Lite frågor a.n.g 360

Medlem
Lite frågor a.n.g 360

Hej hopp!

Jag undrar om man kan ha MSN på 360 går det? kan man surfa runt på internet som man kan på en dator som att vara här inne på FZ eller någt liknande??

I så fall så åker datan ut!

Ha de gött!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Hej hopp!

Jag undrar om man kan ha MSN på 360 går det? kan man surfa runt på internet som man kan på en dator som att vara här inne på FZ eller någt liknande??

I så fall så åker datan ut!

Ha de gött!

Ja, du kan logga in på MSN med den mailen du registrerar ditt Xbox Live-konto med. Nej, du kan inte surfa med 360 då det än så länge inte finns någon webbläsare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Men det är en väldigt hög åldersgräns på MSN där, ca. 18-20 år minst. Om du inte är över 18 år så rekommenderar jag dig att du skapar ett nytt hotmail konto och ljug om ditt födelsedatum. Sedan kan du registrera dig på Xbox. Annars är det helt kört, själv kan jag inte byta mitt MSN konto, så jag kommer nog aldrig kunna använda MSN på 360'n.. om inte MS fixar det då..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

kommer det komma en weblässare så småningom då?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

kommer det komma en weblässare så småningom då?

Mycket möjligt, ja.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

najs!:D tack för tipset WaltX!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jag är inte alls säker, men jag troor att du kommer få välja mellan "Vuxen account" och "Barn account", då ,åste du välja "Vuxen account" också för att kunna använda MSN. Jag själv kommer inte alls ihåg om det här ens fanns, men jag har hört andra prata om det.

Ville bara säkra dig om det också ifall du får frågan att välja något av alternativen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om man registrerar sin liveprofil med en msn-profil under 18 så blir det automatiskt child-acc.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Och inte nog med det, man kan ALDRIG byta sin mail sen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det sjuka är, varför kan då "barn" använda MSN på datorn men inte på boxen? Vad är skillnaden? Microsoft äger både Windows och Xbox, men har helt olika åldersgränser, det förstår jag bara inte.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Du, det undrar jag med och säkert många andra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Men om jag nu sitter på msn med min 360 kan jag då snacka med andra som sitter på datorer?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Men om jag nu sitter på msn med min 360 kan jag då snacka med andra som sitter på datorer?

Det tror jag säkert att du kan, men är inte 100% säker då jag själv inte har haft tillgång till MSN på boxen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan inte se vitsen med MSN på 360 såvida du inte kan använda den mot PC-användare. Så rent spontant så skulle jag säga att det funkar, annars är det ju bara skit att ha.

Medlem

MSN på 360 är samma MSN som man kör på PC så ja dom som sitter uppkopplade på MSN på sin PC eller MOBIL eller vad man nu kan sitta uppkopplad med syns i 360 MSN..

dock är det ganska osmidigt att hålla på "chatta" med nån med xboxen då det tar sån tid att skriva medelanden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det kommer ju ett mini tangentbord som man fäster under kontrollen Hoppas att åldersgränsen försvinner innan dess, det är ju bara löjligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

tar lång tid att skriva medelanden på msn på 360 ?

går det inte att använda tangentbord att chatta med på 360 msn ?

hade tangentbord när man skrev medelanden till andra 360 polare så då borde väl tangentbord funka med 360 msn ?

Jee
Medlem

Har aldrig tänkt på detta men om USB-tangentbord fungerar på 360 så borde det ju fungera i msn.


signatur

Eller inte?

Medlem

japp det funkar fin fint med tangentbord. Använde msn ett tag men efter som man spelade. Så blev det ganska jobbigt och sitta och skriva till personer så jag struntade i msn på 360.

Medlem

självklart går det om man har tangentbord, var lite otydlig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av USF-BH:

kommer det komma en weblässare så småningom då?

Det är flera linux-projekt på gång till 360n, så fort de släpps en public-version så kommer man kunna surfa.

Inaktiv
1
Skriv svar