Inaktiv
Online

Har funderat lite kring vilken konsoll jag ska köpa, det lutar åt ps3 därav postar jag tråden här.

En stor grej är ju onlinefunktionerna, hur är playstations onlinefunktioner om man jämnför med xbox live? Jag tar för givet att man kan spela med andra över nätet men hur är det med att ladda ner moddar och annat, fungerar det?

Vad kan man göra med ps3:ans onlinefunktion förutom att lira mot andra? Vet visserligen inte mycket om xbox live heller förutom att den kostar till skillnad från playstations onlineläge. Men kortfattat vilken är bäst? Påverkar det köpet av vilken konsoll man ska köpa?

Medlem

xboxlive är bättre idag med mer funktioner och innehåll. ps3 kommer ikapp och förbi när homeuppdateringen släpps. menidag finns det demos och trailers m.m. men psn är idag rätt innehålls o funktions fattigt.
min åsikt iaf


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Xbox live är bäst, men det är ju inte så konstigt eftersom att man måste betala för det. PSN duger för mig. Det är gratis, man får demos och sånt och Resistance: Fall of Man visade mig att det funkar utmärkt att lira med och mot andra online trots att det är gratis.

Ner med Xbox! XD

Medlem

onlinetjänsten har inga somhelst prestandaproblem men buggar och slarvig kod i specifika spel kan göra just de spelen mer eller mindre bra online. t.ex. MLB07 som knappt är spelbart.

men resistance, å andra sidan, har jag aldrig haft det misnta bekymmer med online. flytande och smärtfritt precis hela tiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

moddar?
kan man tanka moddar till spel på xbox nu för tiden? sen när tillät microsoft detta?

sen tycker jag inte man ska luta sig allt för mycket på Home då det kanske inte kommer tillföra allt för mycket content till PSN utan mer ett sett att använda sig utav content..som inte finns på PSN ännu!

Medlem

Live har ett bättre utbud av demos, och de brukar också dyka upp snabbare där än på PSN. Dessutom har 360 en hel del smarta onlinefunktioner som inte PS3 har, t.ex. möjligheten att bjuda in vänner från XMB till ett spel, detta kommer dock lösas i och med Home.

Däremot måste jag säga att PSN har ett mycket bättre utbud av Arkadspel, minispel, klassiker och andra nerladdningsbara spel. Det är rentav överlägset. Titlar som Warhawk, Calling all cars, Tekken 5, Stardust HD, GTHD, Flow och Blast Factor är bara några underbara exemplar.


signatur
Medlem
Skrivet av Zerpent:

Xbox live är bäst, men det är ju inte så konstigt eftersom att man måste betala för det.

Glöm inte det faktum att Xbox Live har varit igång i nästan 5 år nu. Inte konstigt att de har lite försprång.

Medlem

xbox live måste man bara betala för om man ska spela mot folk eller ladda hem demos som är reserverade för guldkunder (oftast är det för att det är mp i demot)

annars är det gratis.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En fråga om PS2 online, kostar det att skaffa ett konto online till PS2:an och spela eller är det gratis??
Har kunnat spela på nätet aslänge (ca 1 år) men vet inte om det är gratis!
Svara så snabbt som möjligt tack!!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

det tog 2 år men nu har väl äntligen ms fått tummen ur och börjar släppa retro spel som är mer än 50 meg.


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

En fråga om PS2 online, kostar det att skaffa ett konto online till PS2:an och spela eller är det gratis??
Har kunnat spela på nätet aslänge (ca 1 år) men vet inte om det är gratis!
Svara så snabbt som möjligt tack!!

Det är väl bara att kolla om du fått nån räkning att betala eller om pengar dragits från ditt kreditkort. Om du nu har uppgett något kreditkortsnummer till Sony. Annars är väl det enklaste att du läser avtalet?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Mr.Waterboy:

En fråga om PS2 online, kostar det att skaffa ett konto online till PS2:an och spela eller är det gratis??
Har kunnat spela på nätet aslänge (ca 1 år) men vet inte om det är gratis!
Svara så snabbt som möjligt tack!!

Det är väl bara att kolla om du fått nån räkning att betala eller om pengar dragits från ditt kreditkort. Om du nu har uppgett något kreditkortsnummer till Sony. Annars är väl det enklaste att du läser avtalet?

Har du PS2:a???
Vill inte råka betala i onödan:down:


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Nej, jag har ingen PS2.

Medlem

Hur gjorde ni som spelade online (som spelar PS2)
för att börja spela, hade ni en skiva eller hur???:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag tänkte höra, jag har blivit medlem på PlayStation sidan för online registrering men kommer jag få en online skiva nu eller???:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jag tänkte höra, jag har blivit medlem på PlayStation sidan för online registrering men kommer jag få en online skiva nu eller???:\

RTFM.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jag tänkte höra, jag har blivit medlem på PlayStation sidan för online registrering men kommer jag få en online skiva nu eller???:\

RTFM.

Vadå RTFM??
En sida eller???:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Read The Fucking Manual står det för.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar