Medlem
Manhunt 2

Var tvungen att ladda hem den ocensurerade kopian av spelet och testa om det verkligen var så mycket att tjafsa om....

Men måste säga att jag tyckte om manhunt 1(hur sjukt det än låter). Och tvåan var faktiskt sämre rent allmänt än ettan... styrning, grafik, ljud(fattades ljud överallt och var helt offsync). Så jag undrar om det är någon som kört den fulla censurerade version och har märkt dessa brister där också? Plus storyn är helt jävla flippad och konstig(inte på ett bra sätt, jävligt osammanhängande osv.)

För hur fan kan de göra tvåan sämre än ettan som släpptes för år sen, det är ju rockstar vi pratar om -.-

Medlem

Hoppas verkligen att detta har att göra med att den ocensurerade versionen var i princip beta!!

Medlem

Samtidigt är det vel inte Rockstars "Huvudteam". Dem lär ju jobba på GTA4. Vad jag vet har Rockstars spel utanför GTA serien aldrig varit något att hurra för.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag hurrar mer för dom! The Warriors var mer stämningsfullt och faktiskt bättre än vad något GTA hittills varit.

Manhunt har jag dock aldrig spelat. Bully vet ja ej om det var huvudteamet som gjorde, men även det var väldigt roligt och stämningsfullt.

Anledningen till att jag använder ordet stämningsfullt två gånger är för att GTA inte är det, och det är jäkla viktigt i spel. Jag gillar GTA, men av andra anledningar.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Dom kommer iaf med intressanta idéer på allt dom släpper. Anledningen till att jag skrev "Vad jag vet" är att jag aldrig direkt spelat några Rockstar spel utanför GTA serien. På grund av att jag alltid varit en PC spelare.

Jag tycker Manhunt är intressant, det är skräckfyllt och omoraliskt, precis som massor utav skräckfilmer som får visas. Men bara för att man trycker på knappen som slår ihjäl gubben istället för att trycka på knappen som startar filmen är det tydligen en helt annan sak.

Rockstar ska stå på sig, kom med udda och äckliga idéer.

P.S. Jag tycker absolut GTA har en underbar stämning, det är ju en av seriens verkliga höjdare (iaf Vice City och San Andreas). Mellan sekvenserna får verkligen en att känna sig som att man är personen i fråga och stilen sitter klockrent och radiokanalerna spelar rätt musik som bakas in i den korrekta världen dom skapat. Jag tror anledningen till att du kanske inte känner samma stämning i GTA är att dom baserar sig på något verkligt och vanligt, någon vi kanske redan är ganska vana vid, till skillnad ifrån Bully och Manhunt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Njae, anledningen är mest att jag inte bor i USA och att jag är född på 90-talet. Miljöerna, händelserna och musiken placerar inte mig någon annanstans egentligen. Det var väl Vice city isåfall som gav en någorlunda stämning. Jag tror även att Bully hade varit dubbelt så kul om jag hade gått i skolan i USA.

The Warriors hittar man på Ginza för 150 spänn. Serveras med en kompis, gärna när det är mörkt ute. Det är nog det enda spelet där jag har blivit lite skrämd av mig själv vad man är kapabel till. Även om det bara är ett spel.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Så farligt var väl inte The Warriors? Bara en massa 'boppande' Bara vissa i storymode som dör, så att säga, annars är det väl bara en massa nerslagningar, något som egentligen är mycket mildare än swat-spelen o R6 spelen o all annan fps där man Skjuter ner människor...

Men visst, riktigt skoj spel, även om jag inte direkt såg någon anledning att fortsätta spela efter story mode är slut, för att samla poäng o unlocks (förutom att köra om vissa banor och 'förbättra' min fina Amazon-gäng .. )

Medlem

Farligt och farligt, i Warriors går man ju och brutalt misshandlar folk varav många troligen dör av det, och man har skitkul.

När jag och min kompis körde det för andra gången tänkte jag plötsligt på hur omotiverat och orättvist våldet är. Jag har spelat alla GTA-spel, och även om jag har dödat för skojs skull betydligt mer där, så har jag aldrig reflekterat över det.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

1
Skriv svar