era favorit turnbaserad spel

Medlem
era favorit turnbaserad spel

Startar en tråd om era favorit turnbaserade

Mina är
Panzer General serien, The operational art of war och Civilization.

Medlem

total war serien och making history

Medlem

Total War

EDIT: Serien ska de ju vara så klart:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Total War serien, no question about it.

Inaktiv
Skrivet av Wookiee:

Total War serien, no question about it.

Word

Medlem

Gammal favorit är givetvis Civ 1 men numer är det Jagged Alliance samtliga delar som toppar.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Civilization. Det gälller både Civilization 2,3 och 4 även om jag tycker 2:an och 4:an är de bästa.

Total Warspelen är bra men kommer inte i närheten av Civilization.

Medlem

Worms och Civilization och fallout.

Medlem

Första Warlords.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Fallout 1-2 alla gånger


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

Heroes 3 är riktigt trevligt.

Medlem

Civilization 4 eller Fallout 2. Svårt val.

Medlem

Sen när blev Falloutspelen strategispel egentligen?

Medlem

Sedan Fallout: Tactics ?

Medlem
Skrivet av haido:

Sedan Fallout: Tactics ?

Har någon nämnt fallout tactics förrän nu?

Medlem

X-Com 1-3 lätt.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Sid Meier's Alpha Centauri


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

Incubation! Gud, giv mig en remake!

Inaktiv
Skrivet av ace84:

Worms och Civilization och fallout.

Jag vet inte om man kan kalla worms strategi, snarare turnbaraserad action:D

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av ace84:

Worms och Civilization och fallout.

Jag vet inte om man kan kalla worms strategi, snarare turnbaraserad action:D

Är du full? Worms torde väl falla under strategi/taktik-kategorin. Och om worms inte hör hemma där vet jag inte vad ett strategi/taktik-spel är.

Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av ace84:

Worms och Civilization och fallout.

Jag vet inte om man kan kalla worms strategi, snarare turnbaraserad action:D

Är du full? Worms torde väl falla under strategi/taktik-kategorin. Och om worms inte hör hemma där vet jag inte vad ett strategi/taktik-spel är.

Nej, jag dricker inte:P

Jag vetinte hur avancerade strategilir du kör, men att kalla Worms strategi är enligt mig att som att säga att battlefield är ett strategispel.
Jag ser nästan ingen taktik i worms, förutom att få bra ställen att skjuta på. Men det måste man ju göra i Battlefield också:P;)

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av ace84:

Worms och Civilization och fallout.

Jag vet inte om man kan kalla worms strategi, snarare turnbaraserad action:D

Är du full? Worms torde väl falla under strategi/taktik-kategorin. Och om worms inte hör hemma där vet jag inte vad ett strategi/taktik-spel är.

Nej, jag dricker inte:P

Jag vetinte hur avancerade strategilir du kör, men att kalla Worms strategi är enligt mig att som att säga att battlefield är ett strategispel.
Jag ser nästan ingen taktik i worms, förutom att få bra ställen att skjuta på. Men det måste man ju göra i Battlefield också:P;)

Oooookej, vi har tydligen olika definitioner på ett strategispel!
Jag tycker att jag själv kör rätt vettiga strategispel som Eu3, Gal Civ II och Civ IV. Jag är dessvärre ingen stor älskare av rts, men tycker att Homeworld och Age of Empires kan vara riktigt skoj. Dock så bangade jag aldrig lite worms när det begav sig. Skall tilläggas att jag bara spelat 1:an och 2:an, så jag känner inte till seriens senare spel.
Men heder skall du själv ha, för att du har Eu3 som favoritspel!

Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av ace84:

Worms och Civilization och fallout.

Jag vet inte om man kan kalla worms strategi, snarare turnbaraserad action:D

Är du full? Worms torde väl falla under strategi/taktik-kategorin. Och om worms inte hör hemma där vet jag inte vad ett strategi/taktik-spel är.

Nej, jag dricker inte:P

Jag vetinte hur avancerade strategilir du kör, men att kalla Worms strategi är enligt mig att som att säga att battlefield är ett strategispel.
Jag ser nästan ingen taktik i worms, förutom att få bra ställen att skjuta på. Men det måste man ju göra i Battlefield också:P;)

Oooookej, vi har tydligen olika definitioner på ett strategispel!
Jag tycker att jag själv kör rätt vettiga strategispel som Eu3, Gal Civ II och Civ IV. Jag är dessvärre ingen stor älskare av rts, men tycker att Homeworld och Age of Empires kan vara riktigt skoj. Dock så bangade jag aldrig lite worms när det begav sig. Skall tilläggas att jag bara spelat 1:an och 2:an, så jag känner inte till seriens senare spel.
Men heder skall du själv ha, för att du har Eu3 som favoritspel!

Vem kan klara sig utan Eu3?;)8)

Jo, du har en bra samling strategilir, jag har den senaste worms( mayhem) men även kört dom äldst

Medlem

Det är väl total war och civilization som toppar listan.

Inaktiv

heros 3 va min först kärlek men nu är det medival total war 2


signatur

Jävla Borgare

Avstängd

HoMM är bäst, utan tvekan. Därefter skulle jag väl säga Civilization och sedan Total War.

Inaktiv
Medlem

worms och civ serien, e just inne i en retro period o kor en runda civ 3 varje kvall, efter en veckas spelande lyckades ja vinna for forsta gangen
Dude det finns massor me strategi i worms, tunnel taktiker och mine droping och bygga in sig me girders / balkar. Och jet pack + dynamit gubbe special.

Medlem

Även om det inte just passar in under Strategi delen av forumet så är ju verkligen: Fallout 1-2. Två av dom bästa spelen någonsin. Och med kommer även det turbaserade systemet som aldrig har upplevts så bra. Även om det finns bra spel även i det (mycket rollspel i detta fallet). Men har aldrig riktigt givit mig samma känsla som när en mutant plötsligt får syn på en och man har 1 stimpack kvar. Det är jobbigt och kul!

Sen är ju även en liten kärleks historia hos: Advance Wars. Pågrund av att jag pendlar ofta/flera gånger i veckan så är det ett väldigt smidigt spel att spela med medresänerer och skulle dom man håller på att spela med vara borta. Så funkar även singelplayer läget utmärkt. ^^

Medlem
12
Skriv svar