Company of Heroes kan dra åt helvete

Medlem
Company of Heroes kan dra åt helvete

Hade förberett mig för en najs vecka i Sälen, min bror hade tagit med en laptop och min morsa hade tagit med sin, tanken var att jag och min bror skulle kunna lira CoH på nätet via mobilt bredband.

På den ena datorn får jag felet att inget grafikkort kan hittas, något som efter lite googlande tydligen hänt på massvis av laptops och ingen lösning finns förutom att "installera om drivrutinen" (jag har den senaste).

Ok tänker jag, får väl lira lite själv på den andra laptopen då. Då visar det sig att Relic infört nåt jävla cp-system så man måste välja var man köpt spelet (aldrig kommit fram förut så de måste lagt in det de närmaste dagarna). Jag valde "retail" och blir då ombedd att sätta i skivan.

Varför i helvete ska jag sätta i skivan? Jag satte i skivan när jag installerade och när jag skapade mitt konto, jag tog inte med skivan upp hit och varför fan skulle jag gjort det eftersom det aldrig behövts en skiva för att starta spelet förut.

En NO-CD-iso från gamecopyworld funkar inte heller, inte ens med cloaking.

Fan vad trött jag blir. Vad fan är problemet, kan man inte bara låta folk som köpt spelet få spela sitt jävla spel, måste man fortsätta förstöra spel i syfte att "sätta dit" pirater (som ändå kan spela spelet i single player hur lätt som helst fortfarande med hjälp av föregående nämnda patch, detta kan ENBART drabba folk som köpt spelet och inte har skivan som vill lira på nätet).

Fy fan säger jag bara.

Medlem

som vanligt så skapar "spel skydden" strul för folk som köper spelen,, det är helt cp-sjukt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om det inte var underförstått så är jag naturligtvis tacksam för eventuella tips om hur jag kan få igång dreten. Måste väl finnas nåt sätt att slippa valideringen så att jag kan få logga in med mitt konto?

Alternativ som är lite shady kan ju ges i PM. Är naturligtvis också intresserad om någon vet en lösning på det andra problemet där man får felet att inget grafikkort kan hittas och att man ska se om man har senaste versionen av directx etc. (vilket man ju naturligtvis har om man har vista som har dx10 från början)

Här är felet jag får på den andra laptopen där inget grafikkort kan hittas:

Failed to find a supported hardware rendering device. Ensure that your system meets the minimum requirements for Company of Heroes. Verify that DirectX is properly installed and that you have the latest drivers for your system.

Drivrutinerna är de nyaste och directx 10 hänger ju med vista. Vad göra?

Medlem

eftersom du redan har en helt laglig version av spelet (verkar de som i alla fall?....:P) så ser jag inget fel i att dra ner en illegal kopia från nätet. jag vet att många gjorde så här när bland annat Spore kom ut, bara för att komma förbi det pestiga kopieringsskyddet.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

1
Skriv svar