På väg att köpa ps3. har ett par frågor.

Medlem
På väg att köpa ps3. har ett par frågor.

Hade två frågor jag ville dra upp före jag drog ner och inhandlade mig ett PS3.

Den första är om den billigare 40GB versionen, den har tydligen bara 2 USB portar, det jag undrar är vad dom används till. Utifall det är handkontrollerna som ska in där, skulle vara riktigt tråkigt om man bara fick in 2 handkontroller.

Fråga nummer två är utifall det går att ladda ner speldemos ifrån playstation network och också utifall det är lätt att använda och gratis med playstation network.

Tack på förhand!
Tjingeling

PS. Tips på första spelet skulle vara underbart, har bara råd med ett spel till att börja med och har gärna något som räcker länge, men jag är inte så tagg på multiplayer action och är därför skeptisk på Warhawk. Det som lockar mest just nu är Skate.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Hade två frågor jag ville dra upp före jag drog ner och inhandlade mig ett PS3.

Den första är om den billigare 40GB versionen, den har tydligen bara 2 USB portar, det jag undrar är vad dom används till. Utifall det är handkontrollerna som ska in där, skulle vara riktigt tråkigt om man bara fick in 2 handkontroller.

Fråga nummer två är utifall det går att ladda ner speldemos ifrån playstation network och också utifall det är lätt att använda och gratis med playstation network.

Tack på förhand!
Tjingeling

PS. Tips på första spelet skulle vara underbart, har bara råd med ett spel till att börja med och har gärna något som räcker länge, men jag är inte så tagg på multiplayer action och är därför skeptisk på Warhawk. Det som lockar mest just nu är Skate.

dom används till det som behöver usb anslutning, vad vet jag inte, men nåt är det

och det är inga problem att det bara är 2,
för du kan ju ansluta usb hub till nåt av usb uttagen.
jo det är gratis med playstation network och vad man minns så är det rätt så lätt också.

och jo Skate ska vara riktigt bra.

Medlem

Tror att fler USB-portar än 2 är lite overkill. Det som kan tänkas användas är extern hårddisk, webcam och ratt (det jag kommer på). Headset, kontroller mus/tangentbord går via bluetooth. Men man kan också använda dessa kopplade som USB om man så har och vill.

När det gäller demos är det gratis att ladda ner och PSN network är lätt att använda. Där finns också trailers, spel som går att köpa (t.ex. Warhawk samt lite lättvikts- och retro-spel) samt tillägg till spel (både gratis och kostnad). Att betala på PSN är väldigt enkelt, nästan farligt enkelt då man inte kan hålla sig att trycka på köp knappen. Köpen går t.e.x. via VISA-kort.

Svår att tipsa dig om spel för det beror ju på vilken spelsmak man har. Kolla vilka spel som finns ute nu och sök efter recensioner.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Tror att fler USB-portar än 2 är lite overkill. Det som kan tänkas användas är extern hårddisk, webcam och ratt (det jag kommer på). Headset, kontroller mus/tangentbord går via bluetooth. Men man kan också använda dessa kopplade som USB om man så har och vill.

När det gäller demos är det gratis att ladda ner och PSN network är lätt att använda. Där finns också trailers, spel som går att köpa (t.ex. Warhawk samt lite lättvikts- och retro-spel) samt tillägg till spel (både gratis och kostnad). Att betala på PSN är väldigt enkelt, nästan farligt enkelt då man inte kan hålla sig att trycka på köp knappen. Köpen går t.e.x. via VISA-kort.

Svår att tipsa dig om spel för det beror ju på vilken spelsmak man har. Kolla vilka spel som finns ute nu och sök efter recensioner.

Anledningen till att jag kände jag kunde fråga efter tips var för att jag inte direkt har någon smak, jag gillar allt som spelar bra. Det enda som brukar vara lite svårt att smälta är multiplayer skjutare. Även om jag gillar Multiplayer i almänhet... Tipsa gärna fritt om ditt favoritspel och det du har spelat längst (sånt får man inte reda på i recensioner).

Och tack för hjälpen


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Den enda gången du behöver ha handkontrollerna i USB-portarna är ju när du behöver ladda dem. Trådlöst ftw!
Som sagt tidigare, 2 portar räcker gott och väl. Tänker man skaffa sig mus+tangentbord så kollar man väl endå först på de trådlösa alternativen där också. Frågan är om du ens någon gång kommer använda dem till 100%?
Till spelen nu då. Du verkar vara precis som jag, jag dömer aldrig ut ett spel i en genre som jag igentligen inte tycker om i förväg. Att vara öppen till allt är ju trots allt är väldigt bra egenskap.
Och det är ju det som är så bra med Ps3, för det är ju spel i produktion inom _alla_ genrer. RTS,FPS,MMO,RPG,Puzzle,"Beat ém up" osv.. Tänk tillbaka på alla dina favoritspel du haft genom tiderna, många av titlarna kommer garanterat i en flashig ps3 version också!

