MS ska börja tillverka Bluray till 360

Inaktiv
MS ska börja tillverka Bluray till 360

läser i gamereactor nummret juni/juli

att bluray har mer eller mindre vunnit över hd dvd
och att ett rykte säger att microsoft jobbar på en extern bluray spelare till 360.

visst det är ett rykte, och ms kommer säkert förneka allt.
men rykten har ganska ofta sanning i sig.

titta bara på blizzard som blånekade till att dom gör ett starcraft 2,
en sen hoppla släpper starcraft 2.

nintendo förnekar hd till Wii trots att bild finns på en viss hd, och hoppla hdn lär komma.

nu är det microsofts tur att garanterat förneka bluray till 360.
och hoppla vem vet vad som kommer hända när det blir höst/ vinter ?

eftersom bluray tydligen vunnit så hoppar ms på tåget också.

Medlem

Klart dom kommer att förneka det, precis som med deras Elite-version av 360. Alla var i princip säkra på att den skulle komma men lika fullt så blånekade dom att det ens fanns planer på en ny version med HDMI. Så vi lär med största sannolikhet få se en blurayspelare till 360 så småningom.

Inaktiv

jo faktiskt nu när du säger det jingai.

när jag hade 360 så ringde man faktiskt 360 supporten och frågade just om elite och dom sa tvärsäkert att nåt sånt blir det inte.

dom tillåmed förnekade att det skulle komma 120 gigs hd trots att rykten förekom.

det va förra året nån gång.

ingen vill ju erkänna hur saker och ting ligger till.
ingen verkar vilja säga vad dom gör längre,

varken nintendo, sony eller ms.
så mycke hysh hysh.

Medlem

^- med den logiken så är alla rykten i spelvärlden sanna o.o blizzard har ALLTID förnekat deras nya titlar tills de själva går ut med det officelt, det är inget nytt.

sen ser ja inget fel med att MS släpper både ett HD-dvd addon och ett blu-ray, de är ju inte direkt med i format kriget då stora delar av sony hänger på att blu-ray blir en hit.

Medlem

kommer säkert inte ändra till vilket format spelen görs till.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

lol, blu-ray är redan en hit.
i usa dominerar blu-ray och har mer eller mindre tagit över.

Medlem

^- så du påstår att format kriget redan är över? kan inte kalla dig mer än blind fanboy eftersom enda anledning att du ens bryr dig om blu-ray är för att det sitter en i ps3an, eller har ja fel?

Medlem

Det stämmer. Frågan är hur mycket en sådan kostar..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

tråden handlar om blu-ray.

och det är inte jag som säger att blu-ray har tagit över,
det är tidningar som gamereactor och andra tidningar som säger det,
och om du tror dom ljuger ja då kan du ju ringa till dom om det inte passar dig
drunken monkey boxer
och gråta lite och be dom skriva att hd dvd har tagit över

frågan är om du överhuvudtaget läser nån tidning och har någorlunda koll drunken monkey boxer ?

Medlem

^- jag bryr mig faktiskt inte så mycket när dvd fortfarande räcker för min del. dock så läser ja en hel del tidningar med hem elektronik så ja lite koll har ja väl. vad jag vet är att världen är inte redo för ett nytt format då dvd fortfarande säljer så pass bra, och många har inte tillgång till HD. Och har man någon koll så ska man veta att man inte ska ta ut format krig i förskott, denna strid har knappt börjat.

frågar dig fortfarande om du skulle bry dig om detta om det inte satt en blu-ray spelare i ps3an?

Inaktiv

ärligt talat, nej
så nu har man satt sista spiken i kistan själv.

jag är en sorglig fanboy....

fast ska säga också att jag ljuger inte på nåt inlägg man gör.
bara går efter det man läser på nätet och i tidningar.
och skriver dom att blu-ray mer eller mindre tagit över så tror jag på vad som skrivs, det är ju inget rykte.
blu ray har ju trots allt större lagrings möjlighet,

fast det där med att microsoft ska börja tillverka blu-ray spelare är ju ett rykte,
så det kan man bara förmoda vara sant eller falskt.

fast rykten som det skrivs om borde ju ha nån trovärdig källa.

sen att det är dyrare är en annan sak.
allt är dyrt i början.

och jovisst dvd säljer bra fortfarande,
fast allt har en ände och standard dvd har funnits i ett antal år.

så det vore bra för alla om det blev ett system igen när det gäller hd på dvd.

det va ju krig på videotiden med vhs, betamax och video 2000.

har ingen koll på om det va nåt direkt krig när dvd började komma,
om det fanns olika dvd system i början, eller om alla direkt valde dvd som vi har nu.

visst är jag fanboy, men tror nog att många inser att blu-ray förmodligen tar över.

Medlem

Tja, inte helt oväntat då MS sagt att de skulle tillverka en Bluray-addon till 360n ifall det formatet blev standard. Dock så kommer spelen alltid att ligga på DVD9-skivor och inte på HD-DVD eller Bluray. Undrar ifall Sony skulle ha samma tillvägagångsätt ifall HDDVD blev standard?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

förmodligen inte,
tror nog japanerna är en aning för stolta för att anpassa sig efter andra.

Medlem

^- och då är det ingen mening att resonera längre med dig, fanboy goggles off innan någon som helst diskussion kan fortsätta.

personligen förlorar ja inget på detta som konsument förtillfället, skulle aldrig falla min in att köpa ett HDDVD addon, så could care less om det dör ut. och ja ska snart inhandla en ps3a så om bluray dör ut så suger det för mig.

när sony var så fula att de la till de james bond filmer de skickade ut till folk när de reggades sig i sina statistik över sålda filmer så förstår man hur sorgliga de är egentligen att pusha sitt nya format, kanske bäst så de vinner så inte japanerna på sony börjar göra seppuku en efter en. de måste börja vara trötta på att göra format som dör ut (Betamax, UMD m.m. rip)

Inaktiv

hehe,
om du minns så var faktiskt betamax mycke bättre bildmässigt än vhs.

Inaktiv

fast egentligen borde snart dvd formatet vara ute när det gäller film.
vore mycke smidigare om man kan downloada filmer,
vilket man redan kan fast kanske inte allt.

skulle vart fint om det vart ungefär samma system som på 360.
det du betalt för och downloadat *äger du*

och om du kastar bort filmen från hd så kan du när som helst downloada den igen för att du har ju betalt för den.

eller är det osmidigt att överge dvd när det gäller film och bara ha download ?

en sak som är negativ med downloads är ju att insnöade fanboys som jag inte kan reta upp folk längre med tjöt om olika system....

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hehe,
om du minns så var faktiskt betamax mycke bättre bildmässigt än vhs.

betamax förlorade stenhårt ändå, samma sak skedde ju med minidisc vs cd.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

jo, bäst vinner inte alltid.
tyvärr.
nuförtiden är väl vanlig video så gott som helt utdött ?

Medlem

fan va najs blu-ray till 360 ^^ skulle inte vara helt fel faktist elr hmmm

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hehe,
om du minns så var faktiskt betamax mycke bättre bildmässigt än vhs.

Och då förstår ja inte varför du använder utrymme som ett argument för att blu-ray har vunnit/kommer vinna. En egenskap som är bara en liten bricka i spelet.

Inaktiv

jo,
fast det är rätt så mycke mer utrymme på en blu-ray skiva.
och det är ju iaf en anledning.
några filmbolag har iaf helt valt bluray,
typ disney släpper deras filmer enbart på bluray.

man är lite nyfiken på om nån i sverige har köpt hd dvd spelare, och då räknas inte den hd dvdn som kopplas till 360

eller om nån köpt en blu ray dvd spelare, och då räknas inte ps3.

Inaktiv

Tror de kommer släppa en Blu spelare, Microsoft tjänar ju inget speciellt på att stå på någon sida av skiv-kriget.

De smartaste vore ju att släppa en HDDVD/Blu-ray combo spelare..

Inaktiv

jo det vore det.

men nån kommer förr eller senare vinna.

Inaktiv

Ähh vänta 3 år så kommer du kunna köpa en HDDVD/Bluray combi spelare på Ica maxi för en tusenlapp sen kommer folk skita fullständigt i om det är bluray eller hddvd typ som dvd+-

Inaktiv

jovars,
fast det bästa vore att ett system tog över,
så slapp folk tveka på om dom ska köpa det ena eller det andra.

och då lär spelaren bli ännu billigare eftersom den slipper hantera 2 olika format.

Medlem

Stor chans att MS skulle stöda Sonys format


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

om blu ray tar över så har dom liksom inget val.
tar blu ray över då vill liksom ingen köpa en hd dvd.
och ms vill ju tydligen inte ha hd dvd i 360, så då kan dom lika bra lägga ner det.

och vem vet, du kanske sväljer tungan du sträcker ut Yonas om det verkligen händer att ms börjar göra bluray.

du ska veta att nuförtiden finns det inget som förvånar längre.

Inaktiv
Skrivet av yonaz:

Stor chans att MS skulle stöda Sonys format

Chansen är inte bara stor utan om blu-ray vinner kriget så kommer det garanterat komma en blu spelare till 360.
Microsoft är har inget direkt att förlora på att släppa en bluray spelare, den kommer endast att användas för att se film på och utöka 360s media egenskaper och MS kommer stödja det format som är störst.

Tror mer på en HD-dvd/Blu kombo eftersom det skulle särskilja dem mer från PS3an, den kommer ju aldrig att spela upp HD-dvd så.

Medlem

Vad jag är intresserad av är vilket format som kommer att få de billigaste brännarna och media till dessa.

Inaktiv

kriget är iaf spännande,
och det där med att bluray redan har vunnit som jag citerade från en tidning kan man nog ta med en nypa salt.
det lär nog dröja 1 år till innan nån tagit över.

hur det är nu har man faktiskt ingen aning om om man ska vara ärlig.

tycker bara det är konstigt att ms inte släpper en 360 med hd dvd inbyggd.

det fanns ju 360 core och den var utan hd.
och det finns 360 premium med hd.

och snart 360 elite med stor hd och hdmi uttag,
men ingen 360 med hd dvd inbyggd,

bara en fristående hd dvd att köpa till 360.
den fristående hd dvdn kostar cirka 1800 på media markt.

hade den vart inbyggd i 360n då hade förmodligen den 360 versionen kostat cirka 1000 kr mer än premium.

12
Skriv svar