Födelsedagspresent till lillebror

Inaktiv
Födelsedagspresent till lillebror

Min lillebror fyller 6 år nästa månad och jag har tänkt köpa ett Xbox 360-spel. Men jag har inte haft 360 så himla länge och därför behöver jag lite tips på bra spel. Han gillar action och sånt där.

Jag har hört att Gears of war är kanon, kan det vara nåt tro? Far Cry har han sagt själv att han vill ha, men är det verkligen lämpligt för en 6-åring, med tanke på det grova språket som det sägs innehålla?

Kom med förslag!

Inaktiv

Condemned är bra för en 6-åring. Det finns en massa skumma gubbar i spelet, och din lillebror behöver lära sig hur världen fungerar. Kommer en knarkade emot dig: BAM! Du måste slå honom med ett lysrör. Så är det bara.

Inaktiv

Condemned, tack jag ska kolla in det. Om spelet är pedagogiskt och lärorikt är det ett stort plus.

Youtube-proffs

My god. Har en känsla av att jag kommer bli rånad av din lillebror i framtiden .


signatur

Calle säger att jag är influencer

Jee
Medlem

Erm. Glöm inte kolla den rekommenderade åldern för spelen.
Gears of War och Condemned = 18 år.


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Skrivet av Jee:

Erm. Glöm inte kolla den rekommenderade åldern för spelen.
Gears of War och Condemned = 18 år.

Precis, det är ju bara rekommendationer.

Medlem

Nja.. 6 åring.. Gears of War.. passar inte ihop tycker jag. Gears of War är ett av de blodigaste spelen på marknaden. Men det är ett svinbra spel! Mer kan jag inte säga, det är ditt ansvar..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

känns som det dykt upp användare på senaste tiden som bara finns för att ställa konstiga frågor och provocera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Exakt, spel som Gears of War, Condemned och Far Cry känns alldeles för "grova" för en 6-åring. Det enda som skulle kunna räknas som actionspel för barn i den ålder, som jag kan komma att tänka på, är #Lego Star Wars II: The Original Trilogy (3+).

Kolla in den här sidan för (360-)spel med åldersgränsen 3+, eller den här för 7+.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Köp han lite live points, finns många bra spel för yngre på live arcade. Marble Blast Ultra, Heavy Weapon, Fable of Wik m.m. Worms kan ju också vara roligt.

Köp han 2 kort med live points (totalt 4200) så har han råd med 5 fullpris arkad-spel.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Håller med om att gears of War är alldeles för blodigt och rått för en 6-åring.
Köp hellre Lego Star Wars om han gillar att skjuta.
Annars kan du kolla in Viva Piñata. Inget action men roligt och mkt att göra.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv

Jag har bestämt mig för att köpa Lego Starwars II och sen köper jag GTA IV som julklapp till honom senare i år.

Tack för hjälpen!

Medlem

Säker på att du vill ge GTA IV till din 6-åriga lillebror? ;p Våldsammare spel får du nog leta efter.

Medlem

^-- Manhunt 1 och förhoppningsvis manhunt 2. Detta är ett måste för alla under 10 år.

Medlem

Ge honom Kameo.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Kalasboxen:

Jag har bestämt mig för att köpa Lego Starwars II och sen köper jag GTA IV som julklapp till honom senare i år.

Tack för hjälpen!

Förlåt, men jag skrattade faktiskt högljutt när jag läste detta. Starkare kontrast mellan spel får man verkligen leta efter.

EDIT: Såg att ni har skämtat runt lite. Garvar fortfarande när jag läser ovanstående quote.

Inaktiv

Varför har jag en känsla av att han köper spel lika mycket till sin 6-åriga lillebror som sig själv?

Men om du vill ha passande spel till din lillebror kan jag stärka förslagen som redan nämnts i form av Kameo, Viva Piñata (som jag fortfarande spelar ) eller Lego Star Wars II (som min 6-åriga kusin blev väldigt förtjust i).

Vill du ha ett spel som säkert passar din brorsa för hans ålder men som inte jag kan rekommenderar kan du ta en titt på Bilar eller ett annat licensspel gjort för att tjäna pengar på en barnfilm.

Kom nu ihåg att födelsedagar är som julen: det handlar inte om vad man får, utan vad man ger. Och du vill inte ge ditt syskon mardrömmar eller en dålig förebild, eller hur?

Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:

Condemned är bra för en 6-åring. Det finns en massa skumma gubbar i spelet, och din lillebror behöver lära sig hur världen fungerar. Kommer en knarkade emot dig: BAM! Du måste slå honom med ett lysrör. Så är det bara.

Hahahaha.. Klockrent.. Kan inte sluta skratta!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Köp han lite live points, finns många bra spel för yngre på live arcade. Marble Blast Ultra, Heavy Weapon, Fable of Wik m.m. Worms kan ju också vara roligt.

Köp han 2 kort med live points (totalt 4200) så har han råd med 5 fullpris arkad-spel.

Av förslagen som har dykt upp tycker jag nog att Zelaxes är det bästa och mest genomtänkta.

1
Skriv svar