Konsol istället för PC?

Medlem
Konsol istället för PC?

Hej, jag tänkte uppgradera datorn nu till jul men så läste jag om PS3:an (den billigare verisionen) så undrar jag om man ska byta till konsoll helt? men jag har några frågor.

1. Hur är det med onlinemöjligheter? Hur mycket kostar det?
2. Hur är kvallan på den? Man har ju lästa att många 360 pajjar.
3. Vilka är dom stora tiltlarna som kommer? *Bara PS3 esklusiva då*
4. Är det finare bild på filmer/spel med Blu-Ray?
5. Räcker det med en 8ms TV?
6. Vad tror ni priset ligger på vid jul? Någon lär ju ha rea.
7. Har hört om något tb/mus ska funka med PS3 stämmer det?
Bakåtkompabilitetet är inget jag har nytta av.

Medlem

1. Gratis.
2. Den håller mycket hög kvalité, känns lyx så de sprutar om de.
3. ActiveDogs
Afrika
Angel Rings
Dynasty Warriors
Eight days
EyeDentify
Fifth Phantom Saga
Final Fantasy XIII
Final Fantasy Versus XIII
Folks Soul
Formula One
Full Auto 2: Battlelines
Genji: Days of the Blade
God of War 3
Gradius
Grand Turismo 5
Grand Turismo HD
Gretzky NHL
Heavenly Sword
Hot Shots Golf 5
Jak and Daxter: The Lost Frontier
Killzone 3
Kingdom Hearts 3
Lair
Little Big Planet
Metal Gear Solid 4
Metal Gear Solid Online
Mobile Suit Gundam: Gundam World
Monster Hunter 3
Motor Storm
My Singstar
Ninja Gaiden Sigma
Ni-Oh
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
Redwood Falls
Resistance: Fall of Man
Resistance: Rise of Man
Ridge Racer 7
Shin Megami Tensei
Tekken 6
The Eye of Judgment
The Getaway
Uncharted: Drake's Fortune
Untold Legends: Dark Kingdom
WarDevil Enigma
Warhawk
Way of the Samurai
White Knight Story
Wipeout

+ två spel ifrån Rockstar utöver LA Noire, helt exklusivt till PS3

4. Än vad?... antar att du menar konkurenten hdddvd, bilden bör vara lika bra men man kan få plats med mer matrial på en skiva, samt bättre bild/ljud kvalité om de nu så vill.
5. Antar de
6. Kommer inte sänkas nå mer än vad den nya modellen kostar nu. Tror att kedjor som El Giganten vill locka till sig kunder att sänka priset till ungefär 4000 till julhandeln, de har gjort de tidigare så

Inaktiv

7. Finns ett tangentbord med pekplatta

Inaktiv
Skrivet av Daniel_Met:

Ridge Racer 7
Tekken 6

:heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Medlem

7. Vanlig USB mus och USB-tangentbord fungerar på PS3:an. Dock inte i dom flesta spel. Det är helt upp till utvecklarna om du vill ha stöd för mus och tangentbord (som t.e.x. Unreal Tournament 3). Kom ihåg dock att den nya PS3:an har bara 2st USB-portar, men vanligtvis räcker det nog bara med en USB-port för mus och tangentbord om man köper ett paket. Bluetooth finns också i PS3:an, dock vet jag inte om man kan använda mus och tangentbord (som överför med bluetooth) samtidigt som spelkontrollen.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Den BILLIGA versionen har endast 2 handkontrolluttag.
Så köp den dyra versionen istället.
Förresten så känns det uberlyxig


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv
Skrivet av Shampa:

Den BILLIGA versionen har endast 2 handkontrolluttag.
Så köp den dyra versionen istället.
Förresten så känns det uberlyxig

Vadå bara två handkontrolls utag den kan ju fortfarande ha fler handkontroller men den kan bara ladda 2 åt gången och har man en dator så kan man ju rent teoretiskt ladda hur många som helst ändå.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Nej, Den har stöd för 2 kontroller. Och man kan -inte- spela mer än 2 på den.. än..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Ähum... Man kan faktiskt spela 4 stycken på den. Det är inte två kontroll uttag, utan två usb portar. De säger tydligt att man kan köpa usb hubbar och liknande för att utöka mängden. Så det blir bara att man bara kan ladda två kontroller åt gången.

Medlem

Självklart har den stöd för 4 personer, USB-portarna har inget med antalet kontroller att göra.


signatur
Medlem

Den har väl stöd för upp till 7 kontroller samtidigt precis som den "stora" modellen? De har då inte sagt något annat i vad jag vet... och som många andra redan påpekat man använder usb för att fylla på med ström.

Sen jag köpte min ps3 har jag inte längre något behov av en htpc. ps3 streamar alla mina filmer/musik/foto från datorn.

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

+ två spel ifrån Rockstar utöver LA Noire, helt exklusivt till PS3

Ett av dom är tydligen nästa GTA, alltså det efter GTA IV


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Skulle personligen aldrig rekommendera att köpa en konsoll om man väljer mellan konsoll och PC.

Medlem
Skrivet av privster:

Den har väl stöd för upp till 7 kontroller samtidigt precis som den "stora" modellen? De har då inte sagt något annat i vad jag vet... och som många andra redan påpekat man använder usb för att fylla på med ström.

Sen jag köpte min ps3 har jag inte längre något behov av en htpc. ps3 streamar alla mina filmer/musik/foto från datorn.

Hur lyckas du streama .iso, .mkv, x264 osv? Själv har jag bara fått igång så den streamar xvid, men det ser ju ut som skit.

Personligen tycker jag inte PS3 räcker till som htpc. Visst, kör man allt orginal och inga "backups" av sina filmer så funkar den väl. Men annars är nog en ren htpc bättre.

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Daniel_Met:

+ två spel ifrån Rockstar utöver LA Noire, helt exklusivt till PS3

Ett av dom är tydligen nästa GTA, alltså det efter GTA IV

Eller inte.

Medlem

Den stora fördelen jämfört med att ha pc, är att man slipper allt trassel. Har aldrig någonsin haft en PC som fungerat klockrent helt utan någon form av obskyrt fel som bara inträffar då och då, och således inte går att åtgärda utan att hålla på och byta grejor på chansning, tills man hittar rätt- och hoppas på att man inte skapat nya problem med all ny hårdvara man tryckt i. PC suger. Har endast hållt fast vid PC förut eftersom det inte fanns något vettigt alternativ.

Och jo, det går och bygga en PC som är vassare än en PS3:a. The sky is, after all, the limit. men smakar det så kostar det. Köper du en PS3 så har du en maskin som fortfarande håller måttet om tre år, ska du ådstadkomma samma sak med en PC så får du vara beredd att lägga ut två till fyra gånger så mycket pengar. En PC för under 12 000 :- lika med junk. åtminstonde om du skall använda den till spel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Svar på 4:an: Det är mycket bra bild, den vann över HD-DVD i PC för allas test.

Medlem
Skrivet av BULP:

[...]
Och jo, det går och bygga en PC som är vassare än en PS3:a. The sky is, after all, the limit. men smakar det så kostar det. Köper du en PS3 så har du en maskin som fortfarande håller måttet om tre år, ska du ådstadkomma samma sak med en PC så får du vara beredd att lägga ut två till fyra gånger så mycket pengar. En PC för under 12 000 :- lika med junk. åtminstonde om du skall använda den till spel.

Jag spelade endast på pc förrut men jag håller sakta men säkert på att ändra mitt tycke om konsoler med denna generation. För den fattiga är det ett bra val att spela på ps3 och surfa och göra allt annat på en pc som då inte är "top of the line".

Medlem

Det är ungefär det jag gör. Jag använder min PS3a för att få bättre grafik och sånt än vad jag skulle kunna få ut ur min dator. Datorn använder jag mest till att surfa och sånt. Har faktiskt nästan slutat med spel till datorn.

Inaktiv

har man pengarna så kan man köpa båda =D
Jag tycker det är ett stort plus med konsoll vid spel, för då måste man inte kolla på systemkraven (:
MEn det stora minuset är ju att Pc:n är mkt mer mångsidig... (internet Dokument redigera film osv...)

Inaktiv

synd bara att webläsare till konsol har begränsningar.
typ möjlighet att lyssna på webradio.

för det enda jag gör på datorn nuförtiden är att lira wow och lyssna på webradio och surfa lite,

när det gäller spel förutom wow då är det enbart konsol som gäller.
hade man kunnat lyssna på webradio och kunna köra spel typ wow på konsol då hade datorn blivit skrot.
spel som wow borde ju kunna köras på konsol som typ ps3 eftersom där finns möjlighet att köra med mus och t bord + att alla stora uppdateringar får ju plats på hdn.
tror säkert det hade blivit en dunder succe´ med ett eller flera riktigt bra massivt online spel på konsoll.

1
Skriv svar