Windows Xp 64bit?

Inaktiv
Windows Xp 64bit?

Finns det någon som vet vad fördelarna med win xp 64bit är jämfört med 32bit och var får man tag på en svensk version? Jag har bara hittat eng versioner.

Medlem

http://prisjakt.nu/#rparams=ss=windows%20xp%2064%20MUI

edit: ändrat länken, jag sover för lite...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Finns ingen anledning att skaffa XP 64 om du inte behöver 4 GB minne eller mer.

Medlem

Varför ge han länk med sökning efter Vista 64?
Det var ju inte det han frågade efter ens.

Medlem

red: jag är en idiot


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Dustin hade iaf en Windows XP 64 med både engelska och svenska. Men än så länge är väl stödet för 64-bit i Windows XP ganska dåligt så det är inte värt besväret att använda.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

jasså? om du läser hans inlägg så ser du att han frågade om var man kan få tag på en svensk version av vista.

Mjae, han frågar ju efter XP 64bit på svenska.
Såvitt jag vet finns bara engelska versioner av det operativet. Jag kör själv 64bit men bytte i samband med datorbyte så jag vet inte om det tillför någon märkbar skillnad. Stabilt är det iaf. Enda jag hade att anmärka på tidigare var oförmågan att dela ut internet via lan, men nu helt plötsligt finns det en funktion för det. Måste ha kommit i någon uppdatering eller nåt.

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Hwergelmer:

jasså? om du läser hans inlägg så ser du att han frågade om var man kan få tag på en svensk version av vista.

Mjae, han frågar ju efter XP 64bit på svenska.
Såvitt jag vet finns bara engelska versioner av det operativet. Jag kör själv 64bit men bytte i samband med datorbyte så jag vet inte om det tillför någon märkbar skillnad. Stabilt är det iaf. Enda jag hade att anmärka på tidigare var oförmågan att dela ut internet via lan, men nu helt plötsligt finns det en funktion för det. Måste ha kommit i någon uppdatering eller nåt.

red: jag är en idiot


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Alltså, det finns en 64bit version av XP och det är den han uppenbarligen frågar efter. Inte vista.

Dvs den här länken, http://prisjakt.nu/#rparams=ss=windows%20xp%2064

Medlem

hmm, typo ggr 10, xp 64-bit menar jag ja...

http://prisjakt.nu/#rparams=ss=windows%20xp%2064%20MUI

MUI är med svenska...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Finns ingen anledning att skaffa XP 64 om du inte behöver 4 GB minne eller mer.

Ok hitta du denna info på aftonbladet eller?

Det finns självklart en anledning att använda 64 bitars om programmen du använder är 64bitars.
Program såsom maya etc får en stor boost av 64 bitars.

Medlem

Finns fördelar om programmen du använder är skrivna för 64-bitats operativ. Den svenska versionen är eg ett engelskt i grunden med språkpaket på precis som i media center. Står det att du köper svenska versionen så får du bara med en extra skiva där språkpaketet ligger med ( finns att ladda hem från microsoft ).

Spelar du mycket så kan det vara ide att hålla sig till 32 bit. Speciellt lite äldre spel kan behöva pillar med i filer och med patchar för att dom ska funka.

Vissa nya kan du har fördel av att ha 64-bit. halflife 2 ( T.ex.) stödjer 64-bit vet jag.

Har kört 64bit själv ganska länge men har eg inte märkt nån större skillnad i mitt vanliga arbete. Drivrutiner kan dock vara lite knöligt att hitta ibland.


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Inaktiv

Du kan inte ha mer än 3gb RAM till 32bit, och ända anledningen, enligt mig, att skaffa x64 är möjligheten att ha 4gb eller mer.

Detta kanske alla förstår nu efter ett år, men ändå ^^

// Daso

1
Skriv svar