Vad tror ni kommer efter empire total war??

Medlem
Vad tror ni kommer efter empire total war??

Vilket total war spel kommer efter empire tror ni??

Medlem

Jag hoppas på ett nytt Rome TW :heart:


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Napoleon Total War. Sen kanske, men bara kanske ett WW1 Total War efter det men jag att det är en lite för liten tidsperiod för att det skulle funka.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Som alltid hoppas jag på ett nytt Shogun men det verkar tveksamt till att det skulle bli så. WW1 tror jag hade kunnat fungera rent spelmässigt men som Thumba skrev så är det förmodligen en alldeles för kort tidsperiod.

Vad jag inte vill se är ett TW som utspelar sig i modern tid eller i framtiden.

Inaktiv

Ett WW1 krig hade varit underbart, Rome 2 vill jag INTe ha, jag gillade ettan men tidsperioden är inte så otroligt intressant. Ett från antiken till Andra världskriget, det är min dröm:D:heart:

Medlem

Ingetdera faktiskt. Jag tror mer på ett antikt Total War, som fokuserar mer på tiden innan Rommarriket med alla småstater runt medelhavet, eller på ett China: Total War som utspelar sig under det enorma flerfrontskrig då en stat blev härskare och skapare av ett enhetligt Kina.

Det sistnämnda tror jag har potential faktiskt, både med tanke på spelets skala, att asiatisk design alltid brukar hem, med lite Sun Tzu inblandat på strategikartan på ett mer synligt och involverande sätt kommer det bli kanon, och vem vill inte ha soldater i stora, nitade, heltäckande läderrustningar med dolkyxa att plöja genom fiendens led av reguljära soldater med?

Inaktiv

Järnålder: Total War!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Järnålder: Total War!

Oh! Rafflande

Medlem

Så länge det inte drar sig närmare nutid än Empire så är jag glad. Håller med Fairfax att jag absolut inte vill se ett TW i (relativt) modern tid eller framtid.
Jag hoppas att det efter Empire kommer ett Rome 2. Gillade det spelet skarpt plus att jag föredrar svärd och båge framför eldhandvapen och artilleri, i alla fall när det gäller TW.

Medlem

Ska jag vara ärlig har jag faktiskt aldrig lyckats ta mig tiden till att verkligen sätta mig in i något Total War-spel. Det spelet jag har tillägnat mest tid är däremot Shogun, och då jag är väldigt intresserad av den tidsperioden i övrigt hoppas jag verkligen att CE ger den en ny titel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vill ha Shogun 2, men jag tror det kommer bli ngt lite mer modernt.. =/

Medlem

Jag skulle gärna se ett nytt Shogun. Älskade det spelet.

Medlem

glömde skriva lord of the ring total war

Medlem

Skulle det mot förmodan bli Shogun 2 hoppas jag att man precis som i ettan kan ändra talet till japanska. Det höjer inlevelsen en del. De senare spelen är lite tråkiga på så sätt då alla pratar engelska.

Skrivet av Inkompetent:

... eller på ett China: Total War som utspelar sig under det enorma flerfrontskrig då en stat blev härskare och skapare av ett enhetligt Kina.

Det skulle kunna bli riktigt bra.

Inaktiv

PCG gjorde ju en lista med tänk bara total war perioder. Vilket nummer det var vet jag inte. Men jag kan säga som så att M2:TW recenserades i 110


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

AFA: Total War!

Skrivet av Creative Assembly:

Träd in i rollen som talesman, och tillika fältherre, med kontroll över en högerextrem eller vänsterradikal organisation. Strid på historiska och naturtroget återgivna slagfält som Lund eller Göteborg. Med hjälp av dina politiska martyrer kan du vinna folkets gunst och slutligen en plats i riksdagen.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

vad står afa för??

Medlem
Skrivet av Alesi09:

vad står afa för??

[http://sv.wikipedia.org/wiki/Antifascistisk_aktion]


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

troligtvis en 2a av nåt tidigare spel. eller kanske en trea till och med? ^^

Medlem
Skrivet av w4rhog:

AFA: Total War!

Skrivet av Creative Assembly:

Träd in i rollen som talesman, och tillika fältherre, med kontroll över en högerextrem eller vänsterradikal organisation. Strid på historiska och naturtroget återgivna slagfält som Lund eller Göteborg. Med hjälp av dina politiska martyrer kan du vinna folkets gunst och slutligen en plats i riksdagen.

jag hade köpt de spelet:heart:

Medlem

Skulle vara väldigt trevligt med ett modernt, mer diplomatiskt inriktat Total War (även fast namnet kanske inte skulle passa. Kanske Total Diplomacy?)

Med hela världskartan. Skulle vara riktigt intressant att spela något land som t.ex USA eller England och skicka iväg flottor och kriga på andra sidan jorden för att främja sitt lands egna intressen t.ex diplomatiska eller ekonomiska. Alla krig som jag har i.a.f utfört i tidigare Total War spel har varit erövringskrig eller försvarskrig.

Är ingen spelutvecklare men de skulle säkert komma på något sätt att göra striderna intressanta i ett sådant spel också.

Medlem
Skrivet av Shammon:

Skulle vara väldigt trevligt med ett modernt, mer diplomatiskt inriktat Total War (även fast namnet kanske inte skulle passa. Kanske Total Diplomacy?)

Med hela världskartan. Skulle vara riktigt intressant att spela något land som t.ex USA eller England och skicka iväg flottor och kriga på andra sidan jorden för att främja sitt lands egna intressen t.ex diplomatiska eller ekonomiska. Alla krig som jag har i.a.f utfört i tidigare Total War spel har varit erövringskrig eller försvarskrig.

Är ingen spelutvecklare men de skulle säkert komma på något sätt att göra striderna intressanta i ett sådant spel också.

Tja, det finns ju alltid Victoria och Hearts of Iron 2, även om det sistnämnda är lite nischat med andra världskriget.

Medlem

Jag tror absolut inte att Creative Assembly gör ett spel efter 1900 - talet under Total Wars namnet. Jag tror (hoppas innerligt) att det är mycket möjligt att de börjar på en uppföljare till Rome men innan dess tror jag att de kommer att göra minst en expansion till Empire. Shogun 2 är också mycket möjligt men mer inriktat på Kina men det skulle va ännu roligare om de gjorde ett enskild spel om Djingis khan och hans mongol välde.

Medlem

Rome hade varit GRYMT trevligt!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

drömde i natt att jag såg en nyhet att shougon 2 total war kommer. Jag menar allvar

Medlem
Skrivet av Alesi09:

drömde i natt att jag såg en nyhet att shougon 2 total war kommer. Jag menar allvar

lol ;P

Medlem

tror först att det kommer en expansion till empire typ napoleon lr ngt^^ men sen hoppas jag innerligt på ett ww1: total war,
visst kanske lite svårt att få det att se ut som ett rejält total war spel men hoppas kan man !!


signatur

Sånt e livet

Inaktiv
Skrivet av SwedenRocks:

tror först att det kommer en expansion till empire typ napoleon lr ngt^^ men sen hoppas jag innerligt på ett ww1: total war,
visst kanske lite svårt att få det att se ut som ett rejält total war spel men hoppas kan man !!

Håller med

Medlem

Såg den här filmen nyss och en sa atta han ville göra ett total war spel från 1900-1950

http://www.youtube.com/watch?v=T1Q3Xt_yMWo

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Såg den här filmen nyss och en sa atta han ville göra ett total war spel från 1900-1950

http://www.youtube.com/watch?v=T1Q3Xt_yMWo

det vore hur ballt som helst!! <3


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar