Forza Motorsport 2

Youtube-proffs
Forza Motorsport 2

Blev lite förvånad och chockad över att ingen har startat en tråd angående Forza Motorsport 2!
Tänkte att jag kunde köra igång en.

Well, upplevelsen är .. va ska jag säga? det är som en frälsning för mig som gillar realistiska spel.

Att köra igång med en 207 RC var roligt, att man kunde styla den va roligt, sjukt mycket man kan göra för att göra den snygg, dekaler, färger, you name it, allt fanns med!

Men när jag såg hur mycket man kunde trimma bilen, med alla sorters saker gav mig dock gåshud! Trimmade 207an lite och gav mig senare på en Renault Clio Sport V6 och den trimmade jag så mycket att man inte ens kunde köra skiten.. den spann loss i varenda kurva och flög av vägen.

Vilket gjorde att jag inte bara köpte trimdelar, utan köpte de bästa inom däck, bromsar och diverse fjädrar. Samt en efterlängtad vinge (som jag totalt glömt av).

Detta gjorde att bilen blev körduglig, men inte helt och hållet, den hade sina nackdelar fortfarande, kunde inte riktigt pressa på så mycket som jag ville i kurvorna utan att bli omkörd på kuppen när jag slira loss.

Och eftersom allt ja köpte var grymt dyrt och uberalles gjorde att jag kunde finjustera dom innan varje tävling, vilket gjorde att jag fick mer och mer kräm ur bilen och ur kurvorna, jag sänkte tex lufttrycket i bakdäcken lite vilket gav dom småt t bättre grepp! Men till slut så blev det en riktigt tävlingsbil och jag kunde klå nåra ferraris, en och annan corvette and so on.

Att jag sedan hade 300+ bilar till att göra detta med, gav mig en sån känsla i magen, den känslan har jag inte haft sedan jag spelade doom 1 när jag var 8 år.

Detta spelet är underbart med andra ord. Jag kör med ratt men sitter just nu lite obekvämt i min soffa, vilket betyder att jag måste köpa en annordning till min fåtölj och sättta mig lite mer bekvämt!

Varenda bil känns annorlunda och när man väl lär känna bilen så blir den ens lilla ögonsten, och varenda repa man gör på den gjort ont rakt in i själen.

Ska kanske sälja min mega fina clio på auktion, men jag vet inte, jag kanske borde behålla den för att inte se den blir sönderkörd av någon 13årig pojke på en raksträcka?

Ett underbart spel helt enkelt, är jag ensam om att tycka det?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Jag har bara precis börjar spela, nybörjar serien än så länge.. Men ja det är sjukt roligt.. Så jävla nice med skador på bilen

Köpte själv Saab som första bil

Medlem

Blev inte så imponerad av demon. Blir att köpa Dirt istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

demot är typ 0,5 % av hela spelet

Medlem
Skrivet av Efraim:

demot är typ 0,5 % av hela spelet

Första intrycket är ändå vuktigast.

Själv ska man också köpa DiRT istället nu i helgen


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Förstår vad du menar Polish.
Min lilla Golf GTI börjar bli trimmad o fin, har dock helt glömt bort att skaffa bättre däck!. Den är verkligen min ögonsten.
Varje gång jag startar Forza så bara måste jag måla och styla om den lite, eftersom jag kommer på nya idéer om hur den ska se ut.
Så just nu kan jag inte se mig ens köra nått annat än den, men man blir väl tvungen vartefter.

Älskar detta spel enormt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vilka monster bilarna blir när man maxat allt trim på dem.
Äckligt roligt att testköra, med ms ratt och alla hjälpmedel avslagna.
Ligger över 350km/h med en skyline och känner minsta detalj i vägen och hur bilen rör sig.
Känslan i spelet + ms ratten är det bästa jag någonsin testat med ratt, både i och utanför arkadhallarna.

Jag kommer även skaffa DiRT självklart då det kommer. Är ett helt annan typ av bilspel. Mer arkad, men så jävla skoj med rally!
Har väntat länge på ett nytt bra rallyspel sedan RalliSport2 till xbox. DiRT verkar kunna leverera det med!

Mycket rattar i sommar som sagt..

Medlem

Jag förhandsboka spelet i december hos cdon. Sålde xboxen i våras och tänkte inte mer på det. Och i fredags kom ett mail från cdon där de meddela att spelet är skickat. Humm tänkte jag. Ok. Hörde ett duns i brevinkastet kort där på och där ligger spelet! Snabb leverans eller? Första funderingen var. Jaha, det är snart semester och får la sälja av spelet. Dagen efter när jag vakna fundera jag lite på det till. Efter första koppen kaffe stack jag till Media Markt och köpte en ny xbox. Jag är nu sjukt nöjd kan jag säga. jag har dock förträngt vad jag köpte för första bil. Mitt mål var att få tag i en Volvo S60R. Den bilen har jag tunat till högsta klass B. Vilket är perfekt. Har lirat en del på Live med den och den är helt underbar att köra. Första bilspelet någonsin där motorljudet låter som en Volvo! Har nämligen en S60 själv.


signatur

Allvarligt talat!

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Själv ska man också köpa DiRT istället nu i helgen

avensjuk är man då inte iaf

det som jag tyckte va riktigt fränt när jag satt och trimma en bil var att man kan konventera dom til FWD AWD eller RWD:up:

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Efraim:

demot är typ 0,5 % av hela spelet

Första intrycket är ändå vuktigast.

Själv ska man också köpa DiRT istället nu i helgen

Knappast smaken är som baken.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Så med andra ord är det värt pengarna? man är det värt pengarna att köpa en ratt också?

Medlem
Skrivet av F_ready:

Så med andra ord är det värt pengarna? man är det värt pengarna att köpa en ratt också?

Undrar jag med. 1299:- är inte lite..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av F_ready:

Så med andra ord är det värt pengarna? man är det värt pengarna att köpa en ratt också?

Undrar jag med. 1299:- är inte lite..

Jodå, om du jämför med Logitech G25. Men det är ju inget skräp precis så... svårt att säga egentligen.

Det här spelet är riktigt bra. Men för mig gäller fortfarande Dirt... absolut. Jag har haft svårt för att komma in i såna här banracingspel. :/ Tycker det känns trist efter ett tag när man kört flera varv på samma bana.

Rally är ju mycket mer omväxlande omgivningar, inte samma bana hela tiden utan oftast enbart A till B-race. Dessutom så finns där en bättre skademodell också.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av F_ready:

Så med andra ord är det värt pengarna? man är det värt pengarna att köpa en ratt också?

Undrar jag med. 1299:- är inte lite..

En rätt förhöjer nästan alltid känslan, spelar ingen roll ifall den kostar 200kr eller 1500kr. Sen är det väl rätt självklart att ju dyrar de är, desto bättre är de. Men om det är värt det extra pengarna kan nog ingen annan än du själv svara på.

Äger ingen ratt till 360, men jag har smålirat GTR2 på datorn med min gamla ThrustMaster 360 Modena Force GT Racing Wheel (kostade runt 500-lappen när jag köpte den för ett par år sedan) och jag kan säga att känslan verkligen blir en helt annan med ratt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

pengarna jag lade på ms ratten ångrar jag inte.
länge sedan man spelade spel och bara satt och flinade som ett fån
nästan löjligt kul

den håller verkligen hög standard, robust och känns bra.
feedbacken är mkt bra, speciellt i forza2, men funkar mkt bra i DiRT med.

Medlem
Skrivet av Efraim:

pengarna jag lade på ms ratten ångrar jag inte.
länge sedan man spelade spel och bara satt och flinade som ett fån
nästan löjligt kul

den håller verkligen hög standard, robust och känns bra.
feedbacken är mkt bra, speciellt i forza2, men funkar mkt bra i DiRT med.

Jag har hört att det är problem med ratten i DiRT..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Kort och enkelt sagt. [i]Känslan blir inte rätt utan ratt.[/i] ^^

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Efraim:

pengarna jag lade på ms ratten ångrar jag inte.
länge sedan man spelade spel och bara satt och flinade som ett fån
nästan löjligt kul

den håller verkligen hög standard, robust och känns bra.
feedbacken är mkt bra, speciellt i forza2, men funkar mkt bra i DiRT med.

Jag har hört att det är problem med ratten i DiRT..

Jag tyckte det var lite halvvingligt i början jag med. Men ökade på steering linearity har jag för mig. Då vart det bättre.

I Forza2 går det inte ens ändra på något, men där har de lyckats få till det till 100%. I DiRT är det mer upp till en själv att ställa in det som man vill. Troligtvis för att MS egna rattexperter varit med i DiRT´s utveckling på rattdelen.
Med lite pill går allt

Tycker man verkligen känner av hopp och studs osv så bra med ratten. Känns gött och flyga fram över gruset.

Medlem

Har ratten någon skak-funktion? (Microsoft ratten)


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Har ratten någon skak-funktion? (Microsoft ratten)

Ja

Medlem

Den använder sig av Force Feedback om man kopplar in strömkabeln.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Den använder sig av Force Feedback om man kopplar in strömkabeln.

Inte annars?

Jag har planerat att köpa ratten, forza 2, dirt och hemskt gärna en sån här

[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331916]

http://www.glop.org/gamercard/card/pheanics-forumgames.png


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem
Skrivet av pheanics:
Skrivet av Zelaxe:

Den använder sig av Force Feedback om man kopplar in strömkabeln.

Inte annars?

Jag har planerat att köpa ratten, forza 2, dirt och hemskt gärna en sån här

[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331916]

http://www.glop.org/gamercard/card/pheanics-forumgames.png

Omg! Haha Hade ingen aning om att man kunde köpa en sådan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så ska det låta, då får du en riktig racing-upplevelse!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag hoppas på att komma så nära arkadhall det går. soffan funkar inte riktigt :/

Men force feedback funkar inte alls utan strömkabel i MS-Ratten?


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

Går kanske, men batterierna skulle ju ta slut tokfort då :\


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Forza I är ett ok spel. Inget mer. Det är rätt kul i början då körkänslan är svårslagen, men efter ett tag tröttnar man. Bilspel liskom. Orka. Forza II köper jag inte förän det går att få tag på för en billig peng. 300kr vore ett vettigt pris. Begagnat eller ej.

Medlem

Köpte spelet i måndags. Ûber tråkigt. Ingen fart alls i spelet då man måste sakta ner till 40km/h i en kurva. Usch nej, NFS för mig.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Köpte spelet i måndags. Ûber tråkigt. Ingen fart alls i spelet då man måste sakta ner till 40km/h i en kurva. Usch nej, NFS för mig.

Ja du, det kanske beror på att Forza är en simulator medans NFS är arkad. Skulle vilja se dig ta en hårnålskurva i 200km/h

Medlem

Ja. Precis, jag gillar mer arkad liknande spelen. Vill man köra realistiskt kan man lika väl köra i verkliga livet.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar