PS3 som media center

Inaktiv
PS3 som media center

Kan man koppla in tex en USB hårddisk på 500GB i PS3an för att sedan använda WIFI lanet som finns i PS3an för att komma åt hårddisken?

Dvs. att använda min bärbara dator (som även den har trådlöst) för att komma åt ps3an och usb hårddisken och för att då tex föra över en DVD(.img) som ligger på bärbara.

Sedan om det går, går det då att spela upp den img filen på ps3an?


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem

1. Ja, det går att koppla in en USB-hårddisk till PS3:an. Dock måste man formatera hårddisken i FAT32 format, vilket begränsar filernas storlek samt hårddiskens storlek (kom inte ihåg begränsningarna...). Men vad vad jag vet så överskrider oftast en DVD-image begränsningen av filstorleken. Tyvärr.

2. Om du installerar Linux (som kan vara en hel vetenskap för nybörjaren) kan du säkert spela upp image filer. Man får tänka på att det krävs en del arbete...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Nej, du kommer inte att kunna spela upp en dvdrip.

Däremot kan du använda TVersity för att streama bland annat xvid, men några dvdrips har jag inte fått att fungera. HD-film verkar inte gå heller. (självklart är det material jag filmat själv jag spelar upp och inte nåt piratkopierat strunt.)

Medlem

Kan man inte streama HD-material till PS3? Funkar ju till XB360 via TVersity förutsatt att nätverk och dator är snabba nog.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag stremar med TVersity till ps3 och alla filer funkar fint fint..

Medlem

TVersity fungerar perfekt


signatur

i dont know why, But i am known as a liar and a troll. So dont trust me

Medlem

ja kör med Nero MediaHome de funkar kalas .. ! dock inte hd.

Medlem

Fungerar bra med Media Player 11 också, än så länge.

Medlem

Ja, fasiken va glad jag skulle vara om TVersity "funkade" för mig. Kraschar tämligen konstant. Är iof en beta. WinAmps Orb ska vi inte prata om ens, det går inte att starta utan att det kraschar

Orka packa om alla matroska-filer jag har till mp4 >_<

Kör twonky på min linux (gentoo) det fungerar men i stort sett bara för musik. Provade med VLC vilket blir rätt rörigt att köra. Först sätta upp VLC att transcoda filerna och strömma dem till nätet, twonky skickar sedan vidare strömmen till PS3:an. Ska fippla vidare med det där efter jobbet och se vart det slutar.

Medlem

Ni som säger att TVersity funkar perfekt etc. Hur gör ni för att streama en .mkv, .img eller en .iso? Får ni fullt surroundljud då också?

Medlem

En fråga angågende TVersity jag kan inte ens se programmet på min ps3 fast jag har gjort som det står Kan någon här göra en liten genomgång kanske ?

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

En fråga angågende TVersity jag kan inte ens se programmet på min ps3 fast jag har gjort som det står Kan någon här göra en liten genomgång kanske ?

Har du följt instruktionerna som finns på hemsidan? Om inte så börja med det. Du kan behöva öppna vissa portar i routern. Tänk på att programmet fortfarande bara är en beta och att väldigt många har problem med det. Jag fick själv aldrig igång det till min 360 av nån anledning. Ibland fungerar det inte till PS3 heller, men oftast räcker det med en refresh eller omstart av programmet och PS3.

Medlem

Du behöver bara öppna portar i din router om du vill komma åt TVersity utanför ditt eget nät (dvs. från t.ex. en kompis).

Patchen till TVersity efter uppgradering 2.0 på PS3 verkar ha gjort det lite mer funktionsdugligt för mig. Kraschar inte på direkten iaf^^ Har faktiskt lyckats kolla på ett par filer som den transcodat realtid.

Det enda jag gjorde för att PS3an skulle hitta den var att starta det i stort sett. Delade ut några kataloger och de dök upp på PS3an i stort sett direkt.

Medlem

De e ju kalas nu när DivX e på väg svin bra!

1
Skriv svar