Kommer inte åt "mina dokument"

Inaktiv
Kommer inte åt "mina dokument"

har nyligen köpt ny dator. Till den köpte jag en ny hdd med 250gb, nu har jag fått allt att funka, jag har installerat XP osv.. Men så kom jag på att jag ville spara massa grejor från min gamla HDD, så ja tänkte, varför inte bara sätta i den gamla i den nya datorn också?. Nu har jag gjort det. Men av någon anledning kan ja komma in i alla mapper utom Documents and Settings för att jag inte har "tillbehörigheter" att komma in där. Jag hade nämligen ett lösenord på min gamla dator för att komma in på användaren. hur får jag bort detta lösenordet? lr finns det nått annat sätt att komma in i "mina dokument" på min gamla Hdd?

Inaktiv

"åtkomst nekad" står det

Inaktiv

EDIT: Du har rätt Hwergelmer, läste nog lite fel..


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

du har missat problemet tpiom.

har för mig att soya sa att man kan komma åt documents and settings genom linux. det finns live-versioner så att man slipper installera linux permanent bara för det syftet. blir väl lite småbökigt eftersom man inte "kan" ha skrivrättigheter för ntfs i linux. så det blir typ:

stoppa i linux-skiva och kör live (ubuntu ex.)
mounta gamla hdd
kopiera och bränn

detta förutsätter att det verkligen går att komma förbi åtkomsträttigheterna genom linux, skulle vara bra om någon kunde bekräfta...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar