett demo också om man ville testa.


signatur

I never hate in plural.

1
Skriv svar