mitt ljud mår inte bra... tips?

Medlem
mitt ljud mår inte bra... tips?

när jag satt och spela... vad det nu var så utan att jag gjorde något så började mitt ljud låta konstigt och nu är det alltid på allt som låter ett vibrerande eko i ca 5 sec efter det ska sluta låta..... någon som vet något om det eller varit med om samma sak?

tack för alla seriösa tips ni kan ge.

...Qale

nj
Medlem

Någon ljudeffekt som av konstig anledning aktiverats i ljudkortets inställningsprogram?
Har hänt mig med mitt Audigy 2, har då fått gå in i Creatives Audio Console-mjukvara och under EAX ställa in no effects så har det försvunnit.

Medlem

detta kanske låter lite konstigt men jag kan inte hitta var jag kommer inte på mitt ljud kort.....

det är ett creativ sound blaster om det e till någon hjälp

nj
Medlem
Skrivet av Qale:

detta kanske låter lite konstigt men jag kan inte hitta var jag kommer inte på mitt ljud kort.....

det är ett creativ sound blaster om det e till någon hjälp

När jag installerar drivrutinerna för mitt kort så får jag en Creative-katalog under Program i Startmenyn där det finns. Har för mig att jag vid något tillfälle även haft något i kontrollpanelen, men det kan ha varit förut när jag installerade allt som fanns på orginalcdn som följde med mitt kort.

Medlem

jepp,

start - program - creative - creative eax console

är det med mina drivare


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

tack för era tips men jag kan inte hitta något det blir väl
förmodligen en om formatering behöver ändå det........ tack

Qale

Medlem

formatering O_o? ladda ner och installera nya drivrutiner låter väl som en lugnare metod


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

ee jaja jag kanske blev lite hmmmm konstig innan men jag vill inte att min dartor ska vara fel på så jag kanske tog i lite när jag sa att jag skulle formatera om hårdisken... jag ominstalerade och tog en repiar på mitt ljud kort och det funkar utmärkt nu men takc för att ni vill hjälpa till hehe

Qale
live a nice life

1
Skriv svar