Total War Medivel 2

Medlem
Total War Medivel 2

hej jag blir bara mer och mer sugen på empire men jag vet min dator ej kommer klara de så jag köpte medivel 2 igår och nu så hade jag tänkt skapa en tråd där man lägger ut strategier och vilket lag som är din favorit och varför? kom ihåg de här är egna åsikter och alla har nog någon bra strategi som funkar.

Land?

Strategi

Medlem

Venedig lätt, man kan bara inte göra annat än att älska deras Venetian Heavy Infantry och Venetian Archers.

hmm, strategi? jag har egentligen ingen, jag bara kommer på nått "on the fly".


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Danmark är roliga!

WE IZ DA ORKS AND WE IZ MADE FUR FIGHTN AND WINNIN!

Fast istället för orcs så äre danes!

Medlem

Frankrike, en full arme med tungt kavaleri, storma allt som inte har vapen längre än 1,5m. 75% av fallen flyr fienden innan trupperna ens möts på slagfältet.

England, utnyttja deras ballistiska övertag och spetsa allt motstånd i pilregn som skulle få Xerxes i 300 att blekna av rädsla... ok, överdrev lite men det är på god väg dit iaf :D.

Köra som ett hästrike och trötta ut fienden genom hit and run attack samtidigt som bågskyttskavallerit gör sitt är också ganska kul.

De flesta lag har sina sköna sidor. Strategi och taktik lägger jag alltid upp beroende på hur det ser ut, det är alldeles för specifikt för att ha någon generell plan.

Inaktiv

Om man ska vara noga heter spelet Medieval 2: Total War och förkortas M2:TW.

Holy Roman Empire att min favo med deras sköna uttal och kommertarer


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar