Problem med 1080p i skate.

Inaktiv
Problem med 1080p i skate.

Kör skate. på en 24" TFT. Problemet är att skärmen slocknar i ett par sekunder när jag startar spelet och switchar till 720p (ser det ut som det iaf, är definitivt inte 1080p) precis som om det inte stödde 1080p. Crossbar körs i 1080p och jag har kört GT HD utan problem. Kan det vara nån iställningsgrej månne?

Medlem

Jag är verkligen ingen expert på sånt här, men jag tror att de flesta spel inte stöder 1080p. Inte nu iaf.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Står väl på baksidan på fodralet om det stödjer 1080p.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har du en 24" tv som har stöd för 1080p? Det låter högst osannolikt.

Medlem
Skrivet av Buttrot:

Kör skate. på en 24" TFT. Problemet är att skärmen slocknar i ett par sekunder när jag startar spelet och switchar till 720p (ser det ut som det iaf, är definitivt inte 1080p) precis som om det inte stödde 1080p. Crossbar körs i 1080p och jag har kört GT HD utan problem. Kan det vara nån iställningsgrej månne?

Nej du ska inte behöva ändra något och spelet körs förmodligen i 1080p (förutsatt att du har kablar, bildskärm etc som stödjer 1080p) fastän du inte tycker det ser ut som det. Spelet är ingen fröjd för ögat grafiskt sett, även om det är snyggt så finns det snyggare.

Medlem

Kan ju passa på och låna tråden lite.
Var nånstans på skate.ea.com kan man se filmer och foton man själv laddat upp? Är det så illa att man måste skaffa ett konto hos ea först?

Inaktiv
Skrivet av Dookie:

Har du en 24" tv som har stöd för 1080p? Det låter högst osannolikt.

Det är en datorskärm. Klarar 1900x1200 (skalar upp 1080p på höjden men ser fortfarande grymt ut i tex. GT HD).

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Buttrot:

Kör skate. på en 24" TFT. Problemet är att skärmen slocknar i ett par sekunder när jag startar spelet och switchar till 720p (ser det ut som det iaf, är definitivt inte 1080p) precis som om det inte stödde 1080p. Crossbar körs i 1080p och jag har kört GT HD utan problem. Kan det vara nån iställningsgrej månne?

Nej du ska inte behöva ändra något och spelet körs förmodligen i 1080p (förutsatt att du har kablar, bildskärm etc som stödjer 1080p) fastän du inte tycker det ser ut som det. Spelet är ingen fröjd för ögat grafiskt sett, även om det är snyggt så finns det snyggare.

Jag lovar, det är inte 1080p. Det ser sådär jobbigt uppskalat suddigt ut som när man kör en tft i fel upplösning.

Medlem

Då klarar väl din skärm helt enkelt inte 1080p.

Inaktiv

Jag skrev ju att Ps3-crossbar och Gran Tursimo HD körs i 1080p. Så, jodå.

Medlem

Är du 100% säker? Skate körs ju uppenbarligen inte i 1080p enligt dig så nåt skumt är det ju med skärmen.

1
Skriv svar