Bohan i Heavenly Sword [Spoiler]

Medlem
Bohan i Heavenly Sword [Spoiler]

Någon som vet hur man klarar phase 1 när man möter Bohan? Alla attacker som jag gör lyckas han nästan alltid rulla undan. Hur gör man för att undvika blixt bollen och bomberna han kastar?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag körde taktiken att rulla så mycket som möjligt och bara använda speedattacker på han. Tar lång tid men funkar bra. Blixtbollen och Eldbollen skickar du tillbaka i fejan på han genom att göra som du gjorde mot Flying Fox, alltså lägga en "counterattack" när dom träffar dig. Blixtbollen är speed och Eldbollen heavy. Hoppas det hjälper


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Själv körde jag nästan alltid powerstance mot honom, bryt ner honom med speed och ta ner han med power när han ryggar till lite.

ÄN MER SPOILER FÖLJER, LÄS EJ OM DU INTE REDAN KLARAT BOSSEN (eller vill ha tips)

Hade av någon skum anledning inte alls svårt med att reflektera bollarna i fas 2 när han skjuter från luften, men väl i fas 3 så lyckades jag nästan aldrig tajma de jävlarna Efter ett par deaths så sket jag helt enkelt i dem och försökte dodga dem istället. Den mesta skada han tog då var när jag reflekterade bollarna skjutna från marken, de var lätta, och de minimala skadorna man gör i melee.
Tar lite tid som sagt, men man slipper flygbollarna

1
Skriv svar