Ps3 dax imorn, 60 gig eller 40 gig är frågan, påverka mig nu !

Inaktiv
Ps3 dax imorn, 60 gig eller 40 gig är frågan, påverka mig nu !

står i valet och kvalet på vilken ps3 man ska ta.

på game kostar den billiga cirka 4.500 och den dyra cirka 5.500.

är inte så intresserad av gammla ps2 spel.
förutom då twisted metall om det funkar på ps3 det är det enda ps2 spel man vill ha isåfall.

mindre hd på den billiga. inga problem bara att byta hd om det behövs.

mindre antal usb uttag, inga problem går ju att ansluta usb hub.

så nu vill man bli bombad med för eller emot att köpa den dyra eller billiga maskinen.

ni har 1 dag på er att påverka. imorn är det försent

Inaktiv

jag håller mig till det jag sa tidigare, du får inte köpa en ps3a.
barn ska inte leka med eld

men annars, 60gig

Medlem

60gig om du ska ladda ner mycket saker från psn samt att vissa spel gör en fil som tar ganska mycket plats.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

barn kan leka med eld om dom har en spann vatten bredvid sig,
så det är nog lugnt

Medlem

Värst är ju alltid bäst!

Sån är jag iallafall.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

60gig om du ska ladda ner mycket saker från psn samt att vissa spel gör en fil som tar ganska mycket plats.

det där var intressant,
om nu vissa spel gör en fil och när man väl slutat lira det spelet och säljer eller byter bort det då ligger filen kvar och tar plats.

går det att deleta såna filer på nåt sätt ?

eller är det så att man får formatera ps3 s hd så som man gör med en pc ibland ?

Inaktiv
Skrivet av Vantskruv:

Värst är ju alltid bäst!

Sån är jag iallafall.

jo faktiskt så börjar man luta åt det hållet en aning.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Night Hawk:

60gig om du ska ladda ner mycket saker från psn samt att vissa spel gör en fil som tar ganska mycket plats.

det där var intressant,
om nu vissa spel gör en fil och när man väl slutat lira det spelet och säljer eller byter bort det då ligger filen kvar och tar plats.

går det att deleta såna filer på nåt sätt ?

eller är det så att man får formatera ps3 s hd så som man gör med en pc ibland ?

Tror dom filerna heter system fil, jo man kan ta bort dom. Dom finns i save mappen eller vad den heter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dom flesta spel genererar ju alltid en chache fil, som kan variera i storlek, allt ifrån några kilobyte till många gigabyte,

4 usb portar är bra att ha om man lyckas köra slut på batteriet i 4 handkontroller samtidigt

Om du tänkt köra mkt musik och film från hårddisk, så tycker jag att 60 gig inte räcker alls, Men Ps3an har inga problem att känna igen externa hårddiskar,

Nu vet jag inte riktigt vart jag vill komma med de här, men jag skulle säga att bakåtkompatibiliteten med ps2 är den enda frågan som avgör. usb och hårddisk kan du uppgradera lätt, och då få mer än 60 gig versionen och ändå hålla ett lägre pris.

Inaktiv

jo, och bakåt kombilateten behöver jag inte.

hade man viljat ha det då hade det givetvis blivit 60 gigarn,
men nu är man förmodligen osäker tills imorn hur man gör.. lol

Medlem

skulle valt den billigare, det är trotts allt en nyare version och PS2 stödet behöver man inte, och jag är ganska säker på att 40GB räcker.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

hur många olika bundles till ps3 finns det i sverige i nuläget och vilka spel innehåller dom.

läser också nåt intressant på webhallens ps3 specs.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80650

Hur skiljer sig denna utgåva jämfört med 60 GB-modellen?

Något tystare(!). Maskinen utvecklar mindre värme vilket gör att kylningen inte behöver jobba llika hårt.

så 40 gigs ps3 versionen är svalare och tystare ?

det var mer än vad jag visste,

då är det ju trots allt intressant med 40 gigs versionen ändå.

Medlem

är du inte intresserad av playstation 2 spel så finns egentligen ingen anledning att köpa 60gigaren.
usb bortarna klarar du dig utan, minnesplatsen lika så, och du kan ju alltid köpa ny hårddisk om det skulle behövas.

jag har laddat ner ganska mycket och haft min i några månader och har väl kanske 20gb kvar på min 60gb. du kan väl helt enkelt inte spara på alla demos och trailers som jag gör:P


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

mjo en del sparar man på.

men utrymmet på hd blir ju aldrig ett problem när man kan byta hd själv.
och det där som man lästa på webhallens kommentar om 40gigarn att den är ju ny och skall vara svalare och tystare.

svalare är väl kanske bra att den är, men kan den bli så mycke tystare, för 60 gigarn väsnas väl inte nåt direkt.

Inaktiv
Skrivet av F3D:

jag håller mig till det jag sa tidigare, du får inte köpa en ps3a.
barn ska inte leka med eld

men annars, 60gig

har iaf god lust att köpa 40 gigarn bara för att F3D vill att man ska köpa 60 versionen

Medlem

Jag hade valt Starter Packetet(60gb) trots allt , dels så kan du spela PS2 även om du inte är intresserad, man veta aldrig :P, två fler usb portar, minneskortsläsare(ganska så behändigt om du har en digital kamera) och 20 gb extra. Du får utöver de två spel och två handkontroller.

(taget ifrån webhallens priser den 10/26)

Motorstorm:
Pris: 449 kr
Resistance - Fall of Man
Pris: 449 kr
Sony - Trådlös Handkontroll
Pris: 449 kr

1347:- rabbat får du om du köper Starter Packetet

5890 kr - 1347 = 4543 kr för den "bästa" basenheten är en jävligt bra deal, så du tjänar på att köpa Starter Packetet

Sen är de en annan deal att du får vänta några dagar samt betala frakten

http://www.webhallen.com/prod.php?id=78776

Inaktiv

Nu är det iaf klart,
gick till EB games och fick 3000 för min 360 elite där.
och så tog man med sig PS3 starter pack 60 gigarn för 5400 hem.
så man betala bara 2400 för ps3 an och det anser iaf jag vara ett klipp.

speciellt när man får 2 handkontroller och 2 spel med i paketet.
så nu är man minst sagt nöjd

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Nu är det iaf klart,
gick till EB games och fick 3000 för min 360 elite där.
och så tog man med sig PS3 starter pack 60 gigarn för 5400 hem.
så man betala bara 2400 för ps3 an och det anser iaf jag vara ett klipp.

speciellt när man får 2 handkontroller och 2 spel med i paketet.
så nu är man minst sagt nöjd

Hoppas du behåller den nu!
Om nu 360 tarmen börjar tryta igen så köp en ny och byt inte bort din ps3 eller wii mot den.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

hehe nej nu behåller man den.
men har faktiskt lite problem just nu,

det var samma sak när jag hade ps3 i sommras,

den kör på väldigt låg inställning, 576i .

och när man ska in i inställningar och markera vad min tv kan köra så får man inte klart den inställningen för när man ska gå vidare då hamnar man igen i inställningen för olika upplösningar, så man sitter nu med 576i.

man lyckades komma underfund med det i sommras men nu lyckas man inte.

min lcd tv har inte hdmi så jag kör med den andra sladden som hängde med ps3 an.
och kopplat ps3 till Av på tvn med gul röd och vit kontakt.
och det funkar ju men man lyckas inte få ändrat 570i inställningen.

är mer eller mindre säker på att man körde så i sommras också och lyckades då ändra till det min tv kan köra, och det är 108i 720p och 576p.

vet inte riktigt vad man kan ha missat.

eller finns det nån slags annan slags sladd att köpa och koppla till av/ multi out uttaget på ps3an ?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hehe nej nu behåller man den.
men har faktiskt lite problem just nu,

det var samma sak när jag hade ps3 i sommras,

den kör på väldigt låg inställning, 576i .

och när man ska in i inställningar och markera vad min tv kan köra så får man inte klart den inställningen för när man ska gå vidare då hamnar man igen i inställningen för olika upplösningar, så man sitter nu med 576i.

man lyckades komma underfund med det i sommras men nu lyckas man inte.

min lcd tv har inte hdmi så jag kör med den andra sladden som hängde med ps3 an.
och kopplat ps3 till Av på tvn med gul röd och vit kontakt.
och det funkar ju men man lyckas inte få ändrat 570i inställningen.

