Prissänkning av Ps3 officiel

Medlem
Prissänkning av Ps3 officiel

http://media.netpr.pl/notatka_86123.html

399 euro för bantad version
499 euro för 60gb modellen med två kontroller och två spel.

Med höstens releaser känns det jävligt hett.


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

Japp en svensk länk: [http://www.idg.se/2.1085/1.124155]

då är det bara typ mellan 1000 och max 1500 kr skillnad på storebror och lillebror.
nästan så man kan tänka sig storebror iallafall då om den hamnar på 5.500.

ska bli intressant nästa vecka iaf.

Medlem

kul för dom som inte hade råd innan...haha nu finns de ett alternativ, men ja skulle då icke köpt den billiga, den saknar ju fan skit mkt...

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

kul för dom som inte hade råd innan...haha nu finns de ett alternativ, men ja skulle då icke köpt den billiga, den saknar ju fan skit mkt...

uj.. har dom tagit bort mer än att banta hdn och ta bort några usb uttag ?

Medlem

Den klarar inte Ps2 spel. Klarar PS1 spel dock. De tog bort ett chip som krävdes för Ps2 spel, inte Emotion Engine.


signatur

Sol är bäst på radio.

Inaktiv

Jag tycker den nya versionen är bättre. Och vill man ha mer hårddisk kan man ju alltid koppla in en extern hårddisk. Och Jag har ett PS2 så det är ingen förlust. Och det nya trådlösa nätverket har förbättrats så det känns som om detta är ett mkt bättre köp.

Inaktiv

Jag tycker den nya versionen är bättre. Och vill man ha mer hårddisk kan man ju alltid koppla in en extern hårddisk. Och Jag har ett PS2 så det är ingen förlust. Och det nya trådlösa nätverket har förbättrats så det känns som om detta är ett mkt bättre köp.

Inaktiv

Dubbelpost typ vet inte varför??

Medlem

inga minneskortplatser, ingen lucka där dom satt, absolut ingen ps2 emulering som sagt, 2 usb, och mindre disk ... de e väl de dom mekat bort...

Inaktiv

Den nya versionen är helt klart intressant nu MEN eftersom jag inte har någon PS2 så har jag svårt att spela mina PS2 spel som jag inhandlade då jag hade PS3. Blir nog att spara till den dyrare iaf.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

de e ju bra då för dom sänker ju den "dyra" med nåra kronor med sägs de ...

Medlem
Skrivet av Bengan87:

de e ju bra då för dom sänker ju den "dyra" med nåra kronor med sägs de ...

Ja till 499 Euro inkl extra handkontroll och två spel. Står i samma uttalande.


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem
Citat:

När lagren har tömts kommer den nya 40 GB-modellen att vara den enda tillgängliga modellen i SCEE-området.

Är inte detta lite dumt? med tanke på alla de som har en ps2 men inte har uppdaterat till ps3 än. Tycker åtminståne att 80 gigs modellen som USA har skulle komma till EU med så att man har ett val vilken modell man vill köpa.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Citat:

När lagren har tömts kommer den nya 40 GB-modellen att vara den enda tillgängliga modellen i SCEE-området.

Är inte detta lite dumt? med tanke på alla de som har en ps2 men inte har uppdaterat till ps3 än. Tycker åtminståne att 80 gigs modellen som USA har skulle komma till EU med så att man har ett val vilken modell man vill köpa.

spelar väl ingen roll vilken hd ps3 har när man ändå kan byta ut den själv mot en större

Inaktiv

Jo det spelar roll. För när man köper en konsol så köper man väl ett komplett system och ska inte behöva gå in och mixtra själv.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Sito:
Citat:

När lagren har tömts kommer den nya 40 GB-modellen att vara den enda tillgängliga modellen i SCEE-området.

Är inte detta lite dumt? med tanke på alla de som har en ps2 men inte har uppdaterat till ps3 än. Tycker åtminståne att 80 gigs modellen som USA har skulle komma till EU med så att man har ett val vilken modell man vill köpa.

spelar väl ingen roll vilken hd ps3 har när man ändå kan byta ut den själv mot en större

Vad jag syftade på var ju bakåtkompabiliteten till PS2'an som är borttaget i 40 gigs varianten. Med tanke på hur många det är som har en PS2'a är det nog ett rätt stort försäljnings argument. Ok för dom som inte har en ps2'a men valfriheten tycker jag skall finnas där för de som har en.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

1
Skriv svar