Xbox 360 - nya lufthål?

Inaktiv
Xbox 360 - nya lufthål?

Hej. Min 360 blir riktigt varm. Det stör mig. Mest eftersom temperaturen i mitt rum höjs. Det är ett rätt litet rum, och om jag spelar i flera timmar så blir det 25 grader varmt när jag ska lägga mig. Jobbigt.

Så jag undrar, kan jag förbättra ventilationen? Kanske genom att borra nya ventilationshål? De finns ju redan på konsolens tak. Jag kanske skulle ta en 3mm borr och göra några till? Om man är försiktig alltså.

Så vad tycker ni? Räcker 3mm tror ni? En annan sak: tror ni att extra ventilationshål är en fördel eller nackdel om man säljer konsolen? Jag skulle då se det som en fördel, iallafall om borrningen är proffsigt gjord.

Medlem

jag har nyligen repat min xbox efte att det pajjade pga överhettning bla.

några tipps för mindre värme som jag har provat och som har hjälpt är att öppna hela skiten ta bort kylflänsarna och ta bort kylpasta och sätt dit på nytt arctic silver 5.
sen har jag dessutom klippt sönder plasten på baksidan där lufthålen är så det är direkt metalhöljet under med hålen i.
Sen kan man köra utan dom här grå sidoplattorna så blir det mindre luftmotstånd den vägen.
har du konsolen liggandes så sätt en bok under eller nått så det blir utrymme för hålen på undersidan att dra in luft ifrån.

efter min reparation av xboxen så går det BETYDLIGT kyligare, stor anledning är dock att jag monterade om kylflänsarna, tog bort X-formade clipsen under och satte skruvar.
Sen så var kärnorna kladdade med överdrivet mycket pasta, tog bort och satte bara litet tunt lager pasta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur i hela friden skulle fler ventilationshål hjälpa dig att få svalare i rummet?
Maskinen kommer ju fortfarande generera exakt lika mycket värme som tidigare.

Och om du börjar borra ventilationshål i den så ere bara o fetglömma garantin som du (med all säkerhet) kommer att behöva utnyttja förr eller senare.

Öppna ett fönster istället, alternativt dörren till resten av huset om du inte har något fönster i rummet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

En 360 ska bli varm, så länge den står fritt och inte instängd så ska den klara, jag spelade med min 360 förra sommaren när det var riktigt hett och jag hade inte problem trots att den var väldigt varm men so what.. detta är ingen Wii direkt.

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Öppna ett fönster istället, alternativt dörren till resten av huset om du inte har något fönster i rummet.

Men då kommer ju spindlar in i huset. Jag är rädd för spindlar. Inte nyckelpigor, men spindlar.

Medlem
Skrivet av LittleWillyFromPhilly:
Skrivet av Zymac:

Öppna ett fönster istället, alternativt dörren till resten av huset om du inte har något fönster i rummet.

Men då kommer ju spindlar in i huset. Jag är rädd för spindlar. Inte nyckelpigor, men spindlar.

Skaffa myggnät, det stoppar spindlar också.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vart bor du?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Öppna fönstret. Jag brukar ha 30 grader i mitt rum om jag spelar 360. Bara 21 just nu, sköönt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Bara jag som har det svårt att tro att det är x-boxen som är skyldig till värmen i rummet? Snarare spelaren som alstrar värmen skulle jag tro


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Har man en stor plasma-/LCD-skärm så bidrar den väldigt mycket till att värmen höjs i rummet

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har man en stor plasma-/LCD-skärm så bidrar den väldigt mycket till att värmen höjs i rummet

Jupp. Men den är ju på om man spelar 360, så därför är det konsolens fel.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ibland blir det så kallt när jag ska sova att jag sätter på min 360. Den funkar bättre än ett element!

Inaktiv

Nu har jag borrat hål i min 360. Problemet är dock: nu visslar den! Jättestörande!
:evil:

Medlem

Du är inte så jätte smart eller hur. Sen behöver du inte skapa en ny tråd för att du inte får något på garantin.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=67548 <-- varför köpte du inte en sådan här istället?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=67548 <-- varför köpte du inte en sådan här istället?

Den där är inte alls bra, den har förstört MÅNGA 360n.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

på vilket sätt har den förstört konsoler, är det inte meningen det ska bli svalare i maskinen ?

jag har läst massor med trådar med folk som har den där (tror jag det är den modellen) som det funkar kanon för, dock så kanske den låter illa hehe.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är inte säker på om det var just den där modellen. Men isåfall var det en annan kylare som ser precis likadan ut som många har haft problem med. Jag vet inte riktigt vad problemet var men jag har för mig att boxen blev ännu mer överhettad än vad den redan var.

Edit: Den hr var det http://www.webhallen.com/prod.php?id=67544


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

För att den drar extra ström från USB porten och i värsta fall har den sabbat 360n, sök på intercooler på xbox forumen så får ni se.

Inaktiv

Intercooler? Det är som min farbror alltid sagt, man skall icke stoppa saker där de ej hör hemma. Fast han snackade naturligtvis om nåt annat...

Medlem

Hahaha seriöst Willy dina inlägg är ju inte de mest seriösa

Medlem

va rolig du kan va då..

Medlem

Haha, ja Willy är ett riktigt forumtroll. Men jag tycker inläggen är charmerande, om än lite spammiga.

Medlem

E det ingen som bor i en skön o sval källere som jag??:P


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

E det ingen som bor i en skön o sval källere som jag??:P

I wish. Själv bor man i ett litet trångt utrymme högst upp i lägenheten. På sommaren blir det alldeles för varmt för att kunna vistas i rummet under normala timmar och på vintern är det tvärtom, alldeles för kallt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar