Vilka spelar DoW2 BETA?

Vilka spelar DoW2 BETA?

Som topic säger, vilka spelar DoW2 Betan?

Skulle vara kul och veta, kanske spela med någon här.

Adda masterchrille (SM Techmarine) ifall ni vill spela, alltid med på en match eller 2.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vi är såklart ett bra gäng som spelar på svenska dow communityn;
http://forum.wh40k.se


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Spelar definitivt, och njuter riktigt av det hittils! Även om det känns som att carnifexes med venom cannon är lite overpowered

Lirar mest SM som Force Commander eller Tech Marine. Nicket är 'Inkompetent Swe' (må Paris Hilton ta den som snodde mitt nick!)

Skrivet av HYBRiS:

Vi är såklart ett bra gäng som spelar på svenska dow communityn;
http://forum.wh40k.se

wh40k.se kommer jag ihåg. Jag var nämligen medlem där men sen glömmer jag såklart bort mitt användarnamn och lösenord.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Har reggat mig på eran sida HYBRiS men hur går jag till väga för att lira med er? Hittade inget på sidan men jag har väll bara missat det närmaste som vanligt...

Medlem

Lättaste sättet är att gå in på irckanalen #Wh40k.se på quakenet och sedan fråga om spel eller ip till venten.

Medlem

Lirar SM, skiftar mellan Force Commander och Apothecary, beroende på vad lagkamraterna har för hero, dom flesta lirar ju SM som synd är. :/

Medlem

Tycker att Betan är riktigt bra:D Roligt att Relic vågar på något nytt med att ta bort "bygga" delen av spelet och fokuserat helt på action. Spelar främst Eldar tycker att dom är awesome:D Tryniad eller vad de heter var helt okej men liknar dock lite väl Zerg från Starcraft tycker jag. Kunde istället tagit med Tau (favo rasen) istället för Tryniad;)

Medlem
Skrivet av SirIgor:

Tycker att Betan är riktigt bra:D Roligt att Relic vågar på något nytt med att ta bort "bygga" delen av spelet och fokuserat helt på action. Spelar främst Eldar tycker att dom är awesome:D Tryniad eller vad de heter var helt okej men liknar dock lite väl Zerg från Starcraft tycker jag. Kunde istället tagit med Tau (favo rasen) istället för Tryniad;)

Det är inte Tyranids som liknar Zerg. Det är Zerg som liknar Tyrands. Dock ville inte Games Workshop ge Blizzard en licens för att göra ett Warhammer 40.000-spel, så Blizzard gjorde ett eget som var kraftigt inspirerat av Warhammer 40.000, men som ändå står på egna ben: Starcraft.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av SirIgor:

Tycker att Betan är riktigt bra:D Roligt att Relic vågar på något nytt med att ta bort "bygga" delen av spelet och fokuserat helt på action. Spelar främst Eldar tycker att dom är awesome:D Tryniad eller vad de heter var helt okej men liknar dock lite väl Zerg från Starcraft tycker jag. Kunde istället tagit med Tau (favo rasen) istället för Tryniad;)

Det är inte Tyranids som liknar Zerg. Det är Zerg som liknar Tyrands. Dock ville inte Games Workshop ge Blizzard en licens för att göra ett Warhammer 40.000-spel, så Blizzard gjorde ett eget som var kraftigt inspirerat av Warhammer 40.000, men som ändå står på egna ben: Starcraft.

Samma gäller även Warhammer fantasy-universumet. Warcraft är något utav en kopia utav det med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av SirIgor:

Tycker att Betan är riktigt bra:D Roligt att Relic vågar på något nytt med att ta bort "bygga" delen av spelet och fokuserat helt på action. Spelar främst Eldar tycker att dom är awesome:D Tryniad eller vad de heter var helt okej men liknar dock lite väl Zerg från Starcraft tycker jag. Kunde istället tagit med Tau (favo rasen) istället för Tryniad;)

Det är inte Tyranids som liknar Zerg. Det är Zerg som liknar Tyrands. Dock ville inte Games Workshop ge Blizzard en licens för att göra ett Warhammer 40.000-spel, så Blizzard gjorde ett eget som var kraftigt inspirerat av Warhammer 40.000, men som ändå står på egna ben: Starcraft.

Just det! När du säger det så kommer man på det, sry fanboys;) Tillbaka till betan; En sak som jag störde på mig rejält på var AI:ns svårighetsgrad, alltså det svåraste kändes som easy. Inget motstånd alls tycker jag iallafall, hoppas verkligen att dom ändrar på det och lägger in en "insane" svårighetsgrad, vore awesome:up: för oss hardcore spelare alltså:P

Inaktiv

Jag måsste säga att jag är rätt besviken på betan.

Ja jag har bara spelat en bana.

Men jag har inte lyckats bygga några byggnader.
Jag älskar DoW och alla dess expansioner och tycker det nya systemet med cover är riktigt najs.

Nu till min fråga.

Bygger man någonsin sina byggnader eller är det bara en blandnung mellan DoW och GC?

Snälla någon bekräfta att man bygger baser och fortifyar kontrollpunkter på några banor eller i SP.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Det är inga byggnader alls utom för vissa hjältar som kan bygga torn. På Power points så kan man reinforca och bygga 3 stycken power plats på varje, men det är så långt basbyggandet gäller.

Tror inte du gör det i SP, men kan ju inte säga det med säkerhet.

Det är en helt annorlunda spelstil från ettan så glöm allt som du lärt dig därifrån Det har dock en låg inträdeströskel så du ska inte ha stora problem att spela det bara du kommer in i det.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Mmmm=( Blir nog inge köp för mig då.

Ta bort det roliga i spelet.

Låg tröskel hjälper inte när de tagit bort det roliga i spelet. Jag kommer fortsätta lira ettan det funkar fortfarande.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Får man fråga vad det roliga i spelet är? Är byggnader så väsentligt för dig för att du ska ha en bra spelupplevelse? Tycker att folk dömer innan dem riktigt lärt sig spelsättet och kommit in i det, och det är synd då jag personligen tycker att det är väldigt kul, även om jag också var skeptisk till en början.


signatur

Videomupp

Medlem

DoW2 är hundra gånger mer taktiskt än gamla DoW. Jag saknar också basbyggande, men jag tycker ändå att DoW2 är otroligt mycket bättre. Mer tydligt sten-sax-påse, mindre resurser och dyrare enheter gör att man måste ta hand om det man har, och inte bara kan mata ut hur mycket enheter som helst och vinna på rent antal. Det gillas skarpt!
Nu är det viktigare VAD man skaffar istället för hur mycket.

Medlem

Jag förstår inte ens poängen med basbyggande. Varför ska man ha builders samt byggnader?

Se det som att Relic har minskat antalet musklick åt dig. Istället för byggnad byggnad, powerx3, byggnad, power x3. Har de en byggnad och du behöver bara klikca för att techa och kan koncentrera dig ute på fältet.

Elelr vänta dina power byggnader har du iaf vid dina powernodes.

Ser inte hur det tillför några strategiska element överhuvudtaget för det kommer alltid någon build-order senare som gör att man ändå lär sig automatiskt. Det är en helt onödig och gammal mekanism.

Medlem

Tycker att det är vågat men bra av Relic att ta bort byggandet i DoW2. Man har byggt så sjukt helvetes mycket byggnader genom åren och nu tycker jag iaf att det är dags för något annat. Visst är byggandet något "hedligt" med, men jag öppen för förändringar så varsågod Relic!;) Det va bara tids fråga att Relic skulle ta bort byggandet i sina spel, såg man tydligt i CoH, speciellt i expansionen.

Jag ser mycket framemot hur SP läget kommer att se ut och framför allt storyn. Hoppas verkligen att den är betydligt "djupare" denna gången och ger en lite bättre insikt på Warhammer 40:000 storyn för oss "nykomlingar". Sen att expansionerna som förhoppningsvis kommer till DoW2 har mer story jämfört med DoW expansionerna. Någon som har någon hum om hur SP läget kommer att se ut i DoW2? Kommer den se ut som i Soulstorm där man tar över planeter eller kommer det va som DoW?

Ifall man vill bygga saker så får man vara Ork-Mekboy eller SM-Techmarine, dock så är det turret spam.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Detta spelet är ju askul. Bättre än ettan om ni frågar mig. Mer taktik och mer fight.

Inaktiv

Ni kan väl skriva era Windows live nick så man kan utmana er in-game ! har en win-streak på 8 nu, beat it ! (spelar för övrigt SM)
nick;roobstah

Space marines är så grymt bra enligt mig. Speciellt AS som krossar allting. När du har 2-3 AS så har du vunnit, å de blir ännu bättre när de lvlar lite också

Skrivet av Lowblowz:

Ni kan väl skriva era Windows live nick så man kan utmana er in-game ! har en win-streak på 8 nu, beat it ! (spelar för övrigt SM)
nick;roobstah

Space marines är så grymt bra enligt mig. Speciellt AS som krossar allting. När du har 2-3 AS så har du vunnit, å de blir ännu bättre när de lvlar lite också

Assault Marines + Apothecary = Slaughter.

Men 5 Predators (som jag brukar använda) kan döda en Eldar Avatar ganska snabbt, så där finns det lite OP.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jajjamensan. Som fastbiten DoW1 fan och warhammer fan huvudtaget (håller på med tabletop spelet). Så måste man ju såklart prova på betan. Dock så är min dator lite efter just när det gäller, men även om det inte flyter hela tiden så går det framåt. Och spelat skall inskaffas så fort det bara går!

Medlem

DoW2 e najs, men är det bara jag som tycker att assault marines är för bra? Varje match jag spelat hittills har avgjorts med sådana... Eller så finns det nån monsterstrategi mot dem, som jag inte sett ännu.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Assault Marines har fått sig en saftig nerf. Deras 'Jump' kostar nu 70 energy istället för 55. Det betyder att det tar ansenligt mycket längre tid för dem att kunna göra ett andra 'Jump'. Det är fortfarande bra, men absolut inte lika våldsamt bra som innan då det bara tog 10 sekunder eller så innan man kunde hoppa i huvudet på folk igen.

1
Skriv svar