Medlem

Köp det där PS3-paketet där det ingår 1 extra handkontroll, Motorstorm och Resistance. Då har du ett kanonspel och ett som är hyffsat kul om man har tråkigt.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Köp det där PS3-paketet där det ingår 1 extra handkontroll, Motorstorm och Resistance. Då har du ett kanonspel och ett som är hyffsat kul om man har tråkigt.

Tror inte det paketet finns i 40gig versionen (iaf inte på webhallen). Funderar på att förboka Assassins Creed bundle som kommer den 15e. Men en extra handkontroll hade ju varit najs, och ett solo singleplayer spel känns ju lite trist när man köpt ny konsol och kompisarna kommer över och vill spela.

EDIT: Kikade runt igen vilka paket som fanns, och istället för ett paket med extra handkontroll och 2 spel har 40 GB versionen ett paket där man får 3 filmer och en "blu-ray dosa".. Var mer intresserad av spelen så känns lite trist. Gievf ett 40gb spel starter pack.

EDIT Igen: Kikade också på ps3 40gb Assassins Creed bundle. Helt värdelöst "erbjudande" då det egentligen bara är en ps3a med Assassins Creed med, inget bättre pris och inget Assassins Creed extramaterial. Trist igen. Och igen, gievf ett bra starterbjudande på 40 gig versionen :S


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tänk på dock att du inte kan spela gamla playstation spel på 40gb-varianten vilket är lite tråkigt, men ifall det inte stör dig något så hoppas jag att du kommer trivas med din ps3a.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tänk på dock att du inte kan spela gamla playstation spel på 40gb-varianten vilket är lite tråkigt, men ifall det inte stör dig något så hoppas jag att du kommer trivas med din ps3a.

Jag ägde aldrig ett PS2 och har därför inga PS2 spel, och jag har svårt att tro att jag skulle spendera pengar på sådana. Tråkigt att dom tog bort det dock bara för att sälja mer PS3 spel. töntigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag ägde aldrig ett PS2 och har därför inga PS2 spel, och jag har svårt att tro att jag skulle spendera pengar på sådana. Tråkigt att dom tog bort det dock bara för att sälja mer PS3 spel. töntigt.

Eller ett smart marknadsbeslut, beroende på hur man ser det.

Medlem

Du tjänar nog i längden iaf på att köpa 60gb paketet. Det kostar 5890 på webhallen.

Ta 40gb versionen och lägg till de 2 spelen och en handkontroll och det blir 5637:-.

Visst, vill du inte ha spelen är det kanske lite onödigt. Jag vet inte. Du kan ju annars byta in eller sälja dom. Personligen skulle jag iaf aldrig köpa en "halv" ps3 till priset av en hel nästan.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Du tjänar nog i längden iaf på att köpa 60gb paketet. Det kostar 5890 på webhallen.

Ta 40gb versionen och lägg till de 2 spelen och en handkontroll och det blir 5637:-.

Visst, vill du inte ha spelen är det kanske lite onödigt. Jag vet inte. Du kan ju annars byta in eller sälja dom. Personligen skulle jag iaf aldrig köpa en "halv" ps3 till priset av en hel nästan.

5890 på webhallen ? det var ju dyrt,

småställen som eb games och game tar bara 5.450 för 60 gigs versionen. samma är det väl för siba och resten av gänget.

Medlem

Det gör dom säkert. Jämförde vara de 2 olika "paketen" på webhallen eftersom det var enklast.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Du tjänar nog i längden iaf på att köpa 60gb paketet. Det kostar 5890 på webhallen.

Ta 40gb versionen och lägg till de 2 spelen och en handkontroll och det blir 5637:-.

Visst, vill du inte ha spelen är det kanske lite onödigt. Jag vet inte. Du kan ju annars byta in eller sälja dom. Personligen skulle jag iaf aldrig köpa en "halv" ps3 till priset av en hel nästan.

Jag har nu inhandlat min PS3a. tack för tipsen! Det blev en vanlig 60gb starterpack med motorstorm, resistance och 2 handkontroller.

PSN nick är Preed

cya on the servers, pewpew!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Där jag köpte mitt ps3 starter pack ( det med två spel och två handkontroller) för 4800 kr sen hadde jag en kupung så blev det 4500 kr. riktigt nöjd.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Jag skulle satsa på en 60 gb för att den är regionsfri ( man kan spela spel eller filmer från t ex usa) så då kan man köpa dom nya spelen från usa innan dom kommer hit.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Fille game lover:

Där jag köpte mitt ps3 starter pack ( det med två spel och två handkontroller) för 4800 kr sen hadde jag en kupung så blev det 4500 kr. riktigt nöjd.

Hur kunde du hitta det så billigt!? import?

Det billigaste jag sett i Sverige är när cdon.com (av alla ställen) hade det för 5199:-.


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem
Skrivet av emartin:
Skrivet av Fille game lover:

Där jag köpte mitt ps3 starter pack ( det med två spel och två handkontroller) för 4800 kr sen hadde jag en kupung så blev det 4500 kr. riktigt nöjd.

Hur kunde du hitta det så billigt!? import?

Det billigaste jag sett i Sverige är när cdon.com (av alla ställen) hade det för 5199:-.

Jag hittade min på Expert i Halmstad det var den näst sista. jag hadde shit tur:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

1
Skriv svar