"Sanningen" om våra boxar?

Medlem
"Sanningen" om våra boxar?

Aftonblaskan skriver att 44% av gamespots användares boxar har gått sönder,

"På Gamespots redaktion har 8 av 26 Xbox-maskiner ”dött”.
Aftonbladet är inne på sin andra Xbox 360. Den första reparerades vid ett tillfälle. När den återigen slutade fungera ersattes den med en ny.
I Sverige har två års garanti gällt sedan Microsoft lanserade konsolen vintern 2005."

Ja, det kanske kan stämma , lite grand. men sen kan man ju ställa sig frågan hur många ps3 fanboys som varit inne och röstat att deras box har gått sönder För att nästan 50% skulle rastat har jag verkligen svårt att tänka mig.

Inaktiv

Behöver inte ens vara illvilliga xbox-hatare som ljugit i pollen för att MS ska framstå i dålig dager, utan helt enkelt att folk som inte haft något problem inte brytt sig om att rösta.

Nyligen sa ju EB Games att de hade en felandel på runt 33%, och enligt Fox News (kanske inte mest pålitliga källan?) så har det uppskattningsvis rört sig om 2.5 miljoner enheter (av nästan 12 miljoner sålda ~= 20%).

Hur som helst har åtminstone MS erkänt att andelen felaktiga enheter ligger långt över normen på 3-5% som de tidigare hävdade, och börjat göra något åt det. Så det måste man väl se som något positivit åtminstone. (Nej, jag äger varken en 360 eller en PS3.)

Inaktiv

Istarius om du inte har sovit dom senaste sagarna så har folk lagt upp länkar till en del sidor som visar antal problem,
en länk var till ett ställe där folk skriver in sin gamertag och säger om dom har haft problem eller ej.

och en annan sida visar att cirka 30% av dom sålda 360s har returnetats

om du redan glömnt det efter bara nån dag så är det kanske dax att uppfriska ditt minne,

eller du kanske vägrar komma ihåg det negativa ?

http://www.360-gamer.com/xbox360hardwarefailureresults.asp

Inaktiv

BBB om du är en sån xbox hatare varfer e du här då ?

Inaktiv

rubriken på den här tråden är.

*Sanningen" om våra boxar?*

och jag har haft 3 st boxar som pajat, och känner många som haft pajade x boxar,

så jag bara deltar i debatten.
och jag rackar inte ner på nån eller nåt.

jag bara visar information om vad rubriken handlar om.

en tråd som handlar om problem där får både positiva och negativa diskussoner behandlas väl ?

så det jag tar upp här har jag bevis för.
och lite av sanningen om våra boxar kommer fram.

dom pratade också på tv 4 nyheter, ekonomi nyheterna om ms 360 problem häromdan,

var faktiskt en länk till det inslaget där dom sa att ms förlorat miljarder på returnerade boxar.

och återigen ljuger jag inte,
jag bara skriver om
*sanningen om våra boxar*

visar det sig att xbox 360 elite är problemfri så kommer jag faktiskt skaffa en.

för det finns många bra spel på krysset.

Medlem

Vet du vad jag tror. Jag tror, att det är hur vi behandlar våra konsoller. Jag är försiktig med min, den har aldrig ramlat och står på en bastant bänk (med andra ord, inga vibrationer). Den står även på ett väldigt luftigt utrymme med 10 cm till väggen. Jag har haft den både stående och liggande, och det har inte varit någon skillnad och inga av mina skivor har blivit repade eller liknande. Den har aldrig gjort några konstiga ljud ifrån sig eller jag har aldrig heller fått den ringen av död. Mina kompisar som äger 360 har aldrig heller haft problem med sina. Förutom min kompis som släpar med sig den var han än ska och har den chippad.

Ja, det är helt och håller hur man behandlar den. Nu försöker inte jag beskylla er här på FZ som olyckligtvis har fått byta konsoll men någon anledning måste det ju vara. Må det bara vara att den kanske ramlat från stående till liggande, den har blivit för varm eller att ni tejpat igen alla lufthål. Men det är ju något ni gjort.

Tack för att jag fick dela med mig av detta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

I en stor undersökning i USA där många försäljare deltog visade det sig att ca en tredjedelav alla XB360 skickades tillbaka för reparation. Nu har MS förlängt garantitiden.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

nej boomer det är inget vi har gjort,
det är vad dom som tillverkat 360 har gjort.

finns redan flera förklaringar till 360 problemen,
en är problem med kylpastan i 360n.

Medlem

Så du menar att jag och mina kompisars konsollers kylpasta funkar jätte bra, men ingen annans?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

min lille 360 fanboy.

ta nu och sätt på din tv apparat och läs på text tv på antingen kanal 1 eller kanal 2 text tv,
ska vara sidan 127, det är en såkallad flersida som rullar automiskt.

just nu står det på sidan 2 av 3 på text sidan 127 om detta.

microsoft vägrar att säga hur många 360 som återlämnats.
men kostnaden för microsoft för att reparera alla 360 kostar microsoft.

7 miljarder svenska kronor.
och felet är hårdvara som går sönder.

så läs nu på txt tv och fatta att det är fabriks fel på 360.

sidan 127, text tv på tv 1 eller tv 2 sveriges televison.

du ser tillåmed på sidan 102 på text tv, ekonomi nyheter. microft.

så nu kan du sluta skylla på att folk själva sabbar 360.
den är helt enkel felbyggd.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

Istarius om du inte har sovit dom senaste sagarna så har folk lagt upp länkar till en del sidor som visar antal problem,
en länk var till ett ställe där folk skriver in sin gamertag och säger om dom har haft problem eller ej.

och en annan sida visar att cirka 30% av dom sålda 360s har returnetats

om du redan glömnt det efter bara nån dag så är det kanske dax att uppfriska ditt minne,

eller du kanske vägrar komma ihåg det negativa ?

http://www.360-gamer.com/xbox360hardwarefailureresults.asp

Jag vet inte vad du pratar om, det enda jag sa var att undersökningen på Gamespot kan ge missvisande resultat för att det är större chans att personer som faktiskt haft problem tar sig tiden att rösta.

Dessutom påpekade jag att allt pekar på att andelen felaktiga enheter är betydligt högre än MS tidigare har sagt, och namngav ett par källor till detta. Det jag menade var positivt är att de äntligen tar sitt ansvar.

Inaktiv

har hittat text tv ekonomi nyheter på svts
hemsida nu,

Microsoft Datajätten Microsoft tvingas
betala motsvarande nära sju miljarder
kr för reparationer av spelkonsoller
av typen Xbox 360 som slutat fungera.
Hårdvaran går sönder, men hur många
som drabbats vill företaget inte säga.
Garantin förlängs nu till tre år.

så Boomer nu kan du sluta beskylla folk att dom misshandlar sin 360

Medlem

Det är ju konsoller som skickats in...


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vi kan ju inte neka att det är många konsoler som har skickats in, men det behöver i sin tur inte betyda att alla har skickats in p.g.a fabrikatsfel. En stor del av konsolerna kan vara inskickade just på grund av att användarna inte är försiktiga nog.

Jag blev själv tvungen att skicka in min första box eftersom den endast visade svartvit bild på TV-apparater (fick nya kablar hemskickade så de var det inget fel på), men när jag körde med VGA-kablen (vilket jag gör i normala fall) så fungerade allting perfekt. De kunde tydligen inte reparera felet så jag fick en helt ny box och den har jag inte haft något problem med på över 1 år.

Många verkar tro att alla boxar skickas in p.g.a av fabrikatsfel. Jag tror som sagt att det är en blandning av (en ändå rätt onormal mängd) fabrikatsfel, men även en hel del användarstrul.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

nja, tror knappast folk använder sin 360 som leksak, typ tennisracket eller badboll.

jag hade iaf min till att spela med så länge den nu funkade.

Inaktiv

Det är inte kostnaden för konsoller som skickats in utan det är en uppskattning av hur många konsoller som kommer behövas repareras med den förlängda garantin och i VÄRSTA fall kommer denna summa gå upp mot 1-1.5 Milj USD.

Inaktiv

får hoppas då att elite är byggd bättre då.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Ja, det är helt och håller hur man behandlar den. Nu försöker inte jag beskylla er här på FZ som olyckligtvis har fått byta konsoll men någon anledning måste det ju vara. Må det bara vara att den kanske ramlat från stående till liggande, den har blivit för varm eller att ni tejpat igen alla lufthål. Men det är ju något ni gjort.

Faktiskt inte. Min hade legat ner helt säkert i ett par månader, med gott om utrymme omkring för luftflödet. Inga vibrationer då den varit placerad på en stabil bänk och heller inga stötar. Spelade knappt på den över huvud taget då det var ont om bra spel. Trots detta så fick den tre röda ljus helt plötsligt och jag var tvungen att byta den.

Sen är det ju uppenbart att du försöker beskylla oss på FZ för att vara ovarsamma med våra maskiner, hur ska vi annars tolka det när du skriver "men det är ju något ni gjort"? Påminner lite om när folk säger "ta det inte personligt, men du är en dum jävla idiot."

Medlem

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40933

"MICROSOFT HAS admitted that all the 11.6 million faulty Xbox 360s sold in the last 19 months are faulty."

Känns som smått drygt man kanske bör ha 360n konstant på tills den ger sig så man kan skicka in den o få den "fixad".


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Youtube-proffs

Min gick sönder igår. Jag har flyttat på den EN gång på 1,5 år. Den gick sönder för att både min tv och min xbox allstrar väldigt mycket värme och igår spelade jag i 4-5 timmar forza motorsport i sträck. Då sa det crash.

Det är absolut fel på boxarna, tråkigt att det är så, men man kan inte tracka ner på microsoft och säga att dom suger och skit när dom förlängt garantin med 2 år (vilket ger dom enorma förluster vilket vi har läst om vid detta tillfället) så att folk ska kunna vara glada och spela sin box.

Det är tråkigt att det ska bli fel på saker, men folk kan väl ändå vara glada över att dom fixar det gratis, och folk som har fått betala förut får tillbaka pengarna?

PS3an är inte så "superbra" heller för den delen, känner några folk som har PS3an som har problem med att fläktarna låter FÖR mycket när man kollar på film. Att alla 3 fläktar går igång efter några minuter. Tydligen något fel på hur PS3an känner av värmen korrekt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

varför fixar dom inte felet? måste väll vara billigare att fixa det på fabriken direkt, istället för att hålla på och byta ut dom?

jag GISSAR att felet är en/några delar som det är _skit_ dålig kvalite på, några små komponeter på ett krestkort, då säger jag, det går att köpa delar ifrån andra håll än Hemmorojd Krustjoiv i Seberien.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

sitter och småler lite.
den sista 360n jag hade sålde jag till en kompis,

och den dumme jäkeln chippade den.
nu efter ett tag gissa vad som hänt ?

ring of death,
den är stendöd, och eftersom den är chippad kan den inte fixas.
så att chippa en 360 är riskabelt.

sen att göra det eller ej är var persons sak att avgöra.
jag fördömer chippning iaf.

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

varför fixar dom inte felet? måste väll vara billigare att fixa det på fabriken direkt, istället för att hålla på och byta ut dom?

Är inte så enkelt då man inte vet vad felet kan vara föränns det är riktigt försent.

Ta Saab eller en bilfabrik, dom pumpar ut bil efter bil och en dag så kommer det in en bil som det är fel på , sedan så kommer det en till med samma fel, och när dom väl har kommit på att det är fel med den jävla ACn så har dom redan pumpat ut 10 tusen bilar. Tänk dig då Xbox som pumpar ut mycket mer per dag än Saab. Inte mycket man kan göra då.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av IceMan:

varför fixar dom inte felet? måste väll vara billigare att fixa det på fabriken direkt, istället för att hålla på och byta ut dom?

Är inte så enkelt då man inte vet vad felet kan vara föränns det är riktigt försent.

Ta Saab eller en bilfabrik, dom pumpar ut bil efter bil och en dag så kommer det in en bil som det är fel på , sedan så kommer det en till med samma fel, och när dom väl har kommit på att det är fel med den jävla ACn så har dom redan pumpat ut 10 tusen bilar. Tänk dig då Xbox som pumpar ut mycket mer per dag än Saab. Inte mycket man kan göra då.

Mmm det är det som är felet, Microsoft har pumpat ut sig så många 360 världen över att de fortfarande fyller hyllorna och det är inte försen nu med den nya Elite som de har kunnat åtgärda felet.

Inaktiv

fast felen kom väl rätt så tidigt på dom första maskinerna också.

jag köpte 360 tidigt när den kom ut,
och fortfarande över 1 år efter så var det samma fel.
kan aldrig tro att maskiner ligger i över ett år i lager på ställen som typ elgiganten och siba.

dom kunde förmodligen tagit i problemet tidigare.

Inaktiv

Gick inte Microsoft back på varje såld konsol från början? Att 30% av konsolerna måste repareras kan ju inte göra saken bättre. Hoppas vi får se en Xbox 3 sen bara.

Har varit sugen på en Xbxox 360 ett tag nu pga ett gäng coola lir, men i dagsläget vågar jag ärligt talat inte köpa en. De kanske fixar problemen på de nysläppta snart.

Medlem

Här kommer en vecka gammal artikel från NyTeknik, ingen ny information men kan ändå vara lite intressant:
http://www.nyteknik.se/art/51474

Det som är lite otäckt att det finns en möjlighet att Microsoft kanske inte vet vad som är fel med konsolen och inte kan fixa den. Så kanske dom nya svarta boxarna kommer att ha samma fel.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Har sett en elite med Ring of death så. Elite har fortfarande samma problem. Den har inte ens den nyare tystare cpu:n.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Isaz:

Gick inte Microsoft back på varje såld konsol från början? Att 30% av konsolerna måste repareras kan ju inte göra saken bättre. Hoppas vi får se en Xbox 3 sen bara.

Har varit sugen på en Xbxox 360 ett tag nu pga ett gäng coola lir, men i dagsläget vågar jag ärligt talat inte köpa en. De kanske fixar problemen på de nysläppta snart.

Jo det gjorde dem, det gör de flesta konsoller till en början iaf. Nu däremot tjänar de pengar även på sålda konsoller.
MS har gjort kalkyler på reparations kostnaderna och somsagt det kommer i värsta fall gå upp mot 1.5 Milj USD även med detta så kommer Xbox delen av företaget gå plus nästa år och då har 360n minst runt 4 år kvar på sin livstid så du behöver inte vara orolig.

Earthscum - en Elite kan redringa den med såklart, men sannorlikheten är betydligt mindre då de åtgärdat det som -->till största del<-- har orsakat redring.

Inaktiv

går det inte att instalera ac i en konsol som i en bil ?
tycker fläkt kylning är så stenålder.
har ju funnits i evigheter,

alllting går ju framåt i utveckling men just kylning verkar ju stå still.

visst det finns vattenkylning, men är nog inte så lämpat för en konsol,
men nåt bättre än en fjantig fläkt måste väl nån kunna komma på efter så många år?

12
Skriv svar