är mer eller mindre säker på att man körde så i sommras också och lyckades då ändra till det min tv kan köra, och det är 108i 720p och 576p.

vet inte riktigt vad man kan ha missat.

eller finns det nån slags annan slags sladd att köpa och koppla till av/ multi out uttaget på ps3an ?

Det är jag nästan säker på att det inte går med de vanliga sladdarna. Men din tv måste väl ha en DVI-ingång eller något liknande?

Inaktiv

jo tvn har dvi och vga och komponent där 360 satt förut.
och nu när du säger det så har det nog varit en en hdmi-dvi sladd som man använde i sommras.

Medlem

ja röd kul vit är ju vnaliga AV-kablarna, kan inte visa nå "HD upplösning" då inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

hehe jo..

fast om man vill kunna köra ps3 och få ljud även i tvn så får man ju inget ljud genom dvi.

då kanske dom här är bra.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81284
och
http://www.webhallen.com/prod.php?id=69590

Medlem

Jag köpte PS3 igår, och jag kan säga att 60gb paketet med 2 kontroller, resistance och motorstorm lätt är mest PS3 för pengarna. Dock suger Resistance imo

PS. När du handlat får du adda Preed på PSN! Jag har ingen polare med PS3 så måste få upp ett community


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

ps3 an står inkopplad och klar,
men eftersom min lcd tv inte har hdmi uttag så körde jag lite med av kabeln som föjde med,

men det blir bara 576i då och det ser riktigt uselt ut,
så man har beställt
http://www.webhallen.com/prod.php?id=81284
på webhallen och får den på posten förhoppningsvis nu denna veckan som kommer

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 an står inkopplad och klar,
men eftersom min lcd tv inte har hdmi uttag så körde jag lite med av kabeln som föjde med,

men det blir bara 576i då och det ser riktigt uselt ut,
så man har beställt
http://www.webhallen.com/prod.php?id=81284
på webhallen och får den på posten förhoppningsvis nu denna veckan som kommer

Jag spelar på gammal, gammal TV. så är typ ganska likt PS2 Menmen, har inte råd med HDTV. kostade nog med en PS3a


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vad är det för spel som gjorde att du bytte BBB?

Inaktiv
Skrivet av ZereCool:

Vad är det för spel som gjorde att du bytte BBB?

inget spel egentligen just nu, det är spelen som kommer som man ser fram emot.

360 har för mycke fps speciellt krigspel och för lite spel typ kameo.
eftersom man inte gillar krigs spel utan vill ha mer av andra sorters spel så tilltalar ps3s kommande utbud mer, typ ratchet and clank.

det enda man egentligen gillade på 360 var bilspelen och kameo.
sen var det inte så mycke mer.

vet inte vad ni tycker men majoriteten av spelen på 360 är fps och bilspel för det mesta, och en del bra sportspel

finns visserligen tomb raider, viva pinata och kameo men sen så är det lite dött med andra sorters spelstil.

Inaktiv

alla snackar om att 360 är så jävla uber p.g.a. spelutbudet, ja - det finns många spel, men förihelvete hur många av dem är bra? det är såklart en smaksak men det räcker inte som argument att säga att 360n vinner på spelutbudet tbh


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

alla snackar om att 360 är så jävla uber p.g.a. spelutbudet, ja - det finns många spel, men förihelvete hur många av dem är bra? det är såklart en smaksak men det räcker inte som argument att säga att 360n vinner på spelutbudet tbh

Håller med till 100%. Utbudet förändras ju och en spelkonsol har man ju alltid, man bör inte basera ett köp på vilka spela som är ute just då.

Sen om man är som jag har man inte direkt råd att köpa alla spel heller Det är iallafall 5-6 PS3 spel jag vill ha, och jag kommer inte ha råd med alla. Alltså är PS3 utbudet stort nog för mig atm iaf.